Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
...boxen af willen wil ik ze best voor 150 euro per stuk overnemen... :D maar ik denk niet dat ik een aanbieding zal krijgen.

Ik heb ook interesse.
Voor dát bedrag wil ik ook wel eenzelfde ...box hebben, voor op de slaapkamer.
Wie wil er vanaf.... laugh (wel voor die 150,00 euri dan!)

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste LionKing,

Ik vind het prima dat je het gezeur noemt als mensen hun vastlopers melden. Blijkbaar heb ik de zin in de folder gemist waarin wordt vermeld dat het normaal is dat de box 1 keer in de twee weken vastloopt. Als je thuis bent is dit natuurlijk makkelijk op te lossen. Maar het is een pvr en vooral in de vakanties is dit lastig. Verschillende programma's geprogrammeerd en terug van vakantie kom je er achter dat de box bij de tweede opname al is vastgelopen bijvoorbeeld. Zie dit scenario namelijk al voor me. Gaat mij erom dat we dit als consument blijkbaar allemaal al accepteren: een produkt op de markt brengen dat niet aan de specificaties voldoet die in de verkoopfolder staan. Als het op de markt gebracht wordt als "hobbybox" heb ik daar geen probleem mee, maar dit is hier niet het geval. Zoals ik al eerder meldde groot gedeelte van de tijd gaat het goed en prima beeld en opnames lukken. Je krijgt dan weer vertrouwen in de stabiliteit en dan wordt je weer teleurgesteld.

Hoop nog steeds dat het goed komt echter bij volgende updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Ik vind het prima dat je het gezeur noemt als mensen hun vastlopers melden.


Wat is gezeur?? Vastlopers melden vind ik prima. De manier waarop het gebeurd alleen niet.. Dit forum is, naar mijn mening, bedoeld om ervaringen op het gebied van satelliet-ontvangst met elkaar te uit te wisselen om elkaar daarmee te helpen. Door enkel en alleen frustratie te uiten ben je niet geholpen!

Overigens: Ondanks de bugs bevalt de Rebox mij prima! Natuurlijk wil iedereen een perfect en bug free apparaat. Helaas bestaat dat nog niet....

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LionKing_NL
Helemaal mee eens Stefan. Het gezeur is niet constructief. Alles wordt keer op keer herhaald......
Als je de Rebox niets vindt, verkoop hem dan.

Ben zelf nog steeds tevreden. Eén vastloper per 2 weken, geen problemen met opnemen, ook niet bij HD en SD door elkaar. V89 in combinatie met twee Diseqc switches en 4 twin LNB's is geen enkel probleem. De Rebox kiest inderdaad zelf welke tuner vrij is.


Wat is volgens jou wel "constructief gezeur"? Als je moeilijke woorden gaat gebruiken kijk dan ook even naar het zinsverband en de gebruikte woorden. Als er iets niet bestaat is het constructief gezeur.

Dat er niet altijd goed onderbouwde argumenten worden gegeven ben ik met je eens, maar bedenk wel dat mensen er klaar mee zijn twee á drie keer per avond hun Rebox hard te moeten resetten en zich op deze manier dan uiten. Nog een voorbeeld van mijn kant dan voor een 100% gegarandeerde crashgarantie:

Stap 1: Selecteer een DivX bestand en speel deze af.
Stap 2: Tijdens het afspelen selecteer een ander bestand, opname of Divx bestand, en speel deze af.

Resultaat: Crash, harde reset benodigd.

Als deze box als hobbybox verkocht zou worden, wat al eerder is gezegd, heb ik met deze zaken geen probleem, echter is de informatie van Rebox anders te noemen. Ik heb mijn Windows mediacenter verkocht i.v.m. stabiliteitsproblemen en ervoor gekozen enkele functionaliteiten in te leveren voor stabiliteit. Nu blijkt Rebox Microsoft te kunnen overtreffen met instabiliteit. Petje af....

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Beste LionKing,
Ik vind het prima dat je het gezeur noemt als mensen hun vastlopers melden. Blijkbaar heb ik de zin in de folder gemist waarin wordt vermeld dat het normaal is dat de box 1 keer in de twee weken vastloopt. Als je thuis bent is dit natuurlijk makkelijk op te lossen. Maar het is een pvr en vooral in de vakanties is dit lastig. Verschillende programma's geprogrammeerd en terug van vakantie kom je er achter dat de box bij de tweede opname al is vastgelopen bijvoorbeeld. Zie dit scenario namelijk al voor me. Gaat mij erom dat we dit als consument blijkbaar allemaal al accepteren: een produkt op de markt brengen dat niet aan de specificaties voldoet die in de verkoopfolder staan. Als het op de markt gebracht wordt als "hobbybox" heb ik daar geen probleem mee, maar dit is hier niet het geval. Zoals ik al eerder meldde groot gedeelte van de tijd gaat het goed en prima beeld en opnames lukken. Je krijgt dan weer vertrouwen in de stabiliteit en dan wordt je weer teleurgesteld.
Hoop nog steeds dat het goed komt echter bij volgende updates.



hhh, in principe moeten we dit niet accepteren, juridisch is het voldoende fout om terug te gaan naar de leverancier en geld terug te eisen.
maar dan heb je weer niks...
en wat ook gesteld werd: producten die doen wat in de folder staat bestaan niet.
Toch zijn of waren die er wel, ik heb er een, in de slaapkamer nu, maar dan zonder mpeg 4 maar wel hd (=schijf).
mijn oude decoder van frans merk deed preceis wat-ie moest doen volgens de folder, opnemen op de hd, uitgaan na de opname, en overweg kunnen met meer dan één kaart, zelfs 4 kaarten ging goed, 2 in een sleuf en 2 in een cam.
dus waarom doe je zo'n ding weg: vanwege in dit geval de mpeg4/hd-optie en achteraf gezien ook vanwege de internet connectie, die me in staat stelt een dvd te branden zonder de opname via de tv weer af te spelen , gewoon kopiëren via het lan naar de harde schijf bvan de pc en een dvd branden...MITS het bestand tenminste geen fout in de tijdslijn heeft, wat ongeveer de helft van die bestanden wel heeft, want dan doet-ie het niet op de pc en klagen er weer mensen op dit forum die niet kunnen scrollen.
toch heb ik in het dagelijks gebruik weinig problemen, behalve dan dat-ie niet met één losse kaart in de sleuf en één kaart in de cam overweg kan, en dat stond inderdaad niet in de folder.
nou moet ik zeggen dat mijn leverancier al herhaaldelijk heeft aangeboden het ding om te ruilen voor een andere maar hij zegt er direct bij dat hij geen betere (=stabielere) heeft, overal is wat mee tegenwoordig.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stefan.w Opmerkingen over andere ontvangers op het forum geven je inderdaad gelijk. Een perfect functionerende hd ontvanger lijkt er op het moment niet te zijn. We moeten bij de koop van een ontvanger dus niet alleen meer afgaan op de folders, maar vooral op de ervaringen van andere gebruikers. Dus een product aanschaffen als het al een tijdje op de markt is. Voor mij een goede les voor de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Stefan.w Opmerkingen over andere ontvangers op het forum geven je inderdaad gelijk. Een perfect functionerende hd ontvanger lijkt er op het moment niet te zijn. We moeten bij de koop van een ontvanger dus niet alleen meer afgaan op de folders, maar vooral op de ervaringen van andere gebruikers. Dus een product aanschaffen als het al een tijdje op de markt is. Voor mij een goede les voor de volgende keer.

Als je denkt dat je dan goed zit, kan ik je het volgende vertellen
Er is een satellietforum, waar ze de negatieve reactie's verwijderen, en mensen thuis opbellen, en bedreigen om geen negatieve reactie's meer te posten. [zelf mee gemaakt] Of hun eigen voor doen, als een klant die alles goed praat. Dus ga ook maar niet teveel op de forums af.

Ooit is UPC daar mee begonnen, hun eigen te mengen in internet discussie's En meerdere hebben het over genomen!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LionKing_NL
Helemaal mee eens Stefan. Het gezeur is niet constructief. Alles wordt keer op keer herhaald......
Als je de Rebox niets vindt, verkoop hem dan.

Ben zelf nog steeds tevreden. Eén vastloper per 2 weken, geen problemen met opnemen, ook niet bij HD en SD door elkaar. V89 in combinatie met twee Diseqc switches en 4 twin LNB's is geen enkel probleem. De Rebox kiest inderdaad zelf welke tuner vrij is.


Dat is het 'm juist, je koopt een BOX voor over de 300 Eur. en als deze niet naar behoren werkt moet je het verkopen voor de helft van de prijs, Wat denk je nou ?, dat het geld op mijn rug groeit.

en je zegt het zelf, een vastloper per 2 weken, dat lijkt me een miskoop, alleen neem je jezelf in de maling,( een vast loper eens in de tijd, laat ik zeggen +/- 6 maanden, daar zou je mee kunnen leven niet eens in de 2 weken) hoe zou je het vinden als je wasmachine eens in de 2 weken het zou wegeren om je was te doen of je was wordt gedaan maar niet volledig, nog vuil, te nat e.d. , om maar niet een voorbeeld te geven van/over al die andere app. die we hier bezeten, schande ....

Dus kom niet met dit gezeur, want jij bent diegene die zuurt en niet wij,
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Moderator:

Mischien is het een idee om een bericht te starten of te eindigen met het serienummer van de Rebox.

Áls Rebox mee leest, kan men mischien aan de hand van de serienummers bepalen of er in een bepaalde serie een probleem is en daarop inspringen.

Bijv: Rebox:RB09B1B51-000313

 

Mischien ook een idee om pér probleem een aparte thread te starten. Het word op dit moment een beetje on-overzichtelijk.

Deze thread gaat bijvoorbeeld alang niet meer over de software update V89, maar over diverse problemen die men heeft met zijn c.q. haar Rebox.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Origineel bericht van: LionKing_NL
Helemaal mee eens Stefan. Het gezeur is niet constructief. Alles wordt keer op keer herhaald......
Als je de Rebox niets vindt, verkoop hem dan.

Ben zelf nog steeds tevreden. Eén vastloper per 2 weken, geen problemen met opnemen, ook niet bij HD en SD door elkaar. V89 in combinatie met twee Diseqc switches en 4 twin LNB's is geen enkel probleem. De Rebox kiest inderdaad zelf welke tuner vrij is.


Dat is het 'm juist, je koopt een BOX voor over de 300 Eur. en als deze niet naar behoren werkt moet je het verkopen voor de helft van de prijs, Wat denk je nou ?, dat het geld op mijn rug groeit.

en je zegt het zelf, een vastloper per 2 weken, dat lijkt me een miskoop, alleen neem je jezelf in de maling,( een vast loper eens in de tijd, laat ik zeggen +/- 6 maanden, daar zou je mee kunnen leven niet eens in de 2 weken) hoe zou je het vinden als je wasmachine eens in de 2 weken het zou wegeren om je was te doen of je was wordt gedaan maar niet volledig, nog vuil, te nat e.d. , om maar niet een voorbeeld te geven van/over al die andere app. die we hier bezeten, schande ....

Dus kom niet met dit gezeur, want jij bent diegene die zuurt en niet wij,


amrabed als jij een vastloper die 1x in de 14 dagen voorkomt bij een ontvanger die nog steeds qua software wordt ontwikkeld een miskoop noemt, sla je volgens mij de plank helemaal mis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
Had nog geen HD content opgenomen. Nu ned 1 in HD kwaliteit beschikbaar is via Canaldigitaal, blijkt GOM player voor HD materiaal niet te werken. Wel dus met SD uitzendingen. WMP Cl werkt ook niet. Iemand nog ideeen? (BSplayer, Power DVD 9, WMP12, VLC al geprobeerd).


Zoals eerder gemeld heeft MediaPlayer Classic dit probleem niet: http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Vanmorgen weer een vastloper. Box aangezet live ned 1 kijken. Epg oproepen: dit ging goed. Daarna epg omschakelen naar dagprogramma op ned 1. Kreeg scherm met tijden van de dag. Geen programma's ingevuld, maar kon ook niet meer terug ui dit scherm. Box reageerde niet meer op de afstandsbediening. Bleef op epg scherm hangen en kon alleen nog maar uit met de knop achterop. Box was niet warm want ik keek nog maar 10 minuten. De afgelopen week geen vastlopers gehad met de nieuwe versie 89. Nu dus wel weer zonder iets bijzonders te doen. Heel vreemd. Zo heb ik dus 1 keer in de 1 a 2 weken een vastloper en de rest van de tijd geen klachten. Box omruilen heeft volgens mij niet zoveel zin. Is namelijk al de tweede ontvanger sinds aanschaf in september. De eerste met de software versie, ik dacht 55, had heel veel vastlopers en een heel slechte afstandsbediening. Ga er maar vanuit dat dit bij de rebox hoort en misschien dat het nog beter wordt bij volgende updates. Leuk is anders. Begrijp ook niet dat er gebruikers zijn met geen klachten. Dit wijst er haast op dat er verschillende hardware versies zouden zijn. Kan me dit echter niet goed voorstellen. Warmte is niet het probleem , instellingen zijn goed. Feit dat het wel soms 2 weken goed werkt en dan weer een vastloper gaat mij boven de pet.


Zeg hier niets verkeerd van de Rotbox anders krijg je het hele Rebox management stuiptrekkend op je nek!
Nog heel even dan is Rebox beroemd als de slechtse satellietonvanger ter wereld.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Je bent niet de enige, mijn decoder loopt ongeveer een keer in de twee dagen vast (v89). Dit altijd tijdens het zappen en mijn vriendin is hier "not amused" over smile . Dit is gekomen sinds ik twee kaarten gebruik, daarvoor liep deze ook zo nu en dan eens vast. Ik heb het in elk geval bij de dealer aangegeven, maar ze weten niet wat het kan zijn en ze gaan het onderzoeken..... Daarnaast heb ik ook een probleem dat bij sommige zenders ongeveer een seconde of 8 duurt voordat ik beeld krijg, daarvoor "Gecodeerde zender" in beeld. Dit probleem speelt bij mij ook al sinds de V81 firmware, nieuwere firmwares hebben hetzelfde probleem.


Mijn vriendin is weggelopen dank zij de Rebox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...