M_Z Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Origineel bericht van: Invertist Ben ik blij eindelijk een fijn werkende ontvanger gevonden te hebben Dus prima toch, je hebt een fijne ontvanger zoals je zelf aangeeft. Met enigma2, zodat de ontwikkelingen zeker niet alleen maar afhankelijk zijn van de fabrikant. En veel meer kun je niet verwachten. Het is toch altijd een commercieel verhaal. Zelfde "probleem" met een dreambox 7000 of 500, die worden toch ook niet meer verder ontwikkeld. En het blijven toch prima apparaten waar ik nou niet het gevoel bij krijg dat de mensen zich bekocht moeten voelen, alles werkt nog steeds prima en je hebt ook daar nog steeds een prima ontvanger mee. Ik ben in elk geval wel erg gecharmeerd van de VU+, zeker gezien de prijs/kwaliteit/mogelijkheden. Niet voor niets is de voorraad momenteel alweer helemaal uitgeput bij de importeurs. M_Z
Gast Invertist Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Origineel bericht van: M_Z Dus prima toch, je hebt een fijne ontvanger ........ Ik ben in elk geval wel erg gecharmeerd van de VU+, zeker gezien de prijs/kwaliteit/mogelijkheden. Niet voor niets is de voorraad momenteel alweer helemaal uitgeput bij de importeurs...... Helemaal mee eens. Mijn zorg gaat zoals gezegd meer uit naar de toekomst van de driver-ontwikkeling. Daar kan uitsluitend en alleen de fabrikant voor zorgen.
Gast Merkedesch Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Origineel bericht van: Satwatcher Je weet toch dat je bij dit soort merken in vrijwel alle gevallen ondersteuning heb tot er een nieuw model op de markt is. In dit geval heb je geluk dat een teams als PLi en VI er mee bezig zijn. Je koopt dit soort merken zeker niet op blijvende ondersteuning te kunnen verwachten in lengte der dagen. Dit ben ik even niet met je eens.. Je moet niet iedereen over één kam scheren!! Natuurlijk zijn er zat personen die snel geld willen verdienen en zich beroepen op het is een oud model en helaas is er nu een nieuwe verschenen dus we kunnen niets of weinig meer voor u doen. Tot nu toe ben ik ontzettend te spreken over de geleverde produkten van Max***** voorheen WT****** maar ondanks dat Hubtech toen die tijd niets meer deed aan de door aan hem geleverde produkten heeft Max nog altijd geprobeerd via een andere weg zijn produkten te blijven supporten. Natuurlijk lukt dit ook niet altijd...Maar ook naar een poosje probeert die zijn producten toch weer te supporten!! Maar ik denk dat de meeste drivers al wel goed ondersteund zijn / worden tegen de tijd dat er een nieuw model gaat verschijnen!!En daarbij het is een Enigma2 ontvanger!!! Ik verwacht niet dat het net zo snel gaat als b.v bij de AzBox(nieuw model)!!Als die niet eens spoedig een keer hun software public maken ben ik bang dat die box echt verdoemd is om te mislukken!! Gr.Merkedesch
Gast Invertist Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Origineel bericht van: Merkedesch Maar ik denk dat de meeste drivers al wel goed ondersteund zijn / worden tegen de tijd dat er een nieuw model gaat verschijnen!!En daarbij het is een Enigma2 ontvanger! Voor wat betreft de importeur denk ik wel dat je gelijk hebt, maar bovenstaand citaat wil ik toch wel even nuanceren: 1- De drivers zijn op het moment van op de markt komen beslist niet uitontwikkeld: zie de vele driver updates die we de afgelopen maand hebben mogen ontvangen; 2- Uiteraard is die ondersteuning in het begin goed: pas als de drivers optimaal zijn, zal het apparaat goed kunnen functioneren. 3- Dat er van Enigma gebruik wordt gemaakt, maakt in dit verband niet zoveel uit (anders dan dat het open source is) 4- Driver ontwikkeling in de toekomst (gedurende de levensduur van deze ontvanger, zeg een jaar of vier tot zes) is van groot belang. Als er een nieuwe Linux kernel gebruikt gaat worden, zullen de drivers daaraan aangepast moeten worden. En nogmaals: de fabrikant is de enige die dat kan doen, dat is geen open source 5- De PLi groep, die gelukkig ondersteuning heeft toegezegd, maakt gebruik van het product van de fabrikant: drivers voor de hardware en een aangepaste versie van Enigma. Dat fabrieksproduct is de input voor de aanpassingen die PLi maakt. Als de fabrikant op een gegeven moment niet meer verder ontwikkelt, staat de verdere ontwikkeling van PLi ook stil (of op een laag pitje), hoe graag zowel PLi als de importeur ook verder willen. Maar laat ik niet al te somber doen (nogmaals: mijn reactie was in eerste instantie ingegeven door de eerste reactie van de importeur, die inmiddels wat genuanceerd is). Voorlopig hebben we een mooi product voor een redelijke prijs, waarvan de ontwikkeling snel gaat en waarover PLi blijkbaar een goed gevoel heeft.
LINKEY Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Origineel bericht van: Invertist Origineel bericht van: Merkedesch Maar ik denk dat de meeste drivers al wel goed ondersteund zijn / worden tegen de tijd dat er een nieuw model gaat verschijnen!!En daarbij het is een Enigma2 ontvanger! Voor wat betreft de importeur denk ik wel dat je gelijk hebt, maar bovenstaand citaat wil ik toch wel even nuanceren: 1- De drivers zijn op het moment van op de markt komen beslist niet uitontwikkeld: zie de vele driver updates die we de afgelopen maand hebben mogen ontvangen; 2- Uiteraard is die ondersteuning in het begin goed: pas als de drivers optimaal zijn, zal het apparaat goed kunnen functioneren. 3- Dat er van Enigma gebruik wordt gemaakt, maakt in dit verband niet zoveel uit (anders dan dat het open source is) 4- Driver ontwikkeling in de toekomst (gedurende de levensduur van deze ontvanger, zeg een jaar of vier tot zes) is van groot belang. Als er een nieuwe Linux kernel gebruikt gaat worden, zullen de drivers daaraan aangepast moeten worden. En nogmaals: de fabrikant is de enige die dat kan doen, dat is geen open source 5- De PLi groep, die gelukkig ondersteuning heeft toegezegd, maakt gebruik van het product van de fabrikant: drivers voor de hardware en een aangepaste versie van Enigma. Dat fabrieksproduct is de input voor de aanpassingen die PLi maakt. Als de fabrikant op een gegeven moment niet meer verder ontwikkelt, staat de verdere ontwikkeling van PLi ook stil (of op een laag pitje), hoe graag zowel PLi als de importeur ook verder willen. Maar laat ik niet al te somber doen (nogmaals: mijn reactie was in eerste instantie ingegeven door de eerste reactie van de importeur, die inmiddels wat genuanceerd is). Voorlopig hebben we een mooi product voor een redelijke prijs, waarvan de ontwikkeling snel gaat en waarover PLi blijkbaar een goed gevoel heeft. 1. Hier heeft chip leverancier Broadcom ook heel veel aandeel in. Naar mijn weten is er amper tot geen driver update geweest. Alleen paar aanpassingen zodat enigma2 beter werkt. 2. Volgens mij alleen dvd player werkt niet goed, verder is de box stabiel en functioneerd goed. (het kan natuurlijk altijd beter) Een plugin voor enigma2 zal gewoon moeten werken. Een plugin geschreven voor dreambox zal een deel ervan wel werken en een deel niet. Gelukkig zijn de meeste plugins gemaakt voor enigma2. Ik verwacht in loop van tijd dat er ook plugins komen speciaal voor VU+ 3. Enigma maakt heelveel uit dat is net de kracht van de box. 4. Verwacht niet dat drivers aangepast moet worden. Meestal is het gewoon compatible, het is geen windows. 5. PLi maakt enigma software (applicatie layer) Hiervoor hebben ze de fabrikant niet perse nodig. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
stefan.wolfrum Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 wat is nu eigenlijk de echte status van de vu+duo? wordt deze nog gesupport van officiele zijde of is er al een andere box waarna de aandact uitgaat? nog bij maxd** noch op de site van marusy** wordt er aandacht besteed aan dit apparaat. wat ik dus niet zoek zijn allerlei fora en goedwillende non-officiele sites, maar is er nog iemand dir formeel juridisch de verantwoordelijkheid voor de hardware op zich neemt en deze aanbiedt? zoals je alle actuele philips producten op de philips-site zieit staan... wat daar niet opstaat is obsolete, achterhaald, exit, over... VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Ron Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Dat gaat NU wel op, maar als er zometeen in de uitzendwijze of dergelijke iets wijzigd, zal er toch echt een driver update nodig zijn. Zoals het, zo leren we van ervaringen uit het verleden, altijd gaat, zijn koraaanse fabrikanten al snel helemaal uitontwikkeld zodra er een nieuw model is of zodra het huidige model onvoldoende verkoopt. Daar veranderd een kleine importeur uit Nederland echt niets aan. Dit soort ontvangers is een niche markt, waardoor het al snel aannemelijk genoemd mag worden dat de ondersteuning van dit model waarschijnlijk geen lang leven beschoren zal zijn. Ik wil echt niet onnodig negatief zijn, maar zo is het in het verleden nog altijd gegaan. Oók bij andere door deze importeur gevoerde producten. De "zorgen" van topic starter zijn dus echt niet ongegrond. De kans dat er over 1 jaar niets meer gebeurt op driver gebied is simpelweg erg groot. Ik snap best dat LINKEY dat wil ontkrachten. Het is immers zijn brood, maar dat doet niets af aan de feiten, ofwel de ervaringen uit het verleden. Ron
Obi Wan Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Inderdaad, dit is ook de reden waarom ik mijn DM800 niet de deur uit wil doen. Het ziet er super uit maar ik wil niet met m'n ontvangertje op schoot zitten als de Koreanen er geen brood meer in zien. In het verleden is dit inderdaad meermalen gebleken, vandaar dat dit mij niet zo lekker zit. Maargoed, als je in principe alles kunt gebruiken wat je wilt op dit moment, dan is het ook niet zo'n drama als dit over x aantal jaar gebeurt. Maar ik hebeen update ziekte: wil altijd van alles het nieuwste erin stampen. Dus voor mij effe niet Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
LINKEY Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Origineel bericht van: _Ron Dat gaat NU wel op, maar als er zometeen in de uitzendwijze of dergelijke iets wijzigd, zal er toch echt een driver update nodig zijn. Zoals het, zo leren we van ervaringen uit het verleden, altijd gaat, zijn koraaanse fabrikanten al snel helemaal uitontwikkeld zodra er een nieuw model is of zodra het huidige model onvoldoende verkoopt. Daar veranderd een kleine importeur uit Nederland echt niets aan. Dit soort ontvangers is een niche markt, waardoor het al snel aannemelijk genoemd mag worden dat de ondersteuning van dit model waarschijnlijk geen lang leven beschoren zal zijn. Ik wil echt niet onnodig negatief zijn, maar zo is het in het verleden nog altijd gegaan. Oók bij andere door deze importeur gevoerde producten. De voorzichtigheid van topic starter is dus echt niet ongegrond. De kans dat er over 1 jaar niets meer gebeurt op driver gebied is simpelweg erg groot. Ron Het maakt niet uit als je uit als van Korea of Duitsland komt. Als product niet goed of minder verkocht word zal de support ook minder worden. Mocht uitzendwijze of iets dergelijks wijzigen dan zal dit invloed hebben op alle receivers. Dat dit gaat gebeuren is nihil, tevens zal dan ook dream nieuwe drivers moeten maken en dan heb ik toch meer vertrouwen in broadcom drivers. Zoals je misschien weet komen de meeste drivers voor vu+ van Broadcom zelf. De BCM7335 is een nieuw generatie chip en word al veel gebruikt in provider markt. Doordat veel ander bedrijven tevens ook de BCM7335 gaan gebruiken kan je vanuit gaan dat de chip nog enkele jaren goed support krijgt van broadcom. Het draait niet alleen om VU+ voor de driver support. Het grote voordeel is dat de BCM7335 door veel leverancier gebruikt word en gaat worden. Oude modellen van dreambox laatste update (bron dreambox website): DM500 laatste update: 3aug 2006 DM500+ laatste update: 27aug 2007 DM5600 laatste update: 26juni 2004 DM5620 laatste update: 26juni 2004 DM7000 laatste update: datum niet gevoncen maar zal waarschijnlijk 2004 zijn. DM7020 laatste update: 12sept 2005 Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
Satwatcher Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Origineel bericht van: _Ron Dat gaat NU wel op, maar als er zometeen in de uitzendwijze of dergelijke iets wijzigd, zal er toch echt een driver update nodig zijn. Zoals het, zo leren we van ervaringen uit het verleden, altijd gaat, zijn koraaanse fabrikanten al snel helemaal uitontwikkeld zodra er een nieuw model is of zodra het huidige model onvoldoende verkoopt. Daar veranderd een kleine importeur uit Nederland echt niets aan. Dit soort ontvangers is een niche markt, waardoor het al snel aannemelijk genoemd mag worden dat de ondersteuning van dit model waarschijnlijk geen lang leven beschoren zal zijn. Ik wil echt niet onnodig negatief zijn, maar zo is het in het verleden nog altijd gegaan. Oók bij andere door deze importeur gevoerde producten. De "zorgen" van topic starter zijn dus echt niet ongegrond. De kans dat er over 1 jaar niets meer gebeurt op driver gebied is simpelweg erg groot. Ik snap best dat LINKEY dat wil ontkrachten. Het is immers zijn brood, maar dat doet niets af aan de feiten, ofwel de ervaringen uit het verleden. Ron Ik ben het in veel dingen niet eens wat Ron zegt/heeft gezegd. Maar in deze moet ik hem wel in veel punten gelijk geven. Het is een niche-markt waarin deze ontvanger zich bevind. Ook al is hij redelijk makkelijk te bedienen en kan iedereen - mits ze er een beetje tijd aan wil spenderen - hem in alle functionaliteit bedienen, de grote groep satellietkijkers blijft met een soort angstgevoel uit de buurt van dit soort ontvangers. Doordat het een niche-markt is en op die markt al een sterke en grote speler is (Dream Multimedia) staat deze markt al onder druk. En daarom dus mijn standpunt dat je deze ontvanger niet moet zien iets waarvan je niet op voorhand moet verwachten dat deze wordt ondersteund tot hij economisch is afgeschreven. Je moet het zien als een hobby-ontvanger waarmee je leuk kan spelen, die je ook gewoon goed werkend in de huiskamer kan zetten maar niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een A-merk satellietontvanger. Het is bij Koreanen die dit soort "plakmerk" ontvangers op de markt brengen inderdaad meestal zou dat er ondersteuning is totdat er een nieuw, beter, model verkrijgbaar is. Of dat er geen inkomsten uit verkoop ervan er meer zijn. En inderdaad is het zoals Linkey zegt bij diverse andere merken - waaronder de marktleider in deze nichemarkt - ook hetzelfde geval. Dit heeft dan als voordeel dat er Enigma2 in zit en er veel redelijk open is. En inderdaad kan je stellen dat de NL-importeur goed bekend staat. En die zal er echt alles aan doen om het in de toekomst zo goed mogelijk te ondersteunen. Maar een importeur is de fabrikant niet. En als er zaken gedaan moeten worden die alleen de fabrikant kan dan kan de importeur natuurlijk wel zijn goede band met deze fabrikant gebruiken om het voor elkaar te krijgen. Maar als de fabrikant nee zegt, dan blijf het ook gewoon nee. En kan de importeur bijvoorbeeld niet eigenhandig succesvol bij de chipleverancier aan de bel trekken om dingen veranderd te krijgen. Klinkt allemaal wat negatief. Is het zeker niet bedoeld, want op dit moment heb je gewoon een goede ontvanger aan de VU+ en wint hij zeker op punten van de DM800. Overigens niet van de DM8000 want dat blijft een wreed apparaat. Maar goed daar zit dan ook een prijsverschil van + > 100 procent tussen. Satwatcher ---------------------------------------
Ron Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Origineel bericht van: LINKEY Het maakt niet uit als je uit als van Korea of Duitsland komt. Als product niet goed of minder verkocht word zal de support ook minder worden. Mocht uitzendwijze of iets dergelijks wijzigen dan zal dit invloed hebben op alle receivers. Dat dit gaat gebeuren is nihil, tevens zal dan ook dream nieuwe drivers moeten maken en dan heb ik toch meer vertrouwen in broadcom drivers. Zoals je misschien weet komen de meeste drivers voor vu+ van Broadcom zelf. De BCM7335 is een nieuw generatie chip en word al veel gebruikt in provider markt. Doordat veel ander bedrijven tevens ook de BCM7335 gaan gebruiken kan je vanuit gaan dat de chip nog enkele jaren goed support krijgt van broadcom. Het draait niet alleen om VU+ voor de driver support. Het grote voordeel is dat de BCM7335 door veel leverancier gebruikt word en gaat worden. Oude modellen van dreambox laatste update (bron dreambox website): DM500 laatste update: 3aug 2006 DM500+ laatste update: 27aug 2007 DM5600 laatste update: 26juni 2004 DM5620 laatste update: 26juni 2004 DM7000 laatste update: datum niet gevoncen maar zal waarschijnlijk 2004 zijn. DM7020 laatste update: 12sept 2005 Ten eerste is het overzichtje wat jij post eerder een kwestie van slecht website onderhoud want die gegevens kloppen niet. De website is in ieder geval ouder dan de drivers Ten tweede gaat het in jouw overzichtje uitsluitend om DVB compatible ontvangers en daar DVB-S een redelijk uitgekristaliseerd systeem is, verwacht je daar ook weinig tot geen wijzigingen. DVB-S2 en HDTV is nog lang niet uitgekristaliseerd en er wijzigt nog wel eens het e.e.a. waarvoor drivers updates noodzakelijk waren, zoals ook de laatste anderhalf jaar wel gebleken is. Tot slot maakt broadcom geen Linux DVB API V3 compatible drivers. Die maken een standaard linux driver die door de fabrikanten zelf Linux DVB API V3 compatible moet worden gemaakt. Geen fabrikant = geen driver! Ron
Triax-88 Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Ik vindt dit wel een leuke discussie maar maak me absoluut niet druk. Mocht over pakweg 4 jaar iets totaal veranderen in de uitzendwijze van DVB-S2 (wat ik niet verwacht) dan heb ik nog altijd 550 euro in de pocket die ik nu bespaard heb (wilde aanvankelijk de 8000 aanschaffen). Koop ik dan de opvolger wel, heb ik weer iets nieuws om mee te "spelen" Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Gast Paullo Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Wel het antwoord op die vraag is vrij simpel. Kijk naar de ontvangers Maxplus 2100, Maxdigital 220s en de 225. Zijn dit ontvangers die heden ten dagen bruikbaar zijn voor gewoon televisiekijken ? Ja (behoudens de 225 waar er sinds maanden gewacht wordt op een update en ondertussen met een CDS-cam moet gewerkt worden). Valt daar op hobby-vlak nog iets mee te beleven, behoudens wat oude Nagravision2-boeketten ? Neen, want de Viaccess-lekken zijn beschikbaar voor de CT en Technomate en niet meer voor de Maxdigital-modellen en dit om reden dat er door Maxdigital geen boxen meer worden afgenomen van Hubtech. (dat is althans de reden die de importeur aangeeft, dewelke stelt dat de beweringen als zou voor die software door de importeur aan de fabrikant moeten betaald worden vals zijn en worden verspreid door onwetenden) Slotsom zijn de ontvangers onbruikbaar geworden, neen zeker niet want ze blijven hun werk doen en je kan er een CAM in aanbrengen als de interne kaartlezer de geest geeft, maar het hobby-aspect is er niet meer. Voor de VU-duo zal het ook wel zo lopen behalve dat de pli-teams je natuurlijk onafhankelijker maken van fabrikant en importeur, maar vanaf je van hen afhangt loop je het hoger geschetste risico. Greets
Gast Invertist Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Een aardige discussie, waar hier en daar interessante opmerkingen worden gemaakt: Origineel bericht van: LINKEY 1. Hier heeft chip leverancier Broadcom ook heel veel aandeel in. Naar mijn weten is er amper tot geen driver update geweest. Alleen paar aanpassingen zodat enigma2 beter werkt. 2. Volgens mij alleen dvd player werkt niet goed, verder is de box stabiel en functioneert goed. (het kan natuurlijk altijd beter) Een plugin voor enigma2 zal gewoon moeten werken. Een plugin geschreven voor dreambox zal een deel ervan wel werken en een deel niet. Gelukkig zijn de meeste plugins gemaakt voor enigma2. Ik verwacht in loop van tijd dat er ook plugins komen speciaal voor VU+ 3. Enigma maakt heel veel uit: dat is net de kracht van de box. 4. Verwacht niet dat drivers aangepast moet worden. Meestal is het gewoon compatible, het is geen windows. 5. PLi maakt enigma software (applicatie layer) Hiervoor hebben ze de fabrikant niet perse nodig. ad 1: Er zijn de afgelopen maand diverse driver updates geweest, waardoor een aantal driver gerelateerde problemen (soms deels) is opgelost. ad 2: Er zijn nog meer driver gerelateerde zaken die aangepakt (moeten) worden. ad 3: Enigma wordt door de fabrikant aangepast aan de hardware: daarvoor is de fabrikant dus nodig. Of bedoel je hiermee dat Enigma, dankzij het feit dat dit open-source is, ook door anderen kan worden aangepast (die anderen moeten dan wel worden gevonden). ad 4: Met alle respect, maar aan zo'n verwachting hebben we niet veel. De toekomst zal moeten leren of bij een kernel update de drivers nog compatibel zijn. Zo niet, dan is daarvoor echt de fabrikant benodigd. ad 5: dat is correct. Maar er zijn veel zaken in Enigma geregeld en dat wordt door PLi als basis genomen. PLi kan Enigma niet (zomaar even) veranderen, terwijl voor (het aanpassen van bepaalde functionaliteit) sommige zaken toch een aanpassing van Enigma nodig is (en dus actie van de fabrikant). Origineel bericht van: _Ron Dat gaat NU wel op, maar als er zometeen in de uitzendwijze of dergelijke iets wijzigt, zal er toch echt een driver update nodig zijn. Zoals het, zo leren we van ervaringen uit het verleden, altijd gaat, zijn Koreaanse fabrikanten al snel helemaal uitontwikkeld zodra er een nieuw model is of zodra het huidige model onvoldoende verkoopt. Daar veranderd een kleine importeur uit Nederland echt niets aan. Dit soort ontvangers is een niche markt, waardoor het al snel aannemelijk genoemd mag worden dat de ondersteuning van dit model waarschijnlijk geen lang leven beschoren zal zijn. Dit is absoluut een feit. Het is te hopen dat voor die tijd de ontvanger dermate goed is uitontwikkeld (drivers en Enigma), dat verdere ontwikkeling geheel binnen PLi kan plaatsvinden. Gezien de snelheid van de huidige ontwikkelingen heb ik daar best wel hoop op, maar het is natuurlijk koffiedik kijken. Origineel bericht van: Obi Wan Inderdaad, dit is ook de reden waarom ik mijn DM800 niet de deur uit wil doen. Moet je natuurlijk ook niet doen: dat is toch een fijn ontvangertje? En als je (blijkbaar) geen behoefte hebt aan een twin tuner HD PVR al helemaal niet. Origineel bericht van: _Ron .......DVB-S2 en HDTV is nog lang niet uitgekristaliseerd en er wijzigt nog wel eens het e.e.a. waarvoor drivers updates noodzakelijk waren, zoals ook de laatste anderhalf jaar wel gebleken is. Tot slot maakt broadcom geen Linux DVB API V3 compatible drivers. Die maken een standaard linux driver die door de fabrikanten zelf Linux DVB API V3 compatible moet worden gemaakt. Geen fabrikant = geen driver! We zijn het de laatste dagen vaak niet met elkaar eens geweest, maar hier hebben we exact dezelfde gedachten. Origineel bericht van: Triax-88 Ik vindt dit wel een leuke discussie maar maak me absoluut niet druk. Mocht over pakweg 4 jaar iets totaal veranderen in de uitzendwijze van DVB-S2 (wat ik niet verwacht) dan heb ik nog altijd 550 euro in de pocket die ik nu bespaard heb (wilde aanvankelijk de 8000 aanschaffen). Koop ik dan de opvolger wel, heb ik weer iets nieuws om mee te "spelen" Kijk: dat is nu eens een waarheid als een koe, die bovendien getuigt van een prettig optimistische levenshouding. Voor mijzelf kan ik daar nog aan toevoegen dat ik dankzij deze prettig geprijsde ontvanger de "vrije" ontvanger heb ontdekt en heb leren waarderen. Zelfs zo sterk, dat ik nooit meer een ander type ontvanger wilv hebben. En van welk merk een aflosser gaat worden? We zien wel, dat duurt hopelijk nog heel lang Wat deze ontvanger mij ook heeft geleerd is de kracht van een goed georganiseerde open source community. Wat daar mogelijk is, zowel in kwaliteit als in snelheid van werken, is iets waar elke fabrikant jaloers op zou moeten zijn. Een kwaliteit die trouwens mede voortvloeit uit het feit dat de (PLi)ontwikkelaars ook gebruikers zijn, en niet in vanuit een ivoren toren bepalen wat voor mij als gebruiker goed is. Voor mij is de conclusie duidelijk: hoe het met de ondersteuning ook afloopt, ik heb nu al een betere ontvanger dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Dat is natuurlijk mijn gebrek: ik had eerder naar anderen moeten luisteren die mij een DM aanraadden, maar de komst van deze ontvanger heeft me wel over de streep getrokken. En ik heb in 2 weken heel veel geleerd (al is het maar dat ik zo veel moet leren en zo weinig weet: dat wordt wel steeds duidelijker )
toro Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Citaat: nog bij maxd** noch op de site van marusy** wordt er aandacht besteed aan dit apparaat Dit vind ik inderdaad het meest mysterieus. Dochter van marusys is de fabrikant?? Wie maakt dit ding nu? En waarom zo'n site vu-portal die niet gelinkt kan worden aan de fabrikant? Doen ze dingen die niet door de beugel kunnen, rechtenschending kwestie of..... (vul maar aan) Toch heb ik dit ding gekocht, niche markt of niet, ik ben als de dvdplayer bug is opgelost tevreden. groet, toro
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen