Ga naar inhoud


Analoog einde RTBF op 28/02/10


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Voor wie nog nostalgische neigingen heeft naar wat analoge ontvangst, tot het einde van de maand zijn er nog de analoge uitzendingen van de RTBF. Dan is het definitief gedaan

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


Analoog via antenne, niet via satelliet, daarom staat het hier.

 

Trouwens binnenkort is ook de uitzending via Hotbird gedaan, want RTBF Internationaal verdwijnt ook daar.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Voor wie nog nostalgische neigingen heeft naar wat analoge ontvangst, tot het einde van de maand zijn er nog de analoge uitzendingen van de RTBF. Dan is het definitief gedaan

Greets

Is er al iets bekend of er dan meer en/of sterkere DVB-T zenders komen voor de RTBF of blijft dat precies zoals het is?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 2 nieuwe zenders in aanbouw of toch gepland. Couvin en Malmedy. wat betreft het vermogen kunnen we enkel raden. de RTBF houdt dit zeer geheim hoe sterk ze momenteel zenden laat staat hoe sterk het zal worden. hopelijk wordt het een beetje opgedreven, dat zou de ontvangst sterk verbeteren bij mij persoonlijk.

 

toch nog even benadrukken dat de meeste zenders Horizontaal staan behalve Doornik en Brussel centrum, in tegenstelling tot de VRT en Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Analoog via antenne, niet via satelliet, daarom staat het hier.

Trouwens binnenkort is ook de uitzending via Hotbird gedaan, want RTBF Internationaal verdwijnt ook daar.

Greets


midden februari stopt 't op hotbird
der is geen geld meer schrijft men
ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
dat moet geinvesteerd worden in DVB-T multiplexers ;')


De RTBF multiplex is al jaren een feit! Denk niet dat ze daarvoor de RTBF sat gaan uitzetten.

VRT en RTBF moesten besparen. VRT snoeit aan de top van het personeel. RTBF snoeit in haar zender pakket.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
dat moet geinvesteerd worden in DVB-T multiplexers ;')

Ik dacht dat ze een aantal maanden geleden aangekondigd hadden, dat RTBFSat ging verdwijnen maar tegelijk ging "La Trois", dat nu een "best-of" kanaal is op DVB-T, omgevormd worden tot een filmkanaal met films in de oorspronkelijke taal, met ondertitels.
Benieuwd of dat nog altijd zo blijft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
Er zijn 2 nieuwe zenders in aanbouw of toch gepland. Couvin en Malmedy. wat betreft het vermogen kunnen we enkel raden. de RTBF houdt dit zeer geheim hoe sterk ze momenteel zenden laat staat hoe sterk het zal worden. hopelijk wordt het een beetje opgedreven, dat zou de ontvangst sterk verbeteren bij mij persoonlijk.
toch nog even benadrukken dat de meeste zenders Horizontaal staan behalve Doornik en Brussel centrum, in tegenstelling tot de VRT en Nederland.

Kanal Standort Pol. ERP(kW) gepl. Anmerkung
56 Bruxelles (Tour des Finances) V 2
56 Wavre (Zoning Nord) H 80
56 Tournai (Froidmont) V 40
56 Anderlues (Chemin du Planty) H 80
64 Couvin (Petigny) H (*) ab März 2010
56 Profondeville (Rivière) H 50
56 Namur (Avenue Fernand Golenvaux) H 5
45 Liège (Seraing-Ougrée - Bol d’Air) H 100
61 Malmedy (Bernister) H (*) ab März 2010
66 Marche-en-Famenne (Aye) H 12,5
66 Léglise (Vlessart) H 100
Angegeben sind jeweils die maximal zulässigen Sendeleistungen (ERP). Bron http://www.ukwtv.de/sender-tabelle/index.html
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk al een tijdje naar La Trois, sinds de omschakeling van RTBFsat naar La Trois via de enige aardse analoge zender Doornik.

voorlopig blijven ze steken bij het archiefmateriaal en de herhalingen. Na het uitschakelen van RTBFsat zou dat kunnen veranderen, maar met de besparingen lijkt het mij een beetje onwaarschijnlijk! Hopelijk heb ik ongelijk maar ja in maart is het voor mij toch gedaan cry tenzij ze het vermogen gaan opdrijven na de ASO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...