EXTREEMPJE Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Hallo, Bij mijn huidige werknemer gingen er in 2001-2002 80 man uit. Toen gold voor elk dienstjaar 1 maand salaris als bonus. In 2009 gingen er buiten de aflopende contracten 19 vaste krachten uit. Hier was de bond ook weer bij betrokken alleen viel het ongunstiger uit voor desbetreffende werknemers. Ze kregen alleen een aanvulling tot 100% gelang het aantal dienstjaren die ze weer gewerkt hadden. Kortom, de regels hiervoor zijn ook al weer verandert. Zal misschien ook te maken hebben gehad met de financiele positie waar het bedrijf op dat moment mee kampte. Maar de riante (bonussen) zijn volgens mij verleden tijd. DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
leo1949 Geplaatst: 5 februari 2010 Geplaatst: 5 februari 2010 Extreempje ik schreef bij Collectief ontslag en kennelijk onredelijk ontslag kan je via de kantonrechter een gouden handdruk vragen. Dan heb je niets te maken met afspraken tussen bonden en je werkgever want de rechter maakt dan voor jouw een vertrekregeling. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Sjattuh Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 Origineel bericht van: leo1949 Extreempje ik schreef bij Collectief ontslag en kennelijk onredelijk ontslag kan je via de kantonrechter een gouden handdruk vragen. Dan heb je niets te maken met afspraken tussen bonden en je werkgever want de rechter maakt dan voor jouw een vertrekregeling. Maar ik denk dat geen rechter een bedrijf wie uit nood mensen moet ontslaan indeze tijden dit soort bonussen zal toekennen. En het klinkt misschien hard, maar als het verschil tussen bonussen uitkeren of een x aantal mensen een jaar langer aan het werk houden betekend dan niets uitkeren. Iedereen in NL krijgt hoe dan ook geld. Mischien niet wat je gewend bent, maar het is beter dan niets. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Tonskidutch Geplaatst: 6 februari 2010 Geplaatst: 6 februari 2010 er zijn twee zaken belangrijk... indien ontslag aangekondigd wordt a)ontslag accepteren b)ontslagaanvraag naar UWV (procedure evt kantonrechter) en onder moet de werkgever alle financiële data inzichtelijk maken alsook die data ter beschikking stellen aan de medewerker en het UWV *) de zogenaamde ontslagvergoeding is bij aantoonbare bedrijfseconomische redenen niet verplicht nog bij a) noch bij als je baas je die ontslagvergoeding niet aangeboden heeft bij de aankondiging zul je wellicht voor opteren maar gezien *) kan het zijn dat je puur op -0- uitkomt laat je ontslag aankondiging en wat daarna te doen altijd door advocaat of via je rechtsbijstand verzekering toetsen en beraden. heeft hij je wel een vergoeding in zijn ontslag aankondiging in het vooruitzicht gesteld is het verhaal identiek maar bedenk wat je met de vergoeding doet -stamrecht verzekering (of nieuw gouden handdruk verzekering) -pension bijdrage -netto uitkeren (dus de volle belastingschaal gaat eraf) -gespreid uitkeren door je oude werkgever (risico - faillissement) qua uitkering krijg je ook te maken met een maximum dagloon 185 brutto en dat kan behoorlijk minder zijn dan de bekende 70% van het laatst genoten inkomen. meer kun je der algemeen niet over schrijven... alle individuele gevallen zijn hier niet gediend mee. ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen