Gast Kimble Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Ja Eddy VL dat klopt ik heb ook nog als service monteur gereden in zo´n Simca bestel. Ik ken het probleem maar al te goed van uitvallen bij vocht De Wegenwacht had de verdelerkappen standaard aan board, die scheurden als er vocht opkwam. Ik heb dat later zelf opgelost, ik reed in die tijd een VW Polo, en daar zat de verdeelkap ook achter de radiator. Bij VW hadden ze daar een simpele maar effectieve oplossing voor gevonden, een plastic zak eromheen Ik heb dat bij de Simca ook gedaan, en nooit geen last meer gehad.Gut ik zie dat we behoorlijk afdwalen van de bakkelieten buizenradio 110volt Weet ik niet hoor Sjaak(k). In de Wiki staat dat ze ook platenspelers hadden voor in de auto "Er komen autoradio's met platenspelers en cassettespelers op de markt."Bron Wikipedia
Eddy VL Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 De Simca Aronde (Etoile) stationwagon? Aronde Beetje off-topic, maar misschien doen we er iemand plezier mee. Eddy Vl
trust Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 En toch heeft er een franse auto met de + aan massa bestaan !! Een kennis had een 2e handse renault 4 gekocht en vroeg me of ik de autoradio wilde nakijken , die deed niets meer . Was een makkie , er waren 2 stuks weerstandenvan 1 ohm doorgebrand . Na vervanging speelde het app. (bij mij thuis !) weer als een nieuwe . Gewoon terug gegeven , hij zou hem zelf weer monteren . Enige weken later komt ie vragen of ik eens naar zijn benzine meter wilde kijken want die deed het sinds de aanschaf ook niet . Terloops vraag ik hem of de radio het goed deed , antwoord , nee die doet het nog steeds niet en hij had al een andere (2e hands) gekocht en die deed het ook niet . Hij had op de sloop al een andere tankvlotter gehaald en erin gezet maar nog steeds geen goede aanwijzing . Bij het op kontakt zetten zag ik de benzine-meter een stukje verkeerd om uitslaan . Toen werd ik wakker en keek eens naar de accu , daar zat tussen de plus-pool klem en de acco-pool , ter opvulling een afgebroken punt van een schaar , op de MIN pool dus !! Zoals bekend mag zijn is de plus-pool dikker dan de min-pool Tegenwoordig krijg je dan een auto niet meer aan de gang , maar dit was nog in "gelijkstroom dynamo tijd" . Bij het verkeerd om aan sluiten van de accu , heeft deze de dynamo gewoon omgepoold . Dat gebeurde ook weer toen de accu normaal werd aangesloten . De benzine meter werkte daarna ook goed en met 2 nieuwe weerstanden , de radio ook . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Kimble Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Ik weet het ook niet meer van die + en - pool hoor. Veel te lang geleden. Ik kijk volgend weekend welke Simca mijn ouders hebben gehad. Het was of één van deze 2. In iedergeval bruin met aan de onderkant een houtmotief. En die achterklep was zoals hierboven is aangegeven. Is idd off-topic.
Gast gladys Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Volgens mij ging het over buizenontvangers bedoeld voor 110V. De vraag was of 50 of 60Hz wat uitmaakte. Op het huidige net van 230V aansluiten kan met een verhuistrafo. Secundair krijg je 115V. Is prima te zetten op 110V apparatuur. (bijna 5% meer spanning). Verhuistrafo's zijn te koop 50 of 60Hz maakt volgens mij niet uit. Het gaat om de wikkelverhouding. In dit geval 2 op 1. Een frequentie van 50Hz i.p.v. 60Hz heeft hoogstens wat negatieve invloed op de brom (afvlakelco's). Bij hogere frequenties kan de kern lichter zijn (minder ijzer). Vandaar 400Hz in vliegtuigen.
digit Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Geplaatst: 7 februari 2010 laat ik het verhaal vertellen tegen de buurman.. oo een verhuis trafo.. heb er 1 liggen mag je zo hebben .. digit blij thx all. één ding is zeker, maar ik ben vergeten wat!
trust Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Ik heb heel wat Renaultjes 4 gehad maar heb dit nog nooit gehoord. Ik heb nog 4´tjes gehad met 3 versnellingen, met zo´n wandelstok in het dashboard, maar de - zat gewoon aan massa Ja ik ben zelf ook met en 3bak begonnen , zelfs eens de carrosserie overgezet op het onderstel van een andere . Natuurlijk hoort de min aan massa , maar die vorige eigenaar heeft zitten slapen bij het terugzetten van de accu . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen