Ga naar inhoud


[Vantage HD8000] Heb ik iets gemist?


Gast johnno

Aanbevolen berichten

Heb ik iets gemist? Is er soms ergens een software verschenen die alle problemen in een klap heeft opgelost?

 

Of heeft iedereen de ontvanger inmiddels van de hand gedaan.

 

De stilte is hoe dan ook oorverdovend!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb em "Van de hand gedaan".(kreeg er nog €450,- voor)

Toen de recording directory op hdd ineens weg was na een spontane reboot, had ik er geen vertrouwen meer in.

De tuner die ik nu koester had ik voor geen goud willen missen.

Vantage is kinderspiele vergeleken met Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra mijn VU+ binnen is gaat hij in de verkoop.

Voor een normale gebruiker met één kaart loopt het nog wel los, maar wil je wat meer dan is hij onbetrouwbaar.

 

Eerder reageerde Vantage nog wel op mijn mailtjes, maar sinds ik vernomen heb dat ze nu hun software mensen vooral richten op de nieuwe VT1 is het doodstil.

 

De tekst "gecodeerd kanaal" begint nu echt op mijn zenuwen te werken.

 

Geen goed teken vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
........De tuner die ik nu koester had ik voor geen goud willen missen.
Vantage is kinderspiele vergeleken met Dreambox.

Dezelfde ervaring hier (maar dan met de VU+ DUO).
Met de Vantage 8000 ontzettend veel problemen meegemaakt, en vooral op onmogelijkheden gestuit. Als je dan ziet hoe het allemaal wel kan.....

Origineel bericht van: Dukdalf
....... maar sinds ik vernomen heb dat ze nu hun software mensen vooral richten op de nieuwe VT1 is het doodstil......

Dat is natuurlijk al geruime tijd het geval: dat gebeurt altijd de (vele) maanden rondom de introductie van een nieuw model. En ga er maar van uit, dat het na het op de markt komen, dit nog erger wordt: dan komen de vele grote problemen van de klanten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb 2.57 software en herken het probleem van het verlies van de directory van de opnames. Ik heb ook last van even hikken of bevriezen van het beeld bij afspelen van een opname. Dat komt soms voor. Soms niet. Soms vaker in 1 opname. Wisselen van de hdd hielp niet. Ik snap niet wat het kan zijn en in de winkel ook niet. Iemand van hier misschien een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb ook last van even hikken of bevriezen van het beeld bij afspelen van een opname.

 

Zet er maar eens een nieuwe SATA kabel in

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zet er maar eens een nieuwe SATA kabel in

 

Ik heb ook af en toe last van deze klacht (hikken bij weergave van een opname).

Lost het vervangen van de SATA kabel het probleem dan op?? Is het zo simpel?

Verder ben ik redelijk tevreden met deze sat-tuner en begrijp ook niet waarom er zoveel negatiefs te lezen is over de vantage 8000 hd. Nou moet ik wel zeggen dat hij bij ons hoofdzakelijk wordt gebruikt om tv mee te kijken en af en toe eens een programma mee op te nemen. Maar dat doet hij allemaal zonder problemen en zonder vastlopers.

Mijn Inverto IDL 7000m heeft heel wat meer frustraties opgeleverd thuis, maar dat is hier off topic.

 

2x VUduo laatste pli, Vu solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook tevreden over de Vantage 8000s op wat kleinigheidjes na, maar elke ontvanger heeft wel zijn nukken. Al ik al de topics lees over b.v. de VU+ DUO dan heeft deze ook tekort komingen b.v. de timeshift die niet naar behoren werkt enz..

 

Wat ik zelf gemerkt heb bij storingen van opnames van de Vantage is dat als de HDD pas geformatteerd is dat ik dan wel storingvrij kan opnemen, maar dat na een paar dagen de opnames dan toch weer gaan storen.

 

Het lijkt er dus op dat als de HDD pas geformatteerd is de opnames een tijdje storingvrij zijn.

 

Waar dit aan ligt weet ik niet ik heb al van alles geprobeerd. confused

Aan de sata kabel ligt het zeker niet heb deze al vervangen.

Volgens mij ook niet aan de HDD zelf. Deze is namelijk goedgekeurd door Vantage.

 

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: josjansen
.....Al ik al de topics lees over b.v. de VU+ DUO dan heeft deze ook tekortkomingen b.v. de timeshift die niet naar behoren werkt enz........

Klopt, ook niemand die dat ontkent. En er zijn nog wel meer dingen niet in orde, al kan je dat (deels) oplossen door andere firmware te laden. Aan die zaken wordt overigens in een uiterst rap tempo gewerkt.
Maar: je vergelijkt een (toch al heel goed werkende) ontvanger die pas twee maanden op de markt is met een ontvanger die er al anderhalf jaar is. En nog erger: waarvan de fabriek heeft aangegeven een aantal belangrijke zaken niet te kunnen/willen fiksen.
En ik weet waarover ik praat: ik heb een fikse tijd met de 8000 gestoeid alvorens hem uiterst gefrustreerd af te danken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Klopt, ook niemand die dat ontkent. En er zijn nog wel meer dingen niet in orde, al kan je dat (deels) oplossen door andere firmware te laden. Aan die zaken wordt overigens in een uiterst rap tempo gewerkt.
Maar: je vergelijkt een (toch al heel goed werkende) ontvanger die pas twee maanden op de markt is met een ontvanger die er al anderhalf jaar is. En nog erger: waarvan de fabriek heeft aangegeven een aantal belangrijke zaken niet te kunnen/willen fiksen.
En ik weet waarover ik praat: ik heb een fikse tijd met de 8000 gestoeid alvorens hem uiterst gefrustreerd af te danken.


Zit er zelf toch ook aan te denken om er een te kopen, maar ik wacht eerst totdat de timeshifting naar behoren werkt.

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer om te lezen dat er toch veel zijn met negatieve ervaring met deze ontvanger.

 

Hier staat nu bijna 2 weken ook een vanatage 8000, en tot nu toe geen problemen gehad waardoor ik niet ontevreden ben over deze aankoop, in tegendeel smile

 

Deze ontvanger aangeschaft omdat mijn dreambox 7000 aardig op leeftijd begint te raken, en ik het nodig vond om een werkende ontvanger als “reserve” klaar heb staan. Bij de aanschaf van de nieuwe ontvanger heb ik bewust gekozen voor 1 met iets minder software mogelijkheden vergeleken met een dreambox (te weinig tijd hiervoor, dus waarom hier weer voor kiezen wink ).

 

Al die software mogelijkheden zijn fijn, maar hier wou ik vanaf omdat ik in mijn vrijetijd niet telkens meer wil updaten etc.

 

Bij de vantage tot nu toe alleen andere firmware geladen, waarna hij doet wat wordt gevraagd. Slechts een enkele keren krijg ik de melding dat hij het kanaal niet kan decoderen. Door snel even heen en weer te zappen weer verholpen. Daarnaast in vastloper gehad, maar na een reboot opgelost/

 

Ik neem weinig programma's op, maar bij de tests die ik heb gedaan ging dit ook tot nu toe zonder problemen.

 

Zoals aangegeven heb ik bij de keuze van de ontvanger bewust een stapje terug genomen, en tot nu toe gekregen wat ik eigenlijk wou.

 

Nu kan ik me voorstellen dat deze box te wensen over laat wanneer je er een setup van maakt met verschillende cams, en afwijkende schotel afstellingen bij beide tuners. Hier zal deze box denk ik net niet compleet genoeg voor zijn.

 

Persoonlijk denk ik dat deze box prima werk leverd voor iemand met een basic setup.

VU+ DUO (Hd Samsung Spinpoint F1 1TB) | Vantage HD8000S (Hd 500gb) | DreamboX DM7000S (Hd Maxtor 120gb) | DreamboX 500s | Visiosat Bi-satellite G4 (13e, 19e, 23e, 28e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...