Hendrik6073 Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Sinds vandaag ben ik ook de eigenaar van een VU+ DUO, dus gelijk maar mee aan de slag gegaan. Ik loop eerst even tegen 2 zaken aan. Heb nog maar weinig gedaan met Pli images en ben op zoek naar het standaard gebruikersnaam - wachtwoord combinatie hiervan. De versie is overigens OpenPLi-unstable-vuduo-20100203 Ook dacht ik via de blauwe knop - software management - manage extensions CCCam te downloaden, het scherm blijft echter staan op Updating Software Catalog....... en daar blijft het bij. Volgens mij is het netwerk netjes op, mis ik een stap ? bvd.
Gast Invertist Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 1- Default: gebruikersnaam = root, geen wachtwoord; 2- Via "Menu > Applicaties > Downloaden" komt een lijst van beschikbare applicaties tevoorschijn: kies een softcam en herstart 3- Als die lijst niet gevuld wordt, moet je even de netwerktest doorlopen om te zien of je een internetverbinding hebt.
Gast Black_64 Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Hier zit het Softcam Panel toch gewoon onder de blauwe knop. :D Deze zit niet standaard in de PLI. (om niemand op een verkeerd been te zetten) gewoon om aan te tonen dat PLI ook echt open is en je kan van alles zelf aanpassen.
Hendrik6073 Geplaatst: 3 februari 2010 Auteur Geplaatst: 3 februari 2010 hartelijk dank maar weer, ik denk dat er een hapering op het net zat, want nu ineens zijn de menus wel volledig.
Gast Invertist Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Origineel bericht van: Black_64 Hier zit het Softcam Panel toch gewoon onder de blauwe knop. Vertel eens waar je dat mooie paneeltje vandaan hebt?
Gast Black_64 Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Eigen handig gemaakt. Heb deze ooit gemaakt voor de AAF images. Mits enkele aanpassingen draait het nu ook op de VU+ Duo.
Gast Invertist Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Origineel bericht van: Black_64 Eigen handig gemaakt. Heb deze ooit gemaakt voor de AAF images. Mits enkele aanpassingen draait het nu ook op de VU+ Duo. En je wilt hem delen?
ppaap Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 ja zou leuk zijn om te delen met andere paap
Gast SatMann Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 het softcam panel van black werkt uitstekend. komt inderdaad van AAF images. en bij mij werkt hij op de VU perfect. die blacky toch
Gast Black_64 Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Ik zopas toestemming gekregen om het Softcam Panel vrij te geven. Let op het gaat hier niet om de source maar enkel om de plugin. Ik weet dat dit nu in strijd is met de OpenPLI maar ja beter zo dan niks. Wel zal ik zelf zorgen voor eventuele aanpassingen indien nodig. Verder wil we ook nog een kleine vermelding dat dit werd gemaakt door het AAF-team.
Gast Invertist Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Fijn! Hoe wordt die beschikbaar gesteld?
Gast Black_64 Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Weet ik nog niet. Ik veronderstel dat dit een ipk gaat worden. Ik heb nog geen kontakt gehad met iemand van de PLI mensen. Ik zou ook niet weten wie ik daarvoor het best aan spreek. Maar ik ben er zeker van dat ze hier meelezen.
ppaap Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 @ Black_64 staat die plugin niet op de site van AAF dan zet ik die er wel zelf in is net zo makkelijk gr ppaap
Gast SatMann Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Ppaap, niet gebruiken die van AAF is niet compatible, waren een paar aanpassingen nodig. effen geduld.
Gast Black_64 Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Ik heb begrepen dat PLI enkel met open source werkt dus het zal nooit in de PLI image komen. Geen probleem, voor mij moet dit ook niet. Ik begrijp volkomen dat dat ze hun eigen manier hebben van de emu control en dit willen behouden. Om toch aan de vraag te voldoen van een paar mensen hier op het forum, ga ik de files hier gewoon neerzetten. Dan kan je deze manueel er in kopieeren. om het een beetje makkelijker uit te leggen zal ik CCcam als voorbeeld gebruiken. Let wel, ik ga hier niets vertellen over de emu, enkel over de installatie van het Softcm Panel. Voor dat je begint: 1. maak een kopie van je emu bin file, in /usr/bin/ 2. maak een kopie van je emu config file. in /etc/ 3. unstall je huidig emu, doe je dit niet dan zal je emu 2 maal gestart worden bij het booten! - extract de bijlage op je pc. Je ziet nu dezelfde mappen structuur als op je box. - kopieer nu alle files naar je box, in dezelfde dir's De *.emu file in /var/etc/ In deze file bepaal je hoe de emu wordt getoont op scherm, gestart en gestopt. Belangrijk is hierbij dat je voor iedere emu een *.emu file aanmaakt. Zonder deze file zal het softcam panel geen emu's vinden. Verder MOET deze file eindigen met .emu. Structuur van de *.emu file: Citaat: emuname = CCcam 2.1.3 binname = CCcam startcam = /usr/bin/CCcam -t -C /etc/CCcam.cfg stopcam = killall -9 CCcam emuname > dit is de naam die in het Softcam panel zal worden gebruikt binname > dit is de bin naam zoals je dit vindt in /usr/bin startcam > hier geef je de start instructie van je cam stopcam > hier geef je de stop instructie van je cam Locatie van de files: emubin file in /usr/bin/ emu config files zoals aangegeven in de*.emu file ( normaal /etc/ ) Verder komen alle andere files in de map die je emu verwacht ( /var/keys/ ) Vergeet dus nu niet de emu bin ( CCcam )file naar /usr/bin/ te kopieren en chmod 755. ( deze file had je daar straks enen kopie van gemaakt ) En natuurlijk ook de CCcam.cfg naar /etc/ Na dit alles moet je je enigma2 herstarten. Je vindt nu het softcam panel op 2 plaatsen. 1. in het menu onder de blauwe knop "SoftCam Panel by AAF" 2. in het hoofmenu ( knop [MENU] ) onder Applicaties Het gebruik van het panel is vrij eenvoudig. Met de pijltjes toetsetn link/rechts selecteer je de emu. Met de groen knop start je de emu. Na de start wordt ook de bij horende file aangemaakt voor de eerste start bu bootup. Met de rode knop stop je de emu. Mss. nog vermelden dat dit enkel op de PLI images werkt en dat na de software update het panel nog steeds werkt. Veel plezier met het Softcam Panel van AAF.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen