Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Ik ben de Rebox helemaal zat en koop eind deze week in Duitsland bij de ook geen sluikreclame aub een HD Twin Tuner. Deze designmachine is in de reclame voor 229 euro.Ik zal hem vergelijken met de Rebox en mijn ervaringen op dit forum bekendmaken. Erger dan de Rebox 9000 kan niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Gerrit1967
Origineel bericht van: amrabed
[quote=LionKing_N


amrabed als jij een vastloper die 1x in de 14 dagen voorkomt bij een ontvanger die nog steeds qua software wordt ontwikkeld een miskoop noemt, sla je volgens mij de plank helemaal mis


Ja, dat is een mis koop!
Ik weet het! heb de plank mis geslagen al bij de aankoop van dit ROTBOX, (Jij nu ook blij).
We zijn nu zo een 6 maanden verder er zijn al heel wat updates voorbij gepasseerd, dat alles heeft niets opgelost.

De REBOX is een twin HD PVR, het is dus vereist dat je hiermee zonder problemen TV kunt kijken en opnemen en terug-bekijken, alvorens deze op de markt wordt gezet en dit is niet het geval bij deze BOX, (en na 6 maanden is het nog niet het geval).

Er werd specifiek gezegd dat deze ontvanger een snelle zapper is, nou misschien bij jou, bij mij duurt dit erg lang vooral bij HD-kanaal, dus was/is dit ook een sprookje, en ik vind dit gewoon niet acceptabel.

De toe voegingen/extra's die ook op dit ontvanger zitten, doen het ook niet naar behoren, als dit het enige was, had ik ook gezegd wacht de updates af, maar aangezien er van alles mis gaat, vind ik dit een miskoop van een ROTBOX, het hoort in een KLIKO en aangezien ik niet +300 Eur. in een kliko wil gooien, zit ik met de gebakken-peren, helaaaaaaaas!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zit er garantie op de Rotbox, zie www.consuwijzer.nl voor de wet die ons beschermt tegen troep.

 

Geloof het of niet, vanmiddag de firmware gedowngrade naar versie 86 - zoiets doe je echt niet voor de lol - en nu alweer gedonder: Geplande EPG opname om 21:00 u., de Rotbox blijft hangen op "start opname". De hele Rotbox hangt weer.

Gevolg: Weer een opname verpest!

 

Je zal zo'n handel hebben, ik zou me kapot schamen als leverancier!

 

Om sneller te zappen zijn de volgende instellingen naar mijn ervaring belangrijk:

 

A/V Uitgang Instellingen:

TV Type: PAL

TV Aspect Ratio: 16:9

Beeldresolutie: 1080i

Beeldformaat: Pillar Box

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Natuurlijk zit er garantie op de Rotbox, zie www.consuwijzer.nl voor de wet die ons beschermt tegen troep.

Geloof het of niet, vanmiddag de firmware gedowngrade naar versie 86 - zoiets doe je echt niet voor de lol - en nu alweer gedonder: Geplande EPG opname om 21:00 u., de Rotbox blijft hangen op "start opname". De hele Rotbox hangt weer.
Gevolg: Weer een opname verpest!

Je zal zo'n handel hebben, ik zou me kapot schamen als leverancier!

Om sneller te zappen zijn de volgende instellingen naar mijn ervaring belangrijk:

A/V Uitgang Instellingen:
TV Type: PAL
TV Aspect Ratio: 16:9
Beeldresolutie: 1080i
Beeldformaat: Pillar Box







Ik heb mijn instellingen ook precies zo staan, toch duurt het zo'n 3sec. voordat ik weer beeld heb bij het zappen, ik heb hier geen moeite mee, alleen moeten ze niet bij hun specificatie snelle zapper zetten (er staat zelfs zeer Snelle-zapper als ik me niet vergis)en een snelle zapper zou naar mijn mening binnen 1 sec. en MAX 2 al beeld moeten geven en een Zeer snelle zapper moet dit zeker kunnen.

Of heb ik dit ook verkeerd begrepen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Rebox 9000 dan toch zo een rotbox is zou je mss. Enigma2 kunnen proberen.

Ik heb het hier draaien op een Atevio 7000, dit nl. dezelfde box.

Alleen bij de originele firmware zit er een reseller-id in zodat deze niet onderling uitwisselbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed

Ik heb mijn instellingen ook precies zo staan, toch duurt het zo'n 3sec. voordat ik weer beeld heb bij het zappen, ik heb hier geen moeite mee, alleen moeten ze niet bij hun specificatie snelle zapper zetten (er staat zelfs zeer Snelle-zapper als ik me niet vergis)en een snelle zapper zou naar mijn mening binnen 1 sec. en MAX 2 al beeld moeten geven en een Zeer snelle zapper moet dit zeker kunnen.

Of heb ik dit ook verkeerd begrepen ?


Je hebt gelijk, het is niet zo'n snelle zapper als beloofd.
Dat heet op z'n Hollands "misleiding".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64
Als de Rebox 9000 dan toch zo een rotbox is zou je mss. Enigma2 kunnen proberen.
Ik heb het hier draaien op een Atevio 7000, dit nl. dezelfde box.
Alleen bij de originele firmware zit er een reseller-id in zodat deze niet onderling uitwisselbaar is.


Ik ga eind deze week naar de ****************** in Duitsland en koop daar een Design HD Twin-Tuner met 500 GB Harddisk voor 229 euro.
Wees ervan overtuigd dat deze gebroeders ECHT NIET zo'n rotbox leveren als de Rebox 9000!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Ik ben de Rebox helemaal zat en koop eind deze week in Duitsland bij de gebroeders Albr**** een HD Twin Tuner. Deze designmachine is in de reclame voor 229 euro.Ik zal hem vergelijken met de Rebox en mijn ervaringen op dit forum bekendmaken. Erger dan de Rebox 9000 kan niet!


Eindelijk, dan zijn wij van je frustratie verlost...

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: H. Maat
Eindelijk, dan zijn wij van je frustratie verlost...


Ik laat me niet straffeloos door Rebox bedonderen met een Rotbox, dus betrokkenen zijn echt niet van me af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
ik heb de astra 19.2 en 23.5 op tuner één staan en de andere dingen op tuner twee maar ja schakelen tussen de twee tuners werkt niet erg best, wil ik maar bbc hd op tuner twee dan krijg ik die mooie rode balk met daarin "GEEN SIGNAAL OP TUNER één", klopt dat signaal staat ook op tuner twee waar ik het op ingescand heb, nogmaals proberen en den krijg ik "service fout"en dan mag je niet balen van dat ding?

voor mijn gevoel is het een dikke miskoop maar ja hoe moet ik verklaren dat de zenders die ik inscan op tuner twee ook onder tuner één komen te staan zodat het niet goed werkt.

volgens mij heeft de rotbox, sorry de rebox, alleen maar problemen (iedereen heeft die maar er zijn natuurlijk personen die dat ontkennen), ja niemand kan er iets aan doen dat ze ook in de mooie gegevens van rebox -die in de folder staan - zijn getrapt om deze aan te schaffen.

Wie weet komt het binnenkort wel bij tros radar terecht en laten die het apparaat testen bij de TU Delft of zo, pech voor de importeur en pech voor ons allemaal (importeur pleite en nooit meer een update voor dit gammele gebruiks onvriendelijke ding).

Ach ja, ik had dus veel meer verwacht van deze receiver, maar ja ook ik heb deze miskoop begaan. Sorry dat ik ietsje erg negatief ben over deze in de folder mooi beloofde rebox. Gelukkig heb ik voor dat, niet goed werkende, ding geen enkele verantwoording af te leggen tegenover iemand anders maar kan en mag ik het wel op dit forum netjes aangeven in de veronderstelling dat een ieder er iets mee kan en dat de importeur een ieder die deze receiver heeft aangeschaft netjes nieuwe software zal doen toekomen waardoor het apparaat wel gaat werken zoals in de folder is aangegeven.

ik kan niet zeggen dat er geen probleem zijn met de software, maar wat ik hier leest, die problemem heb ik niet.
dus voor mijn is het nog steets een goede box. mijn broer heeft er nu ook een, en heeft er nog geen problemem mee gehad. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
en hoe heb je dat gerealiseerd?
vast niet door een usb stick met een 'update' erop in de daarvoor bstemde opening te stoppen.
ik meen dat de loader (1.19) al een probleem geeft.
welke nieuwe mogelijkheden opent dat?

Ik dénk, dat als je dit soort acties uit gaat voeren je de garantie wel kan vergeten.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een zielig individu die Victoire, jezus !

Ga ergens anders je frustratie uiten,maar laat ons met rust.

Je moet zeker een ontvanger in Duitsland gaan kopen, dan leer je vanzelf wel wat er met het woord support wordt bedoelt....

Ga maar snel en zoek maar eens een forum voor die box, kunnen wij nog even hard lachen hier !

Laat aub hier niets meer van je horen, je doet ons er een groot plezier mee, echt waar.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Origineel bericht van: H. Maat
Eindelijk, dan zijn wij van je frustratie verlost...


Ik laat me niet straffeloos door Rebox bedonderen met een Rotbox, dus betrokkenen zijn echt niet van me af.



Dat moet je ook zeker niet doen maar dat is iets tussen jou en Rebox of je dealer, daar hoeven mensen hier niet van "mee te genieten" in mijn ogen....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...