Frissie Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: Invertist Origineel bericht van: Dennis Spoelstra Snap niet wat er interessant aan is....... Ach, er zijn in het leven ook zoveel dingen die ik niet snap En jij hoeft het natuurlijk helemaal niet interessant te vinden, lees je gewoon niet mee. Tuurlijk , hoef ik zaken niet te snappen Uit oogpunt van drivers etc. snap ik de argumentatie in deze draad. Voor support en een evt. aanschaf is dit erg handig om te weten. Maar welke fabriek ... nee Kijk je hebt veel merken : topfield, philips, dreambox, SAB, VU+ etc. etc. Iedereen doet in deze handel leentjebuur. Zo Linkey ook al aangaf, precies achterhalen is soms onmogelijk/ondoenlijk. Vandaar mijn opmerking
Gast Invertist Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: Dennis Spoelstra ..... Maar welke fabriek ... nee Kijk je hebt veel merken : topfield, philips, dreambox, SAB, VU+ etc. etc. Iedereen doet in deze handel leentjebuur. Zo Linkey ook al aangaf, precies achterhalen is soms onmogelijk/ondoenlijk. Ik ben nu eenmaal nieuwsgierig. En het was dus niet ondoenlijk: er is nu met zekerheid achterhaald dat Marusys de fabrikant van de VU is (zoals ik overigens van het begin af aan al aangaf). Er is trouwens zelfs een VU-support site met die naam: kijk maar eens op marusys.info. En de hoofdzaak waarom ik dit draadje begon, wat zorgen over support in de toekomst, zijn in voldoende mate weggenomen. Natuurlijk: niets is zeker in dit leven, zoveel is wel zeker. Maar binnen die onzekerheid geniet ik nu met volle teugen van een fijne ontvanger, die vrijwel dagelijks beter wordt.
JosFop4Sat Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Ik maak me meer zorgen over de reclame- en filmindustrie, die een steeds grotere invloed krijgt in televisieland. CD en o.a. Ziggo doet daar zijn best voor om zoveel mogelijk PVR-genieters een hak te zetten door allerlei truc's uit te halen met kaartjes (Seca3) en CAM's (CI+). Direct ongecodeerd opslaan is onderhand dan geen optie meer, maar een must! Moet ik dan toch Inverta aan de kant zetten als ze haar nachtelijke taken niet meer kan (mag) verrichten? Welke list gaan ze verzinnen om de Linux-dozen werkeloos te maken? You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Gast Invertist Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: JosFop4Sat Ik maak me meer zorgen over de reclame- en filmindustrie, die een steeds grotere invloed krijgt in televisieland. CD en o.a. Ziggo doet daar zijn best voor om zoveel mogelijk PVR-genieters een hak te zetten door allerlei truc's uit te halen met kaartjes (Seca3) en CAM's (CI+). Direct ongecodeerd opslaan is onderhand dan geen optie meer, maar een must! Moet ik dan toch Inverta aan de kant zetten als ze haar nachtelijke taken niet meer kan (mag) verrichten? Welke list gaan ze verzinnen om de Linux-dozen werkeloos te maken? Inderdaad problemen die er snel aan komen. Ik denk dat er één groot voordeel is: de Linux-gemeenschap is inventief, actief en betrokken. En tot nu toe hebben volgens mij alle DRM-achtige technieken het onderspit moeten delven. Los daarvan: ongecodeerd opslaan heeft sowieso toch wel grote voordelen.
JosFop4Sat Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: Invertist Los daarvan: ongecodeerd opslaan heeft sowieso toch wel grote voordelen. Is er ook iets bekend over EMM blocking, zodat je geen risico meer loopt om met oude opnames je CD kaart terug in de tijd te zetten, of praat ik nu poop in Linuxland? You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
oudeis Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 De EMM en ECM streams worden niet opgeslagen, enkel de audio, video, txt (en een paar andere) pid's worden in de opname meegenomen. Een EMM blocker tijdens afspelen van opnames is dus niet nodig.
JosFop4Sat Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Bedankt ! You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Gast Invertist Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: oudeis De EMM en ECM streams worden niet opgeslagen...... Maar los daarvan: gaat bij het afspelen van opnames de datastroom wel via de interne kaartlezer? Ik meende dat dat alleen bij het gebruik van een CAM het geval is.
Roobert Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 Naar mijn mening gaan deze enkel aangesproken worden wanneer decodering nodig is. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen