Gast raas Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Hallo Iedereen, ik een tijdje geleden een paar smartcard readers/writers besteld waar ik nu eens mee aan de slag kan. Ik wil er 1 gebruiken i.c.m. PMCam in DVBDream, maar ben tot nog toe niet ver gekomen. Mijn PCI kaart is een ADSP400-CI, maar het programma wat ik gebruik ondersteund het CI slot niet. (hier heb ik een mediaguard CAM inzitten met een originele CD smartcard) Hieronder de 2 readers die ik heb. Ik heb ze beiden geprobeerd in de phoenix mode op 3.57Mhz. Wat heb ik gedaan? Met de pc uit de reader(s) aangesloten op de com-poort (1) en voorzien van voeding. vervolgens pc aangezet. Er wordt geen hardware gedetecteerd. op de eerste brand alleen een rode led, op de tweede de gele en groene, en bij het booten knippert de rode led een paar keer. DVBDream opgestart en pmcam geconfigureerd op com1, 3.57Mhz, reset, maar hij ziet geen kaart. Ik heb 2 seca kaarten (oude, niet seca3, heb alleen STB-pakket) liggen, waarvan 1 actief, en 1 niet meer (ook niet meer actief te krijgen, kaart is gedeactiveerd). ik heb al vanalles geprobeerd: verschillende com-poorten, verschillende seriele-kabels (volledig bedraad) Nu durf ik er niet zonder meer vanuit te gaan dat deze readers 100% zijn. dit zou ik dus willen testen, alleen, omdat ik groen als gras ben in dit smartcard reader/writer land weet ik niet waar ik moet beginnen. (Software zoals MyTheatre herkent de CI/CAM oplossing wel, maar die software is niet flexibel genoeg daarom wil ik over op DVBDream, maar zou dan graag de pmcam oplossing willen gebruiken). Zijn er commando's, of programma'tjes waarmee ik de readers kan testen? evt. heb ik multimeter en soldeerbout klaar liggen om wat fysieke testen te kunnen doen. Wie kan me helpen. Alvast vriendelijk bedankt ! Mark
Psychosammie Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Apparaten worden op een COM poort nooit gedetecteerd. Dat bestond toen nog niet. Jij moet op zoek gaan naar oude modem communicatieprogramma's waarmee je een COM verbinding kan maken. Dan in de documentatie van die reader kijken wat de baudrate en pariteit moet zijn. Vervolgens kan je eens kijken of je commando's naar een reader kan sturen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast twingo Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Volgens mij zijn dat alleen programmers waarmee je vroeger die funcards en goldkaarten kon programeren,en alleen als kaartslot zou je volgens mij niet kunnen gebruiken,kan het mis hebben de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Gast raas Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Hallo Psychosammie, bedankt voor je antwoord. Beide smartcardreaders zijn zonder documentatie geleverd. Hiervoor zal ik dus op zoek moeten op het web. (op de 2e staat op de onderkant 'SMP01' als ik hierop zoek kom ik op een australische website uit waar ik ook reeds de vraag gesteld heb. Daar lijkt veel kennis te zitten, kan alleen daar niets vinden over pariteit/bitrate... is er niet een standaard-setting die altijd werkt om communicatie op te zetten, en van daaruit te tweaken?) (ik heb de readers een hele tijd geleden besteld toen ik mijn CI/CAM niet aan het werk kreeg in MyTheatre, toen ik dit wel aan het werk kreeg heb ik niet meer naar de readers om gekeken en zodoende niet gezien dat ze (wellicht) defect geleverd zijn) Bij de bovenste was een schakelaar defect (SM/Phx), hier heb ik een nieuwe op gesoldeerd, Bij de onderste was het 6Mhz kristal 'losgeraakt' (droge contactpunten), deze heb ik weer vast gesoldeerd. Als ik putty goed instel (brate/par), zou ik dan daarmee een verbinding op moeten kunnen zetten? Nog een vraag, in PMCAM zijn bitrate en pariteit niet te configureren (toch?) hierin kan ik alleen de com-poort en klokfrequentie instellen. Hoe zou het dan werken als de readers een afwijkende bitrate/pariteit hebben? Wederom bedankt !
Gast raas Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Hallo Twingo, bedankt voor je antwoord. Mocht dat het geval zijn, dan heb ik 2x een 'kat-in-de-zak' gekocht.. Ik was/ben in de veronderstelling dat als het een phoenix-programmer is, deze ook met PMCAM zou moeten werken omdat volgens documentatie en hetgeen je op internet leest deze met een phoenix-compatible-reader zou moeten werken., maar dat kan ik goed mis hebben natuurlijk. fun en gold cards.. die termen heb ik wel eens gelezen, alleen ben ik volgens mij nog niet ver genoeg met deze hobby/terminologie om goed te snappen wat dat is Voorlopig eerst eens legaal CD zien te decoden, dat is eigenlijk alles wat ik wil.. als ik dat onder de knie heb, kan ik weer een stapje verder gaan.. (ik heb overigens 2 SAT-TV-pc's, heb het op beiden geprobeerd, maar zelfde resultaten.)
Psychosammie Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Even voor de duidelijkheid: COM poorten is voor mij iets uit een grijs verleden. Uit de tijd dat printers en plotters nog wel eens op de COM poort zaten. En het internet tijdperk met een 14k4 modem. Waar jij het voor wil gaan gebruiken heb ik geen verstand van maar inderdaad kom ik wel eens wat tegen over phoenix compatibele kaartlezers en wat je daar mee zou kunnen doen. Ook heb ik wel eens een Mastera kaartwriter gebruikt om Fun kaarten te programmeren maar ook dat is sinds Seca-II verleden tijd. Een standaard COM poort is meestal 9600,N,8,1 Of in gewoon Nederlands: 9600 baud Geen pariteit 8 databits 1 stopbit En deze instelling moet je zowel in je PC als in de cardreader instellen anders gaat het niet werken. In het COM tijdperk ging niets vanzelf, laat staan dat het altijd werkt. Ik ken Putty niet maar zoiets zou best kunnen werken of iedere andere VT220 emulator. In het modem tijdperk kon je dan esc codes naar het modem sturen en het modem gaf dan antwoord. Deze communicatie volgt een protocol vandaar dat je de documentatie moet zien te vinden. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast aart44 Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Origineel bericht van: Psychosammie Waar jij het voor wil gaan gebruiken heb ik geen verstand van maar inderdaad kom ik wel eens wat tegen over phoenix compatibele kaartlezers en wat je daar mee zou kunnen doen. Met deze antwoorden schiet de topic starter ook niet op. Origineel bericht van: Psychosammie En deze instelling moet je zowel in je PC als in de cardreader instellen anders gaat het niet werken. In het COM tijdperk ging niets vanzelf, laat staan dat het altijd werkt. Als je dan aangeeft waar dat ingevuld moet worden in de catdreader dan kan hij daar misschien iets mee. Maar in het verleden heb ik ook wel met poormanscam gewerkt maar nog nooit ergens iets gezien waar het COM ingesteld moet worden buiten Com 1 of 2 ook met kaartschrijvers niet. De compoort staat zoals je wel zult weten bij Apparaatbeheer en standaard staat dat altijd wel goed maar je kunt het nakijken. Volgens mij is dat ding gewoon een phoenix programmer en als die aan de compoort hangt met de juiste kabel en ook aan de voeding hangt via usb of adapter een kaart er in vaak met de chip naar beneden maar dat kun je testen moet hij het gewoon doen met poormanscam. Verder zou ik niet weten welke instellingen volgens mij niets.
Lamko Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Beide zijn geschikt voor pmcam je zou bijv newcs voor windows kunnen proberen of hij de kaart herkend. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast raas Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Hallo aart44 en Lamko, Beiden bedankt voor jullie antwoord. Bedankt dat ik iig de bevestiging heb dat deze cardreaders met poormanscam zouden moeten kunnen werken. Wat ik her en der lees op internet zou het idd gemakkelijk moeten kunnen werken, vandaar dat ik denk dat ik 'iets mis' of over het hoofd zie, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik begin te twijfelen of de cardreaders het allebei überhaupt wel doen. Ik zal mee eens in newcs gaan inlezen en hopen dat ik daar mee verder kom. Anders met de multimeter e.d. aan de slag, de max232 en 74HC00 zijn ook redelijk standaard componenten (geen geprogrameerde logica o.i.d.) iig wederom bedankt... kennelijk nu eindelijk een forum gevonden waar wat activiteit op zit en waar mensen ook werkelijk lezen. Thanks! to be continued.
Lamko Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Het meest simpele wat uit een kaart kan komen is de atr : answer to reset daar staat allemaal info van de kaart in. Dus als je iets hebt wat de atr uit kan lezen ben je er al. http://www.infinityusb.com/default.asp?show=supportdetail&SupportID=10 misschien dat deze software ook met jouw programmer werkt het is beide namelijk Phoenix en hoef je je ook niet in te lezen in newcs. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast raas Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Hallo Lamko, bedankt voor je reactie. Ik heb net de info op die pagina gelezen, en het wordt weer een beetje duidelijker. Ik zal eens kijken of deze software het ook met mijn readers doet. Ik had in de oude doos toevallig nog een PC/SC (usb-ding) reader liggen. Dit is een reader die een aantal jaren geleden met banktransacties gebruikt werd. Deze gaf na het installeren van de driver al direct een ATR terug. Heb deze eens in PMCam geprobeerd, en daar werd de lezer gedetecteerd, maar omdat het alleen maar een lezer is (volgens mij) kan deze niet met PMCam coderen, vandaar dat ik die phoenix dingen had aangeschaft. Met die phoenix readers op de seriele poorten is het me nog niet eens gelukt om een ATR van de kaart terug te krijgen. Maar ik kom op die link die je geeft weer een mooie term tegen waarmee ik verder kan gaan zoeken : PH/SM interface Wederom bedankt !
Gast raas Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Hallo, ik heb nog wat zitten proberen. heb de EZusb reader aangesloten en deze wordt door PMCAM herkent. Deze krijgt een ATR en kan het serienummer uitlezen. Als PMCAM gevraagd wordt om te decoderen (van FTA channel naar bv SBS6), krijg ik in PMCam een melding 'instruction could not be processed' . Ook als ik in de Event Viewer kijk zie ik daar dergelijke meldingen van de EZusb terugkomen.. ongeveer 2 per minuut. Dit wijt ik dan maar even aan het feit dat ik 99% zeker weet dat dit een reader is en geen writer. Dan verder... als deze direct door PMCam herkent wordt, en de andere 2 niet, kan ik bijna niets anders denken dat deze beiden niet goed zijn.. Ik moet eens gaan kijken of ik niet van deze 2 weer 1 goede kan maken. Groeten, Raas.
Lamko Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Je noemt het altijd een smartcard reader maar het is tegelijk ook een writer. In bijv een satellietontvanger zit ook een kaartlezer maar dit is tegelijk ook een writer want hoe worden anders de updates op de kaart geschreven. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast aart44 Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Origineel bericht van: raas Dit wijt ik dan maar even aan het feit dat ik 99% zeker weet dat dit een reader is en geen writer. Dat kan niet volgens mij ze worden verkocht om kaarten mee te programmeren dus ze moeten kunnen schrijven. Ja kaarten hebben een paar jaar niet gewerkt maar als je nu een goldkaart of silverkaart kan krijgen voor test doeleinden dan ben je er zo achter, even een kaart schrijven en testen of het werkt. Een viacces filetje er op zetten en je zou wat natuurkanelen op Hotbird kunnen testen.
Gast raas Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Hallo Lamko en aart44, Bedankt voor jullie reacties. weer wat geleerd.. ik meende dat er fysieke verschillen tussen een reader en writer waren. De usb-reader die door pmcam herkent wordt , maar niet decodeert is de volgende: hiervoor heb ik wel een drivertje moeten installeren. aart44, ik houd wel van mooie natuurfilms, zowel binnenshuis als buitenshuis , maar eerst dit maar eens aan de praat krijgen. Wederom bedankt, Groeten, raas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen