Gerard 76 Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: aart44 Het is teletekst ondertiteling dus iemand heeft het zo veranderd dat de witte letters in het zwarte vak net DVB onder titeling lijkt. Dat bedoel ik dus met het PLi team. Normale TXT subs zijn lang zo mooi niet... Dit lijkt heel veel op DVB subs.
amrabed Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Origineel bericht van: aart44 Het is teletekst ondertiteling dus iemand heeft het zo veranderd dat de witte letters in het zwarte vak net DVB onder titeling lijkt. Dat bedoel ik dus met het PLi team. Normale TXT subs zijn lang zo mooi niet... Dit lijkt heel veel op DVB subs. Dat is zeker PLI, De teletekst ondertitels zien er dezelfde uit als voorheen. Lang leve PLI, wat mijn BOX overigens niet ondersteunt(REBOX RE8000), dat krijg je met een door CD goed gekeurde ontvanger, Jammer.
iRuud Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Origineel bericht van: aart44 Het is teletekst ondertiteling dus iemand heeft het zo veranderd dat de witte letters in het zwarte vak net DVB onder titeling lijkt. Dat bedoel ik dus met het PLi team. Normale TXT subs zijn lang zo mooi niet... Dit lijkt heel veel op DVB subs. Ik heb geen pli en toch normale ondertiteling (zonder zwart vlak). Zal dan wel gewoon in enigma zitten.. of er is iemand zo handig geweest bij Newnigma2 zo handig geweest zijn.
Littlesat Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Welke Newenigma heb je dan? Je zult ze wel zien met een schaduw rand (geen borders die ook wel outlines genoemd worden)... en de regels worden samengevoegd en willekeurig afgebroken... En wat zie je als je live ondertitels op de BBC bekijkt??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
iRuud Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Welke Newenigma heb je dan? Zou het niet weten, misschien staat het wel in de sig. Origineel bericht van: Littlesat Je zult ze wel zien met een schaduw rand (geen borders die ook wel outlines genoemd worden)... en de regels worden samengevoegd en willekeurig afgebroken... En wat zie je als je live ondertitels op de BBC bekijkt??? Knap dat jij kan bepalen wat ik zie. Maar de ondertitels komen netjes op het scherm te staan.. maakt niet veel verschil met DVB en TXT ondertitels
Littlesat Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Maak eens een screenshot... als het standaard DMM is dan komen ze er ook wel redelijk netjes (zeker bij NGWild)... maar dan zie je dat het afbreekmoment niet juist is en je krijgt alleen een mooie schaduw... Maar zodra je bijvoorbeeld naar de BBC gaat dan komt de ellende pas... En als je heel lang op een zender kijkt dan zie je dat plotseling van alles kan blijven hangen of dat ineens ondertitels midden in het beeld verscheinen... Of plotseling een andere kleur krijgen... Sorry het begint off topic te worden. Is nu eigenlijk een Dreambox/Enigma2 draadje geworden... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Littlesat Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Bij deze een Pli-screendump gemaakt met een Vu+Duo (wel met de borders in /etc/enigma2/skin_user.xml omgezet van 3 naar 1 en een SD skin) De timing van deze ondertitels zijn nu wel goed! Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
ASG-60 Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Bij mij is de nederlandse ondertiteling weer verdwenen. Alleen de tjechische ondertiteling is nog aanwezig (zowel TXT als DVB). Ze zullen bij Skylink er nog wel mee aan het rotzooien zijn. Officieel moeten we natuurlijk nog de NGC Wild van CDS gebruiken. Hopen dat het snel hersteld word. VU+ Duo 2 (2 X DVB-S) VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps TwinVisiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra
ASG-60 Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: Littlesat De timing van deze ondertitels zijn nu wel goed! Hmmm. Ik zie dat het bij Littlesat wel gewoon werkt. Eens even kijken wat er bij mij fout gaat.... VU+ Duo 2 (2 X DVB-S) VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps TwinVisiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra
rosbag Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Nog niemand opgevallen dat de ondertitels (nog) een tikkie te vroeg zijn??? Ja was me al opgevallen , maar merk ook dat na verloop van tijd het wat meer synchroon loopt . -- Dreambox 8000-- Dreambox DM800 -- Xtrend ET10000-- All OpenPli Powered
iRuud Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Bij deze een Pli-screendump gemaakt met een Vu+Duo (wel met de borders in /etc/enigma2/skin_user.xml omgezet van 3 naar 1 en een SD skin) De timing van deze ondertitels zijn nu wel goed! Waar ik me toch voor over laat halen
guppje29 Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Op pli en nog een paar images werkt 2sub niet. PLI heeft dat mooi opgelost. 2sub werkt ook super daar kan je de subs ook naar eigen wens bewerken kwa kleur letter type en grote en hoogte. Helaas wordt er geen signaal door gegeven dat het dutch subs zijn dus herkent 2sub de subs niet. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Littlesat Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Ook aardig die newenigma weergave. Maar die is zo te zien standaar Enigma... met een schaduw rand en je skin zet hem er links boven (normaal bij E2 is dat rechts onder). Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gerard 76 Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Ook aardig die newenigma weergave. Maar die is zo te zien standaar Enigma... met een schaduw rand en je skin zet hem er links boven (normaal bij E2 is dat rechts onder). En met een lichte achtergrond (sneeuw) zijn ze nog amper leesbaar... Daarom zijn de subs in de PLi images een stuk mooier. Deze zijn ook met een lichte achtergrond goed te lezen.
iRuud Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Mooi dat het lukt op NG Wild. Jammer dat het nog steeds niet werkt op HistoryHD want onderstaande zou voor iedereen moeten kunnen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen