Ga naar inhoud

[VU+ DUO - PLi] VU+ en de toekomst?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn vraag aan de importeur om de fabrikant het verzoek voor te leggen, te bezien of alsnog een energievriendelijk stand-by stand ontwikkeld kan worden (door zoveel mogelijk functionaliteit uit te schakelen), werd beantwoord met "Waarom rotzooien als het gewoon goed werkt?" shocked

Ik vind deze reactie weinig hoopgevend voor de verdere ontwikkeling van deze ontvanger: we moeten het toch (voor een deel) van de importeur hebben.

Daar komt nog bij dat deze ontvanger is verdwenen van de website van de fabrikant frown

Ik kan er niets aan doen: er bekruipt me een angstig gevoel: heb ik dat weer? Ben ik blij eindelijk een fijn werkende ontvanger gevonden te hebben crazy

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Invertist
Mijn vraag aan de importeur om de fabrikant het verzoek voor te leggen, te bezien of alsnog een energievriendelijk stand-by stand ontwikkeld kan worden (door zoveel mogelijk functionaliteit uit te schakelen), werd beantwoord met "Waarom rotzooien als het gewoon goed werkt?" shocked
Ik vind deze reactie weinig hoopgevend voor de verdere ontwikkeling van deze ontvanger: we moeten het toch (voor een deel) van de importeur hebben.
Daar komt nog bij dat deze ontvanger is verdwenen van de website van de fabrikant frown

Ik kan er niets aan doen: er bekruipt me een angstig gevoel: heb ik dat weer? Ben ik blij eindelijk een fijn werkende ontvanger gevonden te hebben crazy

welke fabrikant ???
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerrit1967
welke fabrikant?

Die van de VU+ DUO natuurlijk: daar heb ik het toch over!
Geplaatst:
welke fabrikant?

zozo jij bent geirriteerd, t was maar een vraagje
Geplaatst:
Zozo jij bent geïrriteerd, 't was maar een vraagje.

Nee hoor, maar ik begrijp de vraag niet.
Geplaatst:
welke fabrikant?

toch ben ik het met de vraag eens: wie is de fabrikant van vu+ en waar vind ik de site?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

dan had je ook kunnen vragen wie/wat bedoel je
Gast Merkedesch
Geplaatst:

Dat het type bij Marusys van de website is verdwenen??Wil niets zeggen over het verdere verloop van de VU+.

Volgens mij heeft Max al een keer ergens aangegeven dat de VU+ van de band rolt bij Marusys..Maar dat het toch echt het "plak" merk VU+ DUO is.

Fabrikant Marusys en de importeur Max*****.

Misschien heeft het te maken met Merk en Beeld rechten?

kan me vaag zoiets herinneren over de 1e MaxPlus en de Clarke Tech!Misschien dat Max zich geen 2 keer in de vingers wil snijden??

Maar goed dit weet ik dus niet zeker en zal verder ook geen gissingen doen....Vraag het even aan Max zelf.

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

dan had je ook kunnen vragen wie/wat bedoel je

Ja, dat had ook gekund. En ik had ook............
Geplaatst:
Origineel bericht van: wdekler
Misschien kan een importeur in het buitenland wel een zinnige reactie geven?

Is de box bijvoorbeeld ook leverbaar in Duitsland en Belgie (vast wel)?

wat is er niet zinnig dan
Geplaatst:

Weet je wel wie de fabrikant is dan??
Volgens het bericht hier is Marusys dus niet de fabrikant maar heeft die wel meegewerkt aan het ontwikkelen van de box.

Ja als je iets gaat vragen wat er hardware matig niet kan en je wilt het software matig opgelost hebben dan vind ik dat de importeur je netjes geantwoord heeft het hoe en waarom.
Lijkt me niet iets om bang te zijn voor de toekomst. shocked
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Weet je wel wie de fabrikant is dan??
Volgens het bericht hier is Marusys dus niet de fabrikant maar heeft die wel meegewerkt aan het ontwikkelen van de box.

Wel eens van OEM producten gehoord? Gewoon een stickertje op een product, dat is de gewoonste zaak van de wereld. En niet alleen bij satellietapparatuur. Maar zo'n stickertje plakken maakt je nog geen fabrikant.

Origineel bericht van: aart44
Ja als je iets gaat vragen wat er hardware matig niet kan en je wilt het software matig opgelost hebben dan vind ik dat de importeur je netjes geantwoord heeft het hoe en waarom.
Lijkt me niet iets om bang te zijn voor de toekomst. shocked

Als je goed kijkt, zie je dat mijn reactie is gebaseerd op het eerste antwoord van de importeur. Later heeft hij die ietwat genuanceerd.

Overigens vind ik, met uitzondering van de hier genoemde reactie, de ondersteuning door de importeur tot nu toe wel goed. Maar het is bij dit soort nieuwe producten altijd de vraag hoe de (nabije) toekomst eruit ziet, vandaar dat ik even geschrokken was.
Geplaatst:

Je weet toch dat je bij dit soort merken in vrijwel alle gevallen ondersteuning heb tot er een nieuw model op de markt is. In dit geval heb je geluk dat een teams als PLi en VI er mee bezig zijn.

Je koopt dit soort merken zeker niet op blijvende ondersteuning te kunnen verwachten in lengte der dagen.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satwatcher
......In dit geval heb je geluk dat een teams als PLi en VI er mee bezig zijn.

Dat is dan ook het enige dat me echt vertrouwen geeft en de enige reden dat dit apparaat in huis staat.
Maar voor verdere driverontwikkeling (en in de toekomst aanpassing daarvan aan een nieuwe Linux-kernel), is toch echt actie van de fabrikant nodig.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen