Rigolo Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Vanavond is versie 2.10 van Tvheadend vrijgegeven. Deze versie lost een aantal bugs op die met versie 2.8 en 2.9 geintroduceerd waren.
Gast digten Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Aangezien ik had gezien dat Tvheadend nu ook als pvr client gebruikt kan worden werd ik nieuwsgierig en ben ik vanavond met installatie aan de slag gegaan. Allereerst ben ik een tijdje bezig geweest om Newcs aan de praat te krijgen (had tot nog toe cccam, maar ik las dat Tvheadend betere support biedt voor Newcs). Vervolgens Tvheadend geinstalleerd wat zeer vlot verliep, zeker in vergelijk tot een vdr installatie. Vooral de web frontend is een enorme verbetering in vergelijk met alle .conf files die je bij vdr mot editen. Overigens staat hier een mooie uitleg over de installatie en configuratie. Morgen verder aan de slag met de xbmc - tvheadend combi en eens kijken of dit wat stabieler loopt als de xbmc - vdr combi. Bedankt voor de tip! gr, Ed
NINjak Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Ik wil toch mijn vdr-xbmc setup weer eens upgraden en zal deze eens een kans geven. Pak wel een andere hd zodat ik altijd nog terug kan vallen op een werkende (vdr-xbmc) situatie voor het geval er toch snel tv gekeken moet worden
Gast digten Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Ik had gezien dat Tvheadend op 2 manieren aan xbmc gekoppeld kan worden: 1. door in Video menu twee sources toe te voegen, nl. 1 voor live tv en 1 voor je recordings. Voor live tv heb ik in eerste instantie htsp://127.0.0.1:9982/ geprobeerd maar hiermee kon geen connectie gemaakt worden. Echter met htsp://xbmc:xbmc@127.0.0.1:9982/ lukte het wel. 2. door middel van de pvr client in de TV settings. Echter het lukt de pvr client niet om connectie te maken met Tvheadend omdat ik hier geen user:password kan instellen. Weet iemand hoe ik Tvheadend kan instellen zonder dat er van dit user:password gebruik gemaakt wordt? gr, Ed
Razor109 Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 je moet Tvheadend volgens mij starten met de -C optie, zodat er dus geen user/pass nodig is. dus ./tvheadend -C als je hem ook nog als deamon wil is het -Cf volgens mij. Werkt hier iig perfect, ik hoef geen user/pass te gebruiken en zelfs mij oude Xbox zapt prima op de SD kanalen. Alleen heb ik nog problemen met de HD kanalen (natuurlijk op de HTPC niet op de Xbox..daar werken ze natuurlijk niet op) dat ze niet geheel vloeiend afspelen zonder channels te droppen dus ben benieuwd wat jou ervaringen daarbij zijn? Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+ Software: Ubuntu 9.11 - NewCS - Tvheadend - XBMC
Rigolo Geplaatst: 9 februari 2010 Auteur Geplaatst: 9 februari 2010 Zeker niet opstarten met de -C optie. met de -C optie staat je volledige configuratie open voor een ieder die toegang heeft tot the Tvheadend machine. Dit is zeker niet aan te raden. Je kan in de gebruikers optie ook een "gebruiker" aanmaken met daarin een ip adres of een ip adres/netmask combinatie en deze dan de juiste rechten gegeven. Je laat dan de velden gebruikers naam en wachtwoord leeg of je vult er een * in. Ik zelf maak (nog) geen gebruik van XBMC dus meer informatie en configuratie tips hier voor zijn natuurlijk welkom.
Gast digten Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Dat was het inderdaad, in Configuration > Access control ontbrak een entry. De xbmc-pvr client van Tvheadend heeft nog niet alle functionaliteit vergeleken met die van vdr ('Timer' en 'Recordings' werken niet) Zappen in xbmc gaat met Tvheadend merbaar sneller, FTA kanalen < 0.5sec en gecodeerde kanalen < 1sec. binnen dezelfde multiplex op DVB-T! Ben nu aan het bekijken of het met recordings wat stabieler in gebruik is dan vdr. gr, Ed
Gast digten Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 Een korte tussenstand van positieve bevindigen: - een geweldige feature is dat je opnames kunt inplannen op basis van een regular expression; het enige wat je hoeft te doen is dat je bijv. 'criminal minds' ingeeft en Tvheadend neemt dan autoamatisch op zodra deze titel in de epg voorkomt. Dus feitelijk hoef je nooit meer te kijken hoe laat en op welke zender een favoriet programma wordt uitgezonden! - opnames kun je via het netwerk terugkijken met bijv. videolan vlc player - opnames kun je in xbmc terugkijken in het video menu, bestanden worden als een .mkv opgeslagen aan de hand van een bestandsnaam layout. - automatische postprocessing van je opnames met behulp van bijv. ffmpeg is mogelijk - softcam support is standaard aanwezig, dus geknoei zoals bij vdr met het bouwen van de vdr-sc softcam plugin is voorgoed over - kanalen scannen is eveneens ingebouwd, dus ook hier geen gedoe met externe utilities en losse kanalen lijsten zoals bij vdr - webclient waarmee alles te configureren is. Kortom: een terugkeer naar vdr zit er niet meer in voor mij. Het enige wat nog niet helemaal vlot loopt is verdere integratie in xbmc, zie ook http://trac.xbmc.org/ticket/8414 Zo te lezen moet er nog e.e.a. gedebatteerd worden over waar welke code nu precies thuishoort... gr, Ed
Rigolo Geplaatst: 10 februari 2010 Auteur Geplaatst: 10 februari 2010 Ik ben blij om te horen dat je zeer tevreden bent over Tvheadend. Voor mij staan de volgende verbeterpunten voor Tvheadend in deze volgorde op de planning: Recording Management (zorgen dat Tvheadend altijd genoeg ruimte heeft om opnamens te maken) Scheduling Conflict resolution: (zorgen dat je van te voren hoort of er een opnamen conflict is of niet) Irdeto EMM update's (zorgen dat Tvheadend ook je smartcard up to date kan houden via de cardserver) Ik zelf zal me bezig houden met uitschrijven hoe bepaalde functies kunnen gaan werken. Ik ben zelf geen C programmeur, dus als er nog vrijwilligers zijn ... kom eens op #hts op freenode.org IRC. :-)
Gast digten Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Hallo Rigolo, Betreffende Recording management: ik had je opzetje op http://trac.lonelycoder.com/hts/wiki/tvheadend_recording_management?version=3 gelezen en heb hiervoor een suggestie: Misschien dat je het Recording management kunt baseren op volgorde in prioriteit van: 1. oude completed recordings bewaren 2. recente completed recordings bewaren 3. lopende recordings afmaken 4. nieuwe recordings starten Als je aan 1) de hoogste prioriteit toekent, dan zou je deze rules in je recording management kunnen toepassen (deze optie is denk ik vrij eenvoudig te realiseren): - alleen nieuwe recordings starten wanneer vrije diskruimte > 20% - afbreken lopende recordings wanneer vrije diskruimte < 15% Als je aan 3) de hoogste prioriteit toekent, dan zou je deze rules in je recording management kunnen toepassen: - verwijder completed recordings totdat free diskspace > 20%, te beginnen bij de oudste recordings tot recentste recording die minimaal 1 dag oud is (anders heb je kans dat een net gemaakte recording al direct weer verwijderd wordt) - alleen nieuwe recordings starten wanneer vrije diskruimte > 20% - afbreken lopende recordings wanneer vrije diskruimte < 15% De thresholds 15% en 20% heb ik even uit mijn duim gezogen. Je zou hiervoor ook een getal in Gb kunnen opvoeren waarbij zo mogelijk door Tvheadend een inschatting gemaakt wordt hoeveel diskspace een nieuw te starten recording zal kosten. gr, Ed ps: ik lees zojuist op http://trac.xbmc.org/roadmap dat Tvheadend nu zelfs in XBMC Live wordt opgenomen!
Rigolo Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Geplaatst: 12 februari 2010 Voor het "inschatten" van de benodigde diskruimte van een recording zitten we denken om gewoon gebruik te maken van de al opgenomen programma's van dat kanaal. Dan kan je vrij goed uitrekenen hoeveel de gemiddelde bitrate van dat kanaal is. Als je nog nooit wat hebt opgenomen dan zou eventueel de gemiddelde bitrate van de zelfde type kanalen (SDTV, HDTV) genomen kunnen worden als basis uitgangspunt. Voor wat betreft het laten verlopen van de opnamens lijkt het mij het beste om altijd te proberen lopende opnamens voorrang te geven met diskruimte boven reeds opgenomen programma's. Tvheadend weet niet of een programma al bekeken is dus we kunnen daar geen rekening mee houden.
NINjak Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Begrijp ik dat goed? Wordt je kaart op de softcam nog niet up-to-date gehouden door Tvheadend ?
Gast digten Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Origineel bericht van: NINjak Begrijp ik dat goed? Wordt je kaart op de softcam nog niet up-to-date gehouden door Tvheadend ? Volgens mij is dat alleen bij Ziggo DVB-C een probleem, zie ook http://trac.lonelycoder.com/hts/wiki/Ziggo @Rigolo: ik heb gemerkt dat Tvheadend onderuit gaat als je in de EPG een verkeerde regular expression invult; bijv. als je hier house{6} invoert, verschijnt er in de log "There seems to be a problem with the live update feed from Tvheadend. Trying to reconnect..." en moet ik Tvheadend herstarten. Kun jij deze bug doorgeven? Of moet ik zelf een trac account aanvragen? gr, Ed
NINjak Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Origineel bericht van: digten Origineel bericht van: NINjak Begrijp ik dat goed? Wordt je kaart op de softcam nog niet up-to-date gehouden door Tvheadend ? Volgens mij is dat alleen bij Ziggo DVB-C een probleem, zie ook http://trac.lonelycoder.com/hts/wiki/Ziggo Ow, mooi... mijn HTPC is de enig (nog) werkende DVB-S apparaat in huis om TV te kijken dus een kaart update krijgen is wel van belang voor mij
Rigolo Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Geplaatst: 12 februari 2010 EMM updates werkt op dit moment alleen voor CONAX encryptie (wordt door de ontwikkelaar zelf gebruikt nml). Ik ben aan het kijken naar ondersteuning voor Irdeto, maar daar nog niet echt aan toegekomen. (dus als iemand hier ook in wilt duiken .. graag :-) ) Gebruikt je provider dus een andere methode, dan kan je Tvheadend helaas nog niet gebruiken om je kaarten up to date te houden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen