Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor de goede werking van de EPG van Rytec moet ik 2 bestandjes veranderen namelijk channel xml en sources xml.

Bestaat er een andere wijze dan ftp om deze bestandjes in de box te krijgen bvb met usb stick?

Ftp is voorlopig voor mij, newbie op mijn oude dag, een brug te ver.

Worden de oude bestandjes overschreven of moeten deze eerst worden verwijderd ?

Als men de pc met de box verbind met nulmodel kabel wat komt er dan eigenlijk te voorschijn?

Mag of moet de box in standby staan om te wijzigen?

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

gebruik het programma DCC hiervoor om te verbinden met je dreambox, dan is ie gelijk verbonden met telnet en ftp

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

als je PLi gebruikt gaat dit toch vanzelf bij de volgende software update die je doet?

maar ja, je moet wel dan PLi op je box zetten :-)

Geplaatst:

Jammer voor mij maar helaas lijkt DCC nog moeilijker dan enkel FTP.

Jammer genoeg zijn mijn vragen van de topic start nog onbeantwoord.

Wat FTP betreft zijn client ,server ,poort ,protocol,en nog veel meer allemaal vakjes om in te vullen waar ik meestal het antwoord moet schuldig blijven .

Ik zoek iets zoals "mijn IP" ,"boxIP" "enter" en klaar met de verbinding,maar dat is misschien wishfull thinking.

mvg

Geplaatst:

DCC is heel makkelijk zelfs, daar vul je gewoon het IP in van de dreambox, root is meestal als login en het paswoord is standaard dreambox.

dan klik je op reconnect en hij zou verbinding moeten maken.

dan kun je op het linkertabblad FTP klikken en je ziet de directories links van je dreambox en rechts van je pc.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Ik was aan het klooien met DIRECT Client Control DCC en niet met Dreambox control center.Zo zie je maar.

Heb dit laatste nu binnengehaald en ben benieuwd maar eerst even een hapje eten smile

mvg

Geplaatst:

Zelfs ik een komplete newbie ben er nu in geslaagd met DCC de 2xml bestandjes in de etc/epgimport te schrijven waarbij de 2 bestaande werden overschreven.

Bedankt Rytec en anderen voor jullie hulp.

MAAR ik heb nu manueel de epgimport gestart voor de 3 eerste sources BE/NL -UK-en canalsat . Hij heeft er voor 5 dagen ongeveer 45.000 gevonden. Hij heeft gevraagd of het OK was om te herstarten om ze te implimenteren. Ja dus helaas staat er maar voor 2 dagen en die staan er alle dagen ook zonder import.

Moet toch nog een kleinigheidje gebeuren dacht ik?

mvg

Geplaatst:

Juist omdat je een newby bent en zo min mogelijk met DCC/FTP/Telnet enzovoort wil doen is mijn advies toch om OpenPLi te installeren .

Ten eerste is je ondertitelprobleem opgelost

Ten tweede zijn de XMLTV plugin (en een heleboel andere plugins) gewoon met de aftandsbediening te installeren (menu->applicaties->groene knop)

Ten derde worden de Rytec settings automatisch geupdate (menu->instellingen->softwaremanagement->softwareupdate). De importer plugin is gemaakt door een lid van het PLi team (en omdat PLi open source is heeft de rest de plugin overgenomen) dus ondersteuning is perfect en degene die de lijsten maken draaien ook allebei OpenPLi. Zijn er nieuwe lijsten, heb je ze de volgende morgen beschikbaar in de update

Ten vierde krijg je op die manier ook alle andere updates binnen (zoals een nieuwe CCcam, drivers etc) zonder te hoeven DCC-en, telnetten, FTP-en etc.

Ten vijfde is er volop ondersteuning omdat de image- en settingmakers op dit forum en het forum van PLi zelf zitten

Ten zesde wordt OpenPLi dagelijks bijgewerkt zodat je altijd de nieuwste drivers en dergelijke gebruikt en niet periodiek elke zoveel weken zoals de andere images

Ten zevende heb je een goed idee voor nieuwe functionaliteit (of wijziging voor bestaande functionaliteit) kun je het hier of op het PLi forum melden. Is het echt een goed idee dan is de kans groot dat het geïmplementeerd wordt omdat de bouwers meelezen en reageren.

Tot slot heb je OpenPLi er in een minuut of 10 ingezet , wat veel korter is als de tijd dat je nu aan het uitzoeken bent geweest om alles in Newnigma voor elkaar te krijgen (en wat nog steeds niet helemeel lukt zoals ik lees)

Overigens is het makkelijk om over te stappen als je je settings backupt in Newnigma (ik gebruik zelf geen Newnigma maar iets van menu->instellingen->Softwaremanager->Backup instellingen) en terugzet in OpenPLi (menu->instellingen->Softwaremanager->Herstel instellingen). In deze backup komen je satelliet instellingen, zenders en boeketten, timers etc. dus dat hoef je allemaal niet opnieuw in te stellen

Geplaatst:

Hi Dream1975

dit alles kan ik uiteraard niet tegenspreken.ik ga er zelfs van uit dat je gelijk hebt maar toen ik een box kocht eind december is er me ingehamerd dat ik er me van bewust moest zijn dat dit een hobbybox is en niets vanzelf ging.

vermits newenigma het meest aanleunt bij DMM is er voor deze image gekozen. al het overige is ervaring en ondanks alles ben ik tot op heden tevreden in de eerste plaats over de box maar ook over mijn langzame vooruitgang met het behandelen van deze.

ik ben op pensioen zoals wij zeggen in vlaanderen en heb aldus hele dagen tijd om te testen en "mag ik dat zeggen ,ja dat mag ik zeggen zou Mart Smeets zeggen" veel tijd om te vloeken ook als het niet helemaal naar wens gaat.

Dus met hulp van de medesatters blijf ik voortklooien met newnigma.En zo leer ik ook nog het meest met schade en schande.

Ik hoop eerstdaags ook het probleempje met Rytec op te lossen en dan gaan we weer met iets anders aan de slag.

mvg

Geplaatst:
Origineel bericht van: pirrewit
toen ik een box kocht eind december is er me ingehamerd dat ik er me van bewust moest zijn dat dit een hobbybox is en niets vanzelf ging.

Dan moet je ook juist andere images proberen lijkt me als je er ook mee wil hobbyen

en heb aldus hele dagen tijd om te testen

Ik hoop eerstdaags ook het probleempje met Rytec op te lossen en dan gaan we weer met iets anders aan de slag.

Juist dan zou je een waardevolle bijdrage kunnen leveren voor OpenPLi lijkt me. Hier wordt wat gedaan met opmerkingen/suggesties/onvolkomenheden in de image, de andere imagebouwers lezen hier niet (echt) mee omdat die in het buitenland zitten en buitenlandse (niet nederlandstalige) fora gebruiken.

En het handmatige en DCC gebeuren werkt ook gewoon in OpenPLi hoor, enkel het HOEFT niet. (bijna) alles kan ok met de afstandsbediening.

en ondanks alles ben ik tot op heden tevreden in de eerste plaats over de box maar ook over mijn langzame vooruitgang met het behandelen van deze.

De box zelf verandert niet met het image wat je gebruikt hoor wink

Dus met hulp van de medesatters blijf ik voortklooien met newnigma.En zo leer ik ook nog het meest met schade en schande.

De medesatters op dit forum die PLi gebruiken zullen in grotere getalen zijn als die Newnigma gebruiken (en er zijn dan dus meer mensen die je kunnen helpen).

Maar uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf wat je wilt gebruiken. Ik gaf alleen aan waarom ik denk dat OpenPLi voor jou een beter image zal zijn (en na meerdere images gebruikt te hebben ben ik gewoon een enorme fan van PLi :D ).
Geplaatst:
Origineel bericht van: Miro
Als je Dream Elite BH 1.0 installeert dan werkt alles meteen
EPG download binnen 30 sec.
Sorry binnen 10 sec.
Klopt, Rytec EPG werkt probleemloos zonder reboot met OpenPli maar ook met Nabilo Black Hole V12 (niet voor DM 7025) en Dream Elite Black Hole. Met MiLo natuurlijk ook maar da's een ander verhaal.

Zoals ik het nu begrijp is het verschil tussen OpenPli en Black Hole images dat in OpenPli de EPG geimporteerd (ingelezen en verwerkt) wordt terwijl bij Black Hole de gegevens ingelezen worden.

Ik gebruik op dit moment ook Dream Elite BH na eerder MiLo te draaien, OpenPli heb ik nog niet getest maar het is met images waarschijnlijk zoals met auto: smaken verschillen.
Geplaatst:

Alhoewel het gisteren prima is gelukt met DCC/FTP (nogmaals dank Rytec) xml bestanden in etc te schrijven heb ik een dag later toch nog een vraagje over deze DCC.

Als het progje opent staat er default voor wijze van verbinding

"Direct crossover". Deze heb ik dus gebruikt en dit ging goed.

Maar als ik er nu over nadenk had ik eigenlijk de optie "Router" moeten nemen want mijn pc is over linksys WAP verbonden met een linksys DSL/kabel router. De box is ook met deze router verbonden maar met utp kabel.Dan had ik wel een probleem gehad vermits ik de ip van deze router niet ken. Die van de box en de pc was geen probleem.

Vraag is dus waarom het toch goed ging?

mvg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen