Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hhh
Vanmorgen weer een vastloper. Box aangezet live ned 1 kijken. Epg oproepen: dit ging goed. Daarna epg omschakelen naar dagprogramma op ned 1. Kreeg scherm met tijden van de dag. Geen programma's ingevuld, maar kon ook niet meer terug ui dit scherm. Box reageerde niet meer op de afstandsbediening. Bleef op epg scherm hangen en kon alleen nog maar uit met de knop achterop. Box was niet warm want ik keek nog maar 10 minuten. De afgelopen week geen vastlopers gehad met de nieuwe versie 89. Nu dus wel weer zonder iets bijzonders te doen. Heel vreemd. Zo heb ik dus 1 keer in de 1 a 2 weken een vastloper en de rest van de tijd geen klachten. Box omruilen heeft volgens mij niet zoveel zin. Is namelijk al de tweede ontvanger sinds aanschaf in september. De eerste met de software versie, ik dacht 55, had heel veel vastlopers en een heel slechte afstandsbediening. Ga er maar vanuit dat dit bij de rebox hoort en misschien dat het nog beter wordt bij volgende updates. Leuk is anders. Begrijp ook niet dat er gebruikers zijn met geen klachten. Dit wijst er haast op dat er verschillende hardware versies zouden zijn. Kan me dit echter niet goed voorstellen. Warmte is niet het probleem , instellingen zijn goed. Feit dat het wel soms 2 weken goed werkt en dan weer een vastloper gaat mij boven de pet.


Je bent niet de enige, mijn decoder loopt ongeveer een keer in de twee dagen vast (v89). Dit altijd tijdens het zappen en mijn vriendin is hier "not amused" over smile . Dit is gekomen sinds ik twee kaarten gebruik, daarvoor liep deze ook zo nu en dan eens vast. Ik heb het in elk geval bij de dealer aangegeven, maar ze weten niet wat het kan zijn en ze gaan het onderzoeken..... Daarnaast heb ik ook een probleem dat bij sommige zenders ongeveer een seconde of 8 duurt voordat ik beeld krijg, daarvoor "Gecodeerde zender" in beeld. Dit probleem speelt bij mij ook al sinds de V81 firmware, nieuwere firmwares hebben hetzelfde probleem.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb nog de 'oude' versie software, de 86, en van vastlopers geen last.

Wel bij het schakelen tussen de CDS en TVV kaart, krijg ik ook wel eens de mededeling gecodeerd kanaal, maar als je even wacht dan krijg je gewoon beeld.

Ik denk dat het probleem inderdaad in de schakeling tussen de twee kaarten zit.

Tja, vroeger duurde de overschakeling (met de CI's) ook wel even, en ik heb de Rebox ook gekocht om naar TV te kijken, en niet om te gaan zappen.

Ik ben er wel tevreden over, er zitten natuurlijk nog wel een aantal probleempjes in, maar bij volgende updates zal dat wel verdwijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: hhh
Vanmorgen weer een vastloper. Box aangezet live ned 1 kijken. Epg oproepen: dit ging goed. Daarna epg omschakelen naar dagprogramma op ned 1. Kreeg scherm met tijden van de dag. Geen programma's ingevuld, maar kon ook niet meer terug ui dit scherm. Box reageerde niet meer op de afstandsbediening. Bleef op epg scherm hangen en kon alleen nog maar uit met de knop achterop. Box was niet warm want ik keek nog maar 10 minuten. De afgelopen week geen vastlopers gehad met de nieuwe versie 89. Nu dus wel weer zonder iets bijzonders te doen. Heel vreemd. Zo heb ik dus 1 keer in de 1 a 2 weken een vastloper en de rest van de tijd geen klachten. Box omruilen heeft volgens mij niet zoveel zin. Is namelijk al de tweede ontvanger sinds aanschaf in september. De eerste met de software versie, ik dacht 55, had heel veel vastlopers en een heel slechte afstandsbediening. Ga er maar vanuit dat dit bij de rebox hoort en misschien dat het nog beter wordt bij volgende updates. Leuk is anders. Begrijp ook niet dat er gebruikers zijn met geen klachten. Dit wijst er haast op dat er verschillende hardware versies zouden zijn. Kan me dit echter niet goed voorstellen. Warmte is niet het probleem , instellingen zijn goed. Feit dat het wel soms 2 weken goed werkt en dan weer een vastloper gaat mij boven de pet.


Je bent niet de enige, mijn decoder loopt ongeveer een keer in de twee dagen vast (v89). Dit altijd tijdens het zappen en mijn vriendin is hier "not amused" over smile . Dit is gekomen sinds ik twee kaarten gebruik, daarvoor liep deze ook zo nu en dan eens vast. Ik heb het in elk geval bij de dealer aangegeven, maar ze weten niet wat het kan zijn en ze gaan het onderzoeken..... Daarnaast heb ik ook een probleem dat bij sommige zenders ongeveer een seconde of 8 duurt voordat ik beeld krijg, daarvoor "Gecodeerde zender" in beeld. Dit probleem speelt bij mij ook al sinds de V81 firmware, nieuwere firmwares hebben hetzelfde probleem.

ik begrijp het niet. ik gebruik ook de software V89 ik heb dat probleem niet dat mijn box vast loop. ik kan opnemen met EPG werkt goed twee zenders tegelijk opnemen geen probleem, en de derde kijken. dus ik begrijp het niet wat jullie probleem is ??? waar ligt het dan aan dat ik dat probleem wat jullie allemaal hebben niet heb ?????????????????? ik blijf het een goede ontvanger vinden voor dat geld. ik wil die niet meer ruilen voor de Dreambox 7025 die ik eerst had

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe loop ik ook tegen een vastloper op. Gelukkig niet tijdens opnames. Ik heb het idee dat vastlopers vooral voorkomen wanneer je gaat 'spelen' met de EPG en met de bestandenlijst (namen wijzigen, bestand in een andere map zetten en dergelijke).

 

Van de week heb ik een triplesat geïnstalleerd en door de zenders op de Astra 2 heengelopen. Ergens ver achteraan bij een of ander (volgens mij radiostation) bleef alles hangen en restte alleen een fabrieksreset. Ik zal nog eens nakijken bij welke zenderc dat was. Voor de rest eigenlijk geen problemen en opnames gaan tot nu toe altijd goed.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, als je over een hele avond kijkt, dan zap ik ook veel tussen de verschillende zenders, zeker mijn vriendin smile Ik zap eigenlijk meestal met de zenders die door TVV of CD wordt aangeboden, dus geen rare fratsen.

 

De vastlopers zijn dus ook alleen bij het zappen, echter is het moment altijd wel verschillend. Meestal als ik zap en het beeld wordt zwart, dan komt die er niet meer uit. De aan/uit knop op de afstandsbediening reageert eigenlijk altijd nog wel, alleen andere functionaliteit van de afstandsbediening niet. Ook loopt hij soms vast als de info balk verschijnt na het zappen, dan heb ik wel beeld maar bevriest deze en is die vastgelopen... Dit komt ook regelmatig voor

 

Ik heb echter ook een paar keer een vastloper gehad, waarbij de box langszaam vastliep. Na het zappen wordt het beeld blokkiger en na een seconde of 5 loopt die pas vast..

 

Met opnames of met andere functionaliteit verder geen vastlopers gehad. De aan/uit knop werkt in alle gevallen nog wel. Verder ben ik wel over de box goed tevreden, alleen is dit voor mij wel een frustrerende bug en ik ga er vanuit dat het binnenkort allemaal goed gaat werken voor mij smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het te gek voor woorden. Zappen moet toch normaal kunnen. Dit geldt ook voor het oproepen van EPG en dergelijke. Ik beperk het zappen ook zoveel mogelijk. Dus zenders direct ingeven met de juiste nummers of werken met de pijltjestoets rondom de ok-knop. Dit beperkt het aantal vastlopers naar mijn idee. Moet toch niet nodig zijn. Basishandelingen als zappen en dergelijke horen gewoon te kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de astra 19.2 en 23.5 op tuner één staan en de andere dingen op tuner twee maar ja schakelen tussen de twee tuners werkt niet erg best, wil ik maar bbc hd op tuner twee dan krijg ik die mooie rode balk met daarin "GEEN SIGNAAL OP TUNER één", klopt dat signaal staat ook op tuner twee waar ik het op ingescand heb, nogmaals proberen en den krijg ik "service fout"en dan mag je niet balen van dat ding?

 

voor mijn gevoel is het een dikke miskoop maar ja hoe moet ik verklaren dat de zenders die ik inscan op tuner twee ook onder tuner één komen te staan zodat het niet goed werkt.

 

volgens mij heeft de rotbox, sorry de rebox, alleen maar problemen (iedereen heeft die maar er zijn natuurlijk personen die dat ontkennen), ja niemand kan er iets aan doen dat ze ook in de mooie gegevens van rebox -die in de folder staan - zijn getrapt om deze aan te schaffen.

 

Wie weet komt het binnenkort wel bij tros radar terecht en laten die het apparaat testen bij de TU Delft of zo, pech voor de importeur en pech voor ons allemaal (importeur pleite en nooit meer een update voor dit gammele gebruiks onvriendelijke ding).

 

Ach ja, ik had dus veel meer verwacht van deze receiver, maar ja ook ik heb deze miskoop begaan. Sorry dat ik ietsje erg negatief ben over deze in de folder mooi beloofde rebox. Gelukkig heb ik voor dat, niet goed werkende, ding geen enkele verantwoording af te leggen tegenover iemand anders maar kan en mag ik het wel op dit forum netjes aangeven in de veronderstelling dat een ieder er iets mee kan en dat de importeur een ieder die deze receiver heeft aangeschaft netjes nieuwe software zal doen toekomen waardoor het apparaat wel gaat werken zoals in de folder is aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
ik heb de astra 19.2 en 23.5 op tuner één staan en de andere dingen op tuner twee maar ja schakelen tussen de twee tuners werkt niet erg best, wil ik maar bbc hd op tuner twee dan krijg ik die mooie rode balk met daarin "GEEN SIGNAAL OP TUNER één", klopt dat signaal staat ook op tuner twee waar ik het op ingescand heb, nogmaals proberen en den krijg ik "service fout"en dan mag je niet balen van dat ding?

voor mijn gevoel is het een dikke miskoop maar ja hoe moet ik verklaren dat de zenders die ik inscan op tuner twee ook onder tuner één komen te staan zodat het niet goed werkt.

volgens mij heeft de rotbox, sorry de rebox, alleen maar problemen (iedereen heeft die maar er zijn natuurlijk personen die dat ontkennen), ja niemand kan er iets aan doen dat ze ook in de mooie gegevens van rebox -die in de folder staan - zijn getrapt om deze aan te schaffen.

Wie weet komt het binnenkort wel bij tros radar terecht en laten die het apparaat testen bij de TU Delft of zo, pech voor de importeur en pech voor ons allemaal (importeur pleite en nooit meer een update voor dit gammele gebruiks onvriendelijke ding).

Ach ja, ik had dus veel meer verwacht van deze receiver, maar ja ook ik heb deze miskoop begaan. Sorry dat ik ietsje erg negatief ben over deze in de folder mooi beloofde rebox. Gelukkig heb ik voor dat, niet goed werkende, ding geen enkele verantwoording af te leggen tegenover iemand anders maar kan en mag ik het wel op dit forum netjes aangeven in de veronderstelling dat een ieder er iets mee kan en dat de importeur een ieder die deze receiver heeft aangeschaft netjes nieuwe software zal doen toekomen waardoor het apparaat wel gaat werken zoals in de folder is aangegeven.


Ben het helemaal met je eens, ik weet niet hoe een mens tevreden kan zijn met dit flut BOX,

Ik heb gisteren of al inmiddels eergisteren de opening van de winterspelen opgenomen voor mijn vrouw, dat ging prima (handmatig), maar bij het afspelen krijg ik om de halve minuut dat er delen van het beeld gingen/gaan flikkeren (kristal/ijspegel achtig vorming) en haperingen als of je steeds pauze en weer play indrukt, echt om misselijk van te worden.

Ik was al niet tevreden met deze aankoop, maar nu heb ik het echt gehad met deze ROTBOX, ( ik zal hier niet bedoel REBOX zetten, maar houd het echt op ROTBOX )

ik ga maandag REBOX bellen om mijn geld terug te vragen, want deze voldoet niet aan de belofte die rebox ons (althans aan mij) deed geloven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
ik heb de astra 19.2 en 23.5 op tuner één staan en de andere dingen op tuner twee maar ja schakelen tussen de twee tuners werkt niet erg best, wil ik maar bbc hd op tuner twee dan krijg ik die mooie rode balk met daarin "GEEN SIGNAAL OP TUNER één", klopt dat signaal staat ook op tuner twee waar ik het op ingescand heb, nogmaals proberen en den krijg ik "service fout"en dan mag je niet balen van dat ding?

Waarom doen jullie dat?

ik heb de astra 19.2 en 23.5 op tuner één staan en de andere dingen op tuner twee

je kan toch gewoon alles inscannen, en de rebox kijkt zelf wel, welke tuner er vrij is.
Zo ging het bij de Inverto ook, en ik heb nog nooit gehoord, dat je apart je kanalen moet inscannen.
Misschien kan de moderator van dit forum [Murdock] daar eens wat over vertellen.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer dat ook al sinds weken te begrijpen maar kom er ook niet achter.

waarschijnlijk wil men zo een diseqc-schakelaar besparen.

ik heb twee kabels van de rebox naar de disecq en inderdaad zoekt het ding alles lekker zelf uit en dat gaat uitstekend.

 

als ze echt van die rotboxen af willen wil ik ze best voor 150 euro per stuk overnemen... :D maar ik denk niet dat ik een aanbieding zal krijgen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
ik probeer dat ook al sinds weken te begrijpen maar kom er ook niet achter.
waarschijnlijk wil men zo een diseqc-schakelaar besparen.
ik heb twee kabels van de rebox naar de disecq en inderdaad zoekt het ding alles lekker zelf uit en dat gaat uitstekend.

als ze echt van die rotboxen af willen wil ik ze best voor 150 euro per stuk overnemen... :D maar ik denk niet dat ik een aanbieding zal krijgen.


Dat doe ik vanwege het gegeven dat ik de astra 1 en 3 op de triax heb staan en de andere op de archsat van beiden via een disecq een kabel naar binnen de kabel van de triax op tuner één en de andere kabel op tuner twee. Dat werkte prima met de arion 9300 maar ja dat is geen HD ontvanger dus die staat ergens boven niets te doen. Dus zoals ik het ingescant heb kan tuner één nooit een kanaal vinden welke op tuner twee is ingescand, dat ding moet dus gewoon schakelen naar tuner twee en dat is wat er niet gebeurd. Verder heb ik nog wel een disecq liggen vanwege een toekomstige uitbreiding, ook nog een schotel dus die besparing is bij mij geen probleem, waar ik nu nog even mee wacht tot er betere (en geteste) software komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens Stefan. Het gezeur is niet constructief. Alles wordt keer op keer herhaald......

Als je de Rebox niets vindt, verkoop hem dan.

 

Ben zelf nog steeds tevreden. Eén vastloper per 2 weken, geen problemen met opnemen, ook niet bij HD en SD door elkaar. V89 in combinatie met twee Diseqc switches en 4 twin LNB's is geen enkel probleem. De Rebox kiest inderdaad zelf welke tuner vrij is.

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...