Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Graag wil ik weten of er op dit board meer mensen zijn die zo veel spam krijgen. Zelf zit ik al 11 jaar bij zon, zonnet,tele2 enz. Een spamfilter heb ik een hekel aan

aangezien ik wel 30-80 mails per dag krijg. Kan een provider daar niet voor zorgen ?

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Alle providers bieden wel een spamfilter aan, de ene werkt wat beter dan de andere maar in feite ben jij zelf waarschijnlijk verantwoordelijk voor het grootste deel van de spam. Je hebt in de loop der tijd vast op heel wat plekken je adres achtergelaten, en daardoor staat die in directories.

Veranderen van provider is dan in zoverre zinvol dat je weer een nieuw, voor spammers onbekend, adres hebt maar dat wordt het na verloop van tijd ook weer. Bovendien komt veel spam ook uit dictionary attacks en daar doe je al helemaal niets aan.

Dus je vraag 'heeft van provider veranderen zin' is simpel te beantwoorden. Iedere provider heeft een filter tegen spam, die zijn allemaal niet perfect. Bovendien wil je geen spamfilter en nee dan kan een provider daar niets aan doen. Die is er niet verantwoordelijk voor wat jij in je mailbox krijgt. Wel dat je wat in je mailbox krijgt.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Dat is heel duidelijk el pino, ik heb veel Hidden IP's in mijn 5 computers staan, en mijn fam. in huis weten hoe te handelen als er een registratie gedaan moet worden etc.

Toch wil ik weten of andere Sat4all members hetzelfde hebben.

Vult U dus aan.....welke provider U ook heeft !

Geplaatst:

Ik weet niet wat je met 'hidden IP's' bedoelt maar IP-adressen zijn volgens mij volledig naast de kwestie. Bovendien is één keer verkeerd registreren vaak genoeg om spam te krijgen en zal jij dus het meeste van dictionary attacks krijgen.

Ik heb zelf een domeinnaam, waardoor ik eenvoudig van ISP kan wisselen zonder dat ik een ander e-mailadres krijg. Ik laat mijn mail daarvoor via Google lopen en die hebben een geweldig spamfilter.

Geplaatst:

Als je tevreden bent van je provider zou ik niet wisselen.

Wissel wel je e-mail adressen!! Komt de spam binnen op je primaire email adres, moet je dit ook (laten) wijzigen. Let dan wel op dat ook je login zal wijzigen (bij zeelandnet is het zo).

Ik heb ditzelfde 5 jaar geleden ook gedaan. Ik gebruik sindsdien dit primaire adres nooit, maar heb een aantal aliassen en extra mailadressen aangemaakt. Ik krijg nu slechts 3 of 4 spam mails per week...

Om dubieuze registraties o.i.d. te doen gebruik is altijd gratis mailadressen van bijvoorbeeld het Zweedse Home.se of het Deense mailme.dk . Die adressen worden meestal niet geblokkeerd zoals je vaak hebt met yahoo iod.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Hoi waveman,

sinds 31-12-2008 heb ik een nieuwe PC

met windows XP

en na een maand met linux erop

sinds ik linux gebruik en ook middels firefox (met noscript addon) surf heb ik welgeteld 4 spam berichten in een jaar ontvangen.

die kwamen wellicht omdat ik javascript voor een enkele website funda inschakelde wegens de tooltjes op die website (en verder die site ook vol is van reclame)

voorheen toen ik nog met de internet explorer werkte kreeg ik evenveel zooi binnen als jij nu nog

door firefox met noscript te gebruiken reduceerde zich dat al met de helft en nu nagenoeg niks meer

misschien als toevoeging ook de email client geeft aanleiding tot misbruik in dat verband moet je eens naar de header van een mailtje kijken die met outlook is gestuurd en eentje die met thunderbird is gestuurd

misschien heb je er wat aan.

ciao

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Geplaatst:

Nou, gelukkig heeft het OS dat je draait niets te maken met de hoeveelheid spam die je binnenkrijgt. Ook de browser, het gebruik van javascript of het e-mailprogramma hebben geen invloed.

De enige invloed die het OS en dat soort programma's hebben is eventueel de beschikbaarheid van trojans daarop maar dan wordt jouw computer hooguit zelf een spambot en daar krijg jij niet meer spam van.

Ik zie vaak dat van spam een veel grotere wetenschap wordt gemaakt dan het daadwerkelijk is. Spam komt niet langs allerlei gaatjes je computer binnen, je IP-adres maakt ook niets uit. Het wordt gewoon naar jouw mailadres gestuurd, vaak via vaststaande lijsten of via een dictionary attack. Dat laatste is gewoon door bij a@provider.nl te beginnen en bijvoorbeeld bij zzzzzzzzzzzz@provider.nl te eindigen. Daar doe je heel weinig aan want daar zit op een gegeven moment ook gewoon jouw e-mailadres tussen. De lengte van het adres wil nog wel eens uitmaken.

Geplaatst:

Dank voor Uw antwoorden,

met 4 pc's ben ik met internet verbonden, het probleem met superveel spam is dat mijn vrouw eens heeft meegedaan aan een anquette? op straat en hiervoor mijn mail adres heeft gegeven.

Een ander mail adres is de oplossing lijkt mij, want de 3 andere pc's hebben geen spam omdat ik hierop geen outlook express gebruik.

Geplaatst:

zoek eens op "mailwasher free"

dan kun je de emailadressen behouden maar voordat je de email ophaalt bij je provider, eea al wissen of zelfs definitief blokkeren (En wissen)

Tevens een bounce optie om de afzender te laten voorkomen dat je emil-adres niet geldig is.

Bij email waar bounce onmogelijk is kun je gelijk delete doen, want dat is echte spam .

gr. Erik

Geplaatst:

Maak bij Gmail een account aan en laat Gmail je huidige mail op halen of forward je huidige mail naar Gmail.

Gmail heeft een goed spamfilter

Geplaatst:
Origineel bericht van: iemand
zoek eens op "mailwasher free"

dan kun je de emailadressen behouden maar voordat je de email ophaalt bij je provider, eea al wissen of zelfs definitief blokkeren (En wissen)
Tevens een bounce optie om de afzender te laten voorkomen dat je emil-adres niet geldig is.
Bij email waar bounce onmogelijk is kun je gelijk delete doen, want dat is echte spam .

Let op met mailwasher... ik gebruikte destijds ook mailwasher, maar als je je spam mails terug bounced kan je geblokkeerd worden door je provider. Ik kwam na een reisje van 14 dagen terug thuis, en er werden 200 mails gebounced... en ja hoor, geblokkeerd, omdat de software bij de provider dacht dat je aan het spammen was.
Het enige wat "echt" helpt, zonder veel gedoe is een ander mail adres nemen, en een apart mailadres gebruiken voor enquetes en registraties... is het adres vervuild, gewoon wegflikkeren en een nieuw adres nemen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Dit is allemaal gekomen nadat ik IE8 er op heb gezet.

Vorig jaar had ik er maar een paar per week.

Ik heb vandaag een test gedaan(beneden nog één pc met IE6) en 2 bolywood actrices gezien, nu komt het: om 7.00 tot 17.00 pc aan laten staan.

Nu de huidige pc met IE8 al weer 11 spam-mails gehad in 3 uur tijd.

De 1 zegt je huidige mail adress behouden

De ander zegt gewoon veranderen van mail....ik denk dat ik maar voor het laatste ga.....dank !

Geplaatst:

Je e-mailadres veranderen is symptoombestrijding. Je kunt dan wel bezig blijven met veranderen. Kies dan wijs en neem een mailadres (eventueel op eigen domein) bij Google en laat Google ook je huidige adres ophalen. Ze hebben daar een geweldig spamfilter. En voortaan gewoon voorzichtig zijn met waar je je adres achterlaat. Als je voor ieder spammailtje je adres gaat veranderen, kun je bezig blijven.

Overigens heeft ook de browser die je gebruikt niets te maken met de spam die er op je PC binnenkomt. Ik snap dat je een reden zoekt maar spam zijn gewoon berichten die naar jouw e-mailadres verstuurd worden. Of je nu Windows 95 met Internet Explorer 3 gebruikt of zoals ik Mac OS X 10.6.2 met Firefox 3.5.7, de mails die je binnenkrijgt worden er niet anders van.

Geplaatst:

Dank voor deze logica El Pino, heb meerdere adressen, en degene

met yahoo(een ander sat forum) heb ik het meest last van. Gmail niets, en gek genoeg yahoo.uk ook niets.

thx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen