Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] 1 tuner defekt?


Gast marci

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

een paar dagen geleden waren opeens alle kanalen "weg". De automatische tijdregistratie werkte ook niet meer. Ik heb toen in het Antenna Settings-menu gezien dat de ontvangst van tuner 2 zero was. Nadat ik "installation type" Dual verandert had in Loop1->2, had ik weer beeld.

Ik denk dus dat dat 1 tuner kapot is. Een kruisproefje met de LNB kabels, toont dat na verwisselen van de kabels, tuner 1 geen ontvangst meer heeft.

Vraag: 1) is de tuner inderdaad kapot of kan er misschien een ander probleem zijn? 2) is dit te repareren en zo ja, hoeveel kost dit?

 

bedankt!

groeten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus eerst had je geen signaal op tuner 2, na het verwisselen van de kabels geen signaal op tuner 1?

 

Lijkt me eerder een defecte LNB of kabel.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK,klinkt achterafgezien logischer crazy

 

hoe kan een kabel kapot gaan, als er geen geweld op is losgelaten? En hoe kan een LNB stuk gaan? kan dat door vorst, sneeuw? En heb ik de mogelijkheid de kabel van sat receiver tot LNB door te meten? Ik kan nl. wel op zolder, tot vlak onder de schotel, maar om aan de LNB te komen, moet ik van buiten het dak op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat er vocht in de kabel is gekomen, en kapot gevroren is.

 

Een LNB is een stuk electronica, en kan zoals alle electronica defect gaan.

 

Sluit gewoon zolang de werkende kabel aan, met een doorluskabeltje en wacht tot het goed weer is om het op te lossen.

 

Kabel kun je makkelijk testen door boven de f connectoren te wisselen en beneden het resultaat te vergelijken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...