KingOtto15 Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Beste Sat4allers, Heb eindelijk de laatste Gemini (v4.70) op mijn 7020S gezet. Vervolgens mijn oude zenderlijst teruggezet (werkt. Ik heb een rotor en wissel dus regelmatig van satelliet (van kanaal 1 op bijvoorbeeld 13E naar kanaal 2 op bijvoorbeeld 19.2E). Wat er nu gebeurt is heel vreemd: 1. De rotor gaat draaien naar de andere satelliet (wordt gedisplayed). 2. Hij blijft dit aangeven en zou al lang beeld moeten geven, maar dat komt niet. 3. Pas als ik 1-2 keer naar een ander kanaal ga op dezelfde satelliet, krijg ik wel beeld. Pas dan kan ik weer naar de zender die ik wilde zien. Deze doet het dan wel. Ik hoop dat dit geen bug is van de laatste Gemini. Waar kan dit in hemelsnaam aan liggen? Het is zeer frustrerend. Iemand anders hetzelfde probleem (gehad'= Thanks.. ! Iedere hulp is uiteraard zeer welkom. DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel
farmer1 Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Beste KingOtto15, Laat ik nou hetzelfde probleem momenteel hebben, maar dan niet met Gemini maar met PLI. En of ik er nou de laatste vesie van Jade3 opzet of een andere versie, b.v. Jade 2. Het maakt niks uit. Wel zie ik tijdens het uploaden naar de box (via netwerk) dat het uploaden stopt bij 93.75%, en wat ik ook doe het niet verder gaat dan 93,75%. Dit zou toch 100% moeten zijn. Is dit bij jou ook het geval? Greetings Farmer1 Ook een DM7020
KingOtto15 Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Geplaatst: 7 februari 2010 Ha Farmer1, Dank voor je reactie. Fijn gevoel dat ik niet de enige ben en we hopelijk dus met meerdere mensen kunnen gaan zoeken naar de oplossing. Echter, Pli heb ik niet geprobeerd en Jade3 of Jade2 zegt mij helaas niets (ben een beetje een leek,behalve dat ik wel weet hoe ik moet flashen, weet ik nog niet eens hoe ik CCcam kan terugzetten behoudens het te installeren via de addons. De config voert een maatje dan voor me uit... (volstaat bijvoorbeeld alleen het terugzetten van CCCam.cfg in \var\etc of moet ik nog meer doen?) Anyway, als je bedoeld of ik problemen heb gehad met flashen? Nee, geenszins. Onder Windows7 een prima verbinding (sneller dan met XP) en de web-flash optie liep als een zonnetje door tot 100%. Ik zit me af te vragen of mijn probleem wellicht te maken kan hebben met het terugzetten van mijn oude zenderlijst (Pet123 en zelf aangevuld met transponder scans). Tot slot, wanneer je de oplossing voor het probleem mocht vinden, laat het me dan svp even weten, want ik zit nog steeds met het probleem dat ik niet direct het gekozen kanaal te zien krijg wanneer dat op een andere satelliet staat dan het kanaal waarvandaan ik vertrok. Thanks, KingOtto DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel
KingOtto15 Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Geplaatst: 7 februari 2010 Ha Farmer1, Wil nog even toevoegen, misschien bedoelde je dat wel, dat bij het wisselen naar een andere satelliet wel de SNR waarde in eerste instantie rond 63% blijft steken. Pas bij het switchen naar 2e/3e zender, pakt hij dan uiteindelijk de volle ontvangst (doorgaans 93/94% bij mij op alle satellieten.) Hoop dat iemand me kan helpen dit probleem te verhelpen. Mijn dank is uiteraard groot, KingOtto DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel
wls Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Ik heb dit ook altijd gehad, werd er knettergek van.. Zowel onder Pli als ook Gemini. Dm7000 met Disecq rotor... Maar sinds ik deze week bezig ben geweest met het instellen op usals is het probleem geheel verdwenen. Een oorzaak heb ik ook nooit kunnen vinden. Dreambox 800s - Dreambox 500c - Triax 78 triple
KingOtto15 Geplaatst: 8 februari 2010 Auteur Geplaatst: 8 februari 2010 Ha wls, Ik heb de GotoXx functie niet aan staan en alle satellieten handmatig ingesteld en bewaard. GotoXx kreeg ik op de één of andere manier niet goed. Kan het zijn dat jij bedoelt dat je de GotoXx functie nu juist hebt aangezet waardoor het probleem werd verholpen? Dank voor je input in ieder geval... Cheers, Kingotto DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel
wls Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Klopt, voorheen draaide ik de rotor ook zonder gotoxx functie. Onlanks heb ik dit veranderd en het hele spul afgesteld met gotox (usals). Nu ben ik in elk geval het zap probleem kwijt.. Dreambox 800s - Dreambox 500c - Triax 78 triple
KingOtto15 Geplaatst: 8 februari 2010 Auteur Geplaatst: 8 februari 2010 Ga het vanavond meteen proberen... 'k Laat het weten of dat voor mij ook de oplossing is. Thanks, DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel
KingOtto15 Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Geplaatst: 12 februari 2010 @All, Ik zit helaas nog steeds met het probleem. GotoXx functie aanzetten heeft mijn probleem niet verholpen. Iemand nog een andere oplossing of idee? Veel dankjes bij voorbaat, Groet KingOtto DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel
KingOtto15 Geplaatst: 5 mei 2010 Auteur Geplaatst: 5 mei 2010 Toch nog even onder de aandacht. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik blijf het probleem houden dat ik eerst naar een kanaal op een andere satelliet moet schakelen en vervolgens nog weer een ander kanaal op diezelfde satelliet moet kiezen voordat mijn schotel daadwerkelijk naar de juiste positie lijkt te draaien. Is er dan echt niemand die dit ook ervaart of inmiddels heeft opgelost? Thanks, KingOtto DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel
Gast 1664 Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Heb ik ook met al die 'nieuwe' versies. Test maar eens met pli Iolite, bij mij werkt deze uitstekelbaars.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen