Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

screenshot doet inderdaad geen alphablending, in het echt ziet het er niet zo lelijk uit wink

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Die zijn inderdaad goed maar lijken mij niet beter dan de DVB tekst van DSC615 van de topic start.

Kom ik weer terug op mijn vraag kan men de font vergroten en in een zwart kader zetten zoals foto DSC614.

Indien niet is er voor mij geen reden om te wisselen van image.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Deze laatste gele engelse tekst is prachtig maar kan dat ook voor de tekst van VRT want daar is het mij in de eerste plaats om te doen. Ik bedoel ook fontgroote.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:
Origineel bericht van: pirrewit
Deze laatste gele engelse tekst is prachtig maar kan dat ook voor de tekst van VRT want daar is het mij in de eerste plaats om te doen. Ik bedoel ook fontgroote.
mvg

Fontgrootte doe ik met de Fontmagnifier plugin, en bij de VRT zien die er dan ook zo groot uit, maar iedere keer dat ik een update van OpenPli doe moet ik dan weer manueel de skin_user.xml file bijwerken in /etc/enigma2
Daarin staat bij mij nu :

<skin>
<fonts>
<font filename="valis_enigma.ttf" name="Subs" scale="100" />
</fonts>
<subtitles>
<sub name="Subtitle_TTX" font="Subs;48" backgroundColor="#000000" borderColor="#000000" borderWidth="3" />
<sub name="Subtitle_Regular" font="Subs;48" borderColor="#000000" borderWidth="3" />
<sub name="Subtitle_Bold" font="Subs;48" borderColor="#000000" borderWidth="3" />
<sub name="Subtitle_Italic" font="Subs;48" borderColor="#000000" borderWidth="3" />
</subtitles>
</skin>

Die achtergrondskleur zwart houdt hij precies geen rekening mee, helaas (ook niet als ik er "black" van maak of "transparent")
Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
iedere keer dat ik een update van OpenPli doe moet ik dan weer manueel de skin_user.xml file bijwerken

dan zou je de volgende keer tijdens de update op de vraag of je je eigen versie wilt behouden misschien eens 'ja' moeten antwoorden, in plaats van 'nee' wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
iedere keer dat ik een update van OpenPli doe moet ik dan weer manueel de skin_user.xml file bijwerken

dan zou je de volgende keer tijdens de update op de vraag of je je eigen versie wilt behouden misschien eens 'ja' moeten antwoorden, in plaats van 'nee' wink

Wel, geloof het of niet, dat doe ik, maar toch raakt dat aangepast.
Geplaatst:

misschien is de vraag andersom geformuleerd dan je verwacht?

Ik weet namelijk 100% zeker dat het principe werkt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
misschien is de vraag andersom geformuleerd dan je verwacht?
Ik weet namelijk 100% zeker dat het principe werkt.

Dan zal ik de volgende keer eens Nee proberen, want ik heb exact hetzelfde fenomeen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik heb het nog eens goed getest, het moet iets met die fontmagnifier zijn.

Die skin_user.xml is niet veranderd, en de ondertitels zijn nog even groot, maar als ik nu op de INFO knop duw bij een bepaalde zender, dan zijn die letters weer kleiner geworden.

Ik denk dus dat die fontmagnifier plugin niet alleen de skin_user.xml bijwerkt, maar ook rechtstreeks de skin.xml van plugins.

Als er dan een update is van die skin, zijn er weer een paar zaken gereset.

Geplaatst:

En trouwens als je niet de orginele Teletekst kleuren wilt dan is er een optie bij de ondertitels om alles wit te zetten. Soms zetten teletekst ondertitels hoger in beeld (als er tekst in het normale beeld staan). Dit is om te zetten in altijd onder, waarbij je ook nog de hoogte kunt instellen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Ik heb het nog eens goed getest, het moet iets met die fontmagnifier zijn.

Van de i-h-a-d pagina over FontMagnifier:

I wrote a plugin to modify my font sizes in my skin.xml (EpgList.py, MovieList.py, ServiceList.py)

Dus klaarblijkelijk wordt er ook iets in .py bestanden gewijzigd? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
En trouwens als je niet de orginele Teletekst kleuren wilt dan is er een optie bij de ondertitels om alles wit te zetten.

De oorspronkelijke vraag was nu net het tegenovergestelde van wat je voorstelt : om wél de oorspronkelijke kleuren te hebben, ook voor de achtergrond.
Bij de klassieke TV heb je zo'n zwarte achtergrond voor je letters, enige nadeel daarvan is dan wel dat je heel wat van je onderliggend beeld bedekt.
Zelf vind ik semi-transparant dan ook een idale tussenoplossing.
Je blijft een zekerheid op contrast behouden, en tegelijk zie je nog iets van de achtergrond.

Zoals op deze screenshot (PC met geripte teletekst SRT file die met oorspronkelijke video speelt, dit is een beetje de Mediacenter look and feel smile
Ketnet-Canvas%20screenshot.jpg
Geplaatst:

Ik vind die zwarte borders echt veel mooier. Die krijg je ook bij normale ondertitels, zoals de NOS ze toevoegt, en die bieden uitstekend contrast, ook op nagenoeg witte of heel drukke achtergronden. Die zwartje blokjes vind ik storend.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Ik vind die zwarte borders echt veel mooier. Die krijg je ook bij normale ondertitels, zoals de NOS ze toevoegt, en die bieden uitstekend contrast, ook op nagenoeg witte of heel drukke achtergronden. Die zwartje blokjes vind ik storend.

Maar da's een kwestie van smaak, hee.
Die originele poster zou ze liefst met zwarte achtergrond hebben, nu is de vraag kan dat nog of is het hardcoded zoals het nu is, want als ik die backgroundcolor optie gebruik lijkt dat geen verschil te maken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen