Ga naar inhoud


[Oslink probeem] Fout bij Oslink programeren


eppie111

Aanbevolen berichten


Bij de Firmware flashen geeft het ook geen probleem. Hij geeft ook aan dat het voltooid is.

 

Het probleem onstaat bij de Eeprom hij blijft daarin hangen. heb wel 3 uur aan laten staan. zegt dat bezig is.

 

Doe het precies zoals jullie hebben vermeld maar helaas zonder succes.

Philips 55/9036+ OLED - VU+ Solo 4K - Samsung 55 KS 9090 +  XTrend ET7500 alles op Open PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je oslink is wel stuk.

Of test nog even:

Een LPT kabel gebruiken met volledige pinbezetting.

PC hardware niet geschikt voor OS link door LPT compatibiliteitsprobleem met protocol. (try another PC)

Ter info verder nog: firmware flashen duurt pakweg 5 minuten, eeprom een paar tellen.

Groeten en succes dan maar met oslink collega in de buurt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd lastig om op afstand een conclusie te trekken naar aanleiding van de gegevens welke gegeven zijn.

 

Maar, als ik e.e.a. nog eens doorlees heb ik een vervelende boodschap voor je.

Ik kom namelijk met de gegevens die jij hier neerschrijft tot de conclusie dat de flashes van je decoder defect zijn.

Schrijffouten kan niet alle blokken schrijven

Je hebt dus verbinding maar de flashes laten zich niet meer schrijven.

 

Wil je het echter zeker weten lijkt het verstandig om iemand anders met Oslink en ervaring (ervaring met Oslink mis jij) je decoder te laten flashen.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twijfel zo nu ik dit hoor ook aan de interne voeding van je ontvanger. Deze kan wat staan te haperen. Pech met beide zowel Oslink als Philips. Timing is kritisch bij update proces.

Zijn dezelfde blokken steeds weg bij een herhaalde update poging dan kan je denken aan flashroms.

Ik heb hier het idee dat er iets mis is met voedings spanningen.

Philips DSX kwaaltje. Opgedroogde elko's etc. zie dit board.

Als het werkt is het leuk, maar je hebt geen referentie om te vertrouwen op een stabiele update van je ontvanger zo. Externe hulp is welkom dan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de deco in het display update error aangeeft dan heb je de verkeerde firmware gebruikt.

en het is niet noodzakelijk dat je de eeprom progameerd,

in sommige gevallen moet je toch nog zelf de kanalen instaleeren,

waarbij de deco vervolgens af en toe kuren krijgt.

en in dat geval zul je de deco opnieuw moeten flashen zonder eeprom waarmee dat probleem opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eppie111

Ik denk ook dat je een probleem met jouw voeding hebt.

Bij mij miste ook een voeding nadat ik de elco's vervangen had (ik had een defecte voeding) ik miste nog één voeding op het meerpolig stekkertje naar de besturingsprint.

Punt 3 gerekend vanaf de zijde van de aan/uit schakelaar moet +/- 8 volt zijn, dit was bij mij maar 6 volt.

Hierdoor worden op de besturingsprint de signalen niet goed verwerkt

Je moet dan nog vervangen op de voedingprint 3 onderdelen en wel de FET, het IC en een spanningsstabilisator.

IC = MC44603P

FET = 2SK2750 (vervanger voor origineel STP3NB30FP)

Span stab. = TL431 (naast optokopler)

Deze 3 vervangen en dan is het flashen waarschijnlijk wel mogelijk (samen 6,35 euro)

 

veel succes, Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...