Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ook een informatief verhaal

El PIÑO, kijk eens naar de data die bij internet verkeer plaats heeft met capsa professional

dan zie je dat er wel degelijk data verzonden wordt die niemand hoeft te weten (en die wordt dus ook gebruikt door de boze wichten)

maar jou opmerkingen zijn correct

overigens mensen die een webpage hebben en onderhouden moeten natuurlijk ook weten dat email adressen geript worden van zo'n site

ciao

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

TonskiD Dank,

Ik heb dit hele verhaal(de link) in één adem uitgelezen, zeer informatief !

Mijn provider ga ik de link naar deze info sturen, zij hebben mij eens gezegd dat zij er niets aan konden veranderen.....

dus wel ! Een goed filter doet wonderen

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Waarom niet alle mailadressen die je hebt laten forwarden naar je GMail-mailbox en die via POP of IMAP uitlezen?

Zo doe ik het ook en geen last van spam, die filtert Google er voor mij uit cool

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Geplaatst:
Origineel bericht van: EL PIÑO

Ik heb zelf een domeinnaam, waardoor ik eenvoudig van ISP kan wisselen zonder dat ik een ander e-mailadres krijg. Ik laat mijn mail daarvoor via Google lopen en die hebben een geweldig spamfilter.

Zo doe ik het ook, heb via mijn domein dan ook een adres aangemaakt bestemd voor enquetes en al dat spul en een hoofd adres voor de zaak enzo.

Daarbij heb ik twee google accounts waardoor het gescheiden blijft.

Werkt perfect.
  • Beheerder
Geplaatst:

Gmail heeft een filter, maar absoluut geen goed spam filter!

Gmail filtert ook veel email die niet als spam zou mogen worden beschouwd en informeert de afzender niet!!!

Het is overigens een algemeen probleem dat een zogenaamd goed spam filter altijd meer filtert dan alleen spam.

Als je belangrijke mail ontvangt, moet je gebruik maken van een spam filter dat alleen 100 punten spam mail filtert, waarbij gebruik gemaakt wordt van hoofdzakelijk RBL listings en waarbij de afzender altijd geïnformeerd wordt over het weigeren van de email.

Er is niets zo vervelend als een spam filter dat filtert, maar de afzender daar niet over informeert.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

gebruik gewoon mailwasher

en haal vanuit daar de email pas binnen

en emailtje waar bounce het zelfs niet op doet, hoef je ook niet te lezen, want daar gaat het gegarandeert over spam of nog erger ....

gr. Erik

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Gmail filtert ook veel email die niet als spam zou mogen worden beschouwd en informeert de afzender niet!!!

Dan ontvang jij, naar ik aanneem, vooral schreeuwerige HTML-mailtjes? Zelf heb ik nauwelijks false positives bij Google. Zo twee keer per jaar komt er wel eens wat in, als ik dat dan uit de spambox haal bestempelt Gmail gelijkaardige mailtjes nooit meer als spam. Het filter leert dan namelijk.

Er is niets zo vervelend als een spam filter dat filtert, maar de afzender daar niet over informeert.

Het laatste wat je wilt is dat een mailserver automatisch iedere spammer gaat mailen dat hun mailtje geweigerd is. Dat is voor die spammer namelijk een bevestiging dat jouw mailadres werkt. Replies vangen ze automatisch af.

Ik kan me een autoreply hooguit voorstellen bij greylisting (daar is het sowieso nodig) of anti-virus. Bij anti-spam echter niet. En dat 100 punten filter gaat ook een beetje ver. Er van uit gaande dat jij SpamAssassin bedoelt wordt er met 100 punten helemaal niets gefilterd.

Wil je echt zeker weten dat je geen legitieme mail mist dan moet je met greylisting werken. Dan wordt een mail pas toegelaten als een verstuurder heeft bevestigd dat hij een mens is.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Ik vind het een kleine moeite even in de spambak te kijken

en evt. de optie "geen spam" aan te geven.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Dat bouncen heeft sowieso helemaal geen zin, omdat spammers nooit hun echte e-mail adres als afzender gebruiken.

Dat bouncen heeft wel degelijk zin en is zelfs in het ongeschreven internet wetboek verplicht.

Als jij als afzender als spammer gezien wordt en je email dus afgewezen wordt, hoor je daar een melding van te krijgen zodat je weet dat jouw email niet aangekomen is en waarom niet!

Door alle vreselijk slechte spamfilters is het heel erg aannemelijk dat email die geen spam is, toch afgewezen wordt en iemand kan ook als spammer worden gezien als hij door een virus of trojan in een RBL list terecht komt. Dan kan je namelijk vrijwel niemand nog een email sturen en dat is toch handig om te weten!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: EL PIÑO
Het laatste wat je wilt is dat een mailserver automatisch iedere spammer gaat mailen dat hun mailtje geweigerd is. Dat is voor die spammer namelijk een bevestiging dat jouw mailadres werkt. Replies vangen ze automatisch af.

Ik kan me een autoreply hooguit voorstellen bij greylisting (daar is het sowieso nodig) of anti-virus. Bij anti-spam echter niet. En dat 100 punten filter gaat ook een beetje ver. Er van uit gaande dat jij SpamAssassin bedoelt wordt er met 100 punten helemaal niets gefilterd.

Wil je echt zeker weten dat je geen legitieme mail mist dan moet je met greylisting werken. Dan wordt een mail pas toegelaten als een verstuurder heeft bevestigd dat hij een mens is.

Met alle respect, maar dan snap jij er echt helemaal niets van.

Ten eerste wordt spam altijd verstuurd vanuit een niet werkend email adres en de enkeling die wel een geldig email adres gebruikt doet helemaal niets met non-deliverable reports. Dat heeft ook geen zin want de mail kon niet worden afgeleverd, dus heeft het email adres geen enkele waarde.

Zie het weggooien van verdachte email als een postbode die alle huizen waar de tuinsproeier aanstaat of waar een (ogenschijnlijk) gevaarlijke hond rond loopt overslaat en de post in het riool gooit.

Dat zou ik het als afzender toch wel verdomd fijn vinden dat ik weet dat mijn post niet aangekomen is.

Email die om wat voor reden dan ook niet afgeleverd kan worden, hoort een non-deliverable message te krijgen. Zo hoort het te werken en niet anders!

Een spam filter hoort een mail pas te weigeren als er volgens een groot aantal punten met zekerheid kan worden vastgesteld dat het om spam (of een IP adres dat spamt) gaat en vervolgens dus een non-deliverable message te sturen.

Het zou er uit zien als TNT alle onvoldoende gefrankeerde post voortaan ritueel zou verbranden zonder de afzender of de ontvanger te informeren.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Dat zou ik het als afzender toch wel verdomd fijn vinden dat ik weet dat mijn post niet aangekomen is.

Als je mailt met Outlook kan dat. Ik heb naast de leesbevesitiging ook de "afleverbevestiging" aanstaan. Als je mail afgeleverd is, krijgt jouw serviceprovider een maelding... die melding wordt ook aan jou afgeleverd als je dat wil.

Hier een voorbeeld van zo een bevestiging.

post-31785-1318261008,5768_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is iets heel anders. Dat is iets dat de gebruiker zelf aan of uit kan zetten en heeft alleen betrekking op de PC waarop de email is ontvangen en niet op de mailserver.

Ik heb het over een non-deliverable melding die de mailserver moet genereren als de mail niet kan worden afgeleverd.

Spam filtering behoort dan bij voorkeur ook te gebeuren op de mailserver en niet in de client.

Het anti spam programa op de client zou de email hooguit mogen sorteren, door spam naar een ongewenste email map te schuiven, waar de gebruiker het altijd nog kan raadplegen.

Mvg,

Michel

Geplaatst:
Dat is iets heel anders. Dat is iets dat de gebruiker zelf aan of uit kan zetten en heeft alleen betrekking op de PC waarop de email is ontvangen en niet op de mailserver.

Nee Michel, het is NIET de leesbevestiging!!
De melding die ik in de eerdere posting gaf is een bevestiging dat jouw mail afgeleverd is bij de mailserver van de geadresseerde... en dat het adres dus bestaat. Dit heeft NIETS te maken dat de mail weergegeven is op de computer van de lezer!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

• Beheerder
Geplaatst:

Als je het in outlook in kan stellen is het een client side melding en zeg ik dus niets dat niet klopt.

Je spreekt jezelf nu heel erg tegen.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Ik weet het ook niet precies hoe het werkt, maar nog even melden wat beide opties doen.

De eerste optie die ik noemde is dat jij een melding krijgt dat je mail afgeleverd is op het mailadres van de bestemmeling. jouw mailtje zit dus in de mailbox van de ander. Niets meer en niets minder. Als de bestemmeling zijn mail client opstart en de mail binnenhaalt, zal hij 100% zeker het bewuste mailtje binnenhalen.

In het tweede geval krijg je een melding dat jouw mailtje "geopend" werd op de computer van de bestemmeling. Hij (of zij) heeft toestemming gegeven dat jij die bevestigingsmail ontvangt, door ofwel Ja te antwoorden op de popup die vraagt of je de bevestiging mag zenden, óf het gaat automatisch doordat jij je outlook ingesteld hebt om altijd te antwoorden.

het eerste geval kan de ontvanger NIET sturen, het is een melding die van de serviceprovider van de bestemmeling komt, vóórdat die hem geopend heeft, of eventueel zelfs maar gezien heeft.

Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker uitgelegd heb. Het zijn dus echt 2 verschillende dingen, die je inderdaad wel kan instellen via outlook.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen