Roobert Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Ja t'is weer zo'n leuke diskussie. Een ding weet ik zeker; als een Duitser of een Koreaan er geen brood meer in ziet omdat hij bvb geen onderdelen meer heeft of een nieuw model of wat anders dan stopt die ermee. En ik iz eniet waar DMM het beter doet dan de anderen. In het geval VU+duo is het, voor mij, iets anders. Hij doet nu al hetgeen ik wens en dat bvb mijn Reelbox niet deed; De kinderen, mijn vrouw en ik kunnen hiermee TV kijken en opnemen. Leuke extra's zoals mkv's afspelen laten mij toe om de popcorn hour dan weer elders te plaatsen. En als morgen alles over H375 (die heb ik zelf uitgevonden hoop ik) uitgezonden wordt dan zal iedereen zijn spullen moeten vervangen. En als de codering van mijn provider wijzigt, dan mag hij mij een andere geven voor de CD/TVV/Telesat cam die ik nu bezit en bij hem gekocht heb. Laten wij dus even de kat uit de boom kijken. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
Gast pieterg Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Origineel bericht van: Invertist ad 3: Enigma wordt door de fabrikant aangepast aan de hardware onjuist, enigma werkt met linuxtv api, dus zolang er linuxtv drivers voor de hardware zijn, werkt het. Als enigma aangepast zou moeten worden aan de hardware waren wij er echt niet aan begonnen. Vergelijk bijvoorbeeld van die st-api 'oplossingen', dat is natuurlijk niet de bedoeling. Citaat: ad 5: dat is correct. Maar er zijn veel zaken in Enigma geregeld en dat wordt door PLi als basis genomen. PLi kan Enigma niet (zomaar even) veranderen, terwijl voor (het aanpassen van bepaalde functionaliteit) sommige zaken toch een aanpassing van Enigma nodig is (en dus actie van de fabrikant). onjuist, zie bovenstaande. En voor irrelevante zaken (zoals ledje hier, displaytje daar) kan iedereen de noodzakelijke wijzigingen maken. Enigma is immers opensource.
Gast Black_64 Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Ik kan pieterg alleen maar gelijk geven. Enigma2 is niet meer als een hoopje Python scripts bij elkaar. Die pyhton scripts zijn open source en kan door iedereen worden aangepast. Ik zie de Enigma2 altijd als een soort shell (omhulsel).
JosFop4Sat Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Ze zijn in Korea nog aan 't vergaderen over : "hoe nu verder", vandaar de radiostilte van de importeur. In het informele circuit circuleert wel een filmpje van de directievergadering van Marusys. Ze zijn er nog niet helemaal uit. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Noud Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Dat de fabriekant niet altijd hoeft mee te werken blijk wel uit het gegeven dat er is zelfs enigma2 images voor de tf7700 zijn, denk niet dat Topfield daar aan mee gewerkt heeft En ja ik heb nu een "super" ontvanger aan de tv hangen, die op permente time shif na alles kan wat ik wil, en nog VEEL meer, en ik denk dat ik ook nog de komen X jaar plezier van deze box heb. zelfs als vandaag de laatste update was uitgekomen, VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
Gast Invertist Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: pieterg ......onjuist, enigma werkt met linuxtv api, dus...... .........onjuist, zie bovenstaande....... Ik neem aan dat deze twee onjuistheden mijn zorgen gelijk ontkrachten?
Ron Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Nee, natuurlijk niet. Je blijft voor de drivers geheel afhankelijk van de fabrikant en voor het GUI (enigma2) dus op dit moment geheel van Pli (er vanuit gaande dat je geen originele image wilt gebruiken). Ron
Gast Invertist Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: _Ron Nee, natuurlijk niet. Je blijft voor de drivers geheel afhankelijk van de fabrikant en voor het GUI (enigma2) dus op dit moment geheel van Pli (er vanuit gaande dat je geen originele image wilt gebruiken). Dus je hebt niet gelezen wat die "onjuistheden" waar Pieter het over heeft inhouden?
yvessr Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Nieuwe Linux HD Twin receiver op de site : MS850S ... ... wat betekent dit ?... Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Ron Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: Invertist Dus je hebt niet gelezen wat die "onjuistheden" waar Pieter het over heeft inhouden? Zeker wel, maar ik heb eerder het gevoel dat jij nog niet helemaal begrijpt hoe een linux gebaseerde satelliet receiver "van binnen" werkt en welke bestandsdelen van belang zijn. Origineel bericht van: PieterG dus zolang er linuxtv drivers voor de hardware zijn, werkt het Dat is dus precies wat ik eerder al schreef. Als er aan aanpassimg in de drivers nodig is, heb je daarvoor de fabrikant dus nodig. Origineel bericht van: PieterG En voor irrelevante zaken (zoals ledje hier, displaytje daar) kan iedereen de noodzakelijke wijzigingen maken. Enigma is immers opensource Met dat "iedereen" bedoeld Pieter dus iedereen die Python 2.5 beheerst, overweg kan met GIT, heel erg veel tijd heeft om zich er in te verdiepen en zich ook nog eens daarmee bezig wil gaan houden. Op dit moment alleen Pli dus, zoals ik al schreef. Als een receiver heel erg populair is en blijft, zal er altijd wel "iemand" zijn die zich in dat enigma2 (GUI) deel blijft storten, maar voor de drivers heb je toch echt de fabrikant nodig en de kans dat dit plotseling helemaal ophoudt is bij koreaanse receivers nu eenmaal groot. Ron
stefan.wolfrum Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: yvessr Nieuwe Linux HD Twin receiver op de site : MS850S ... ... wat betekent dit ?... nieuw modelletje zo te zien? of zelfde laken een pak maar ander blikkie eromheen? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Triax-88 Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: _Ron Origineel bericht van: PieterG dus zolang er linuxtv drivers voor de hardware zijn, werkt het Dat is dus precies wat ik eerder al schreef. Als er aan aanpassimg in de drivers nodig is, heb je daarvoor de fabrikant dus nodig. Ron En wat versta jij dan onder "de fabrikant"? De fabrikanten van de diverse onderdelen of de fabrikant die het geheel op een printplaat zet, er een kastje omheen timmert en verkoopt? In de computer industrie ben je in ieder geval volledig van de eersten afhankelijk. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Gast Invertist Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: yvessr Nieuwe Linux HD Twin receiver op de site : MS850S ...... wat betekent dit ?... Zoals ik dit topic begonnen ben: de MS850S = VU+ DUO, en hij staat nu juist niet meer op de site! Lees o.a. de catalogus maar eens.
Roodkapke Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 De MS850S is van Marusys. Deze heeft helemaal NIETS te maken met de VU+. De VU+ machine is een BM750. Het enige wat de 2 linkt is dat Marusys heeft geholpen met het ontwikkelen van de BM750. Ik snap dat het lastig is, maar Marusys doet zaken met veel meer merken. Edit: url van de homepage wordt gezien als reclame. PLinux member
Gast Invertist Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: Roodkapke De MS850S is van Marusys. Deze heeft helemaal NIETS te maken met de VU+. Je hebt zeker niet de catalogus gelezen uit het linkje hierboven? En inderdaad: er zijn meer merken bediend door Marusys, maar dat heeft er niet zoveel mee te maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen