Ga naar inhoud


[Vantage HD8000] Heb ik iets gemist?


Gast johnno

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: DMotion
Slechts een enkele keren krijg ik de melding dat hij het kanaal niet kan decoderen. Door snel even heen en weer te zappen weer verholpen. Daarnaast in vastloper gehad, maar na een reboot opgelost/


Niet dat ik Vantage totaal wil afbreken, het is een mooie keuze als gewoon tv kijken primeert boven het gehobby, maar dit vind ik toch een beetje triest.

Vroeger stelde dit probleem zich niet voor en is pas sinds enkele firmwareversies zo. De laatste update is ondertussen alweer bijna 3 maand geleden, maar dit zou toch geen zo'n onoplosbare bug moeten zijn om zo lang aan te slepen? Misschien heeft het in Duitsland wel een lagere prioriteit door het vele FTA kijken, maar ongestoord kunnen zappen vind ik toch nog altijd een basisfunctie.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb Vantage gevraagd om verkeerde nederlandse teksten te verbeteren.

Hiervoor hopen ze nog deze maand een update te laten komen.

 

Ook het probleem van "gecodeerd kanaal" en het niet goed werken van de CI slots heb ik nogmaals aangehaald.

Wat er precies als verbetering in de update zit wilden ze nog niet prijsgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amazor
Niet dat ik Vantage totaal wil afbreken, het is een mooie keuze als gewoon tv kijken primeert boven het gehobby, maar dit vind ik toch een beetje triest.


Ik denk niet dat je de Vantage als een hobbybox moet zien. Het is gewoon een ontvanger die probleemloos radio en televisie ontvangst mogelijk behoort te maken waarbij via een tweede kanaal kan worden opgenomen. Wat mij betreft slaagt het apparaat daar redelijk in, alleen niet met de latere software versies.

Na de ramp van 2.55/2.57 ben ik zoals zovelen teruggekeerd naar de 2.49 versie en daarmee kan de Vantage wat mij betreft nog steeds het beste overweg. Geen vastlopers meer of bevriezen en geen hik-ups bij het gebruik van de harddisc.

Nadeel van deze versie is dat deze het afspelen van DIVX en XVID bestanden niet aan kan, maar daar heb ik intussen een andere oplossing voor gevonden. Ik heb enige tijd geleden in Engeland voor 40 pond een Philips dvd spelertje gekocht dat is uitgerust met een usb aansluiting en dit apparaatje heeft geen enkel probleem met dit soort bestanden.

Wel triest natuurlijk dat een spelertje van slechts 45 euro doet wat de relatief dure Vantage nog altijd niet lijkt aan te kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

De Vantage, wordt ook niet ondersteund door Canal Digitaal.

Het probleem zit bij zo velen ontvangers in de codering,

of liever gezegd in het decoderen.

 

Hopelijk, komt er voor deze gebruikers een goede firmware,

Maar gezien, dat deze geen goedkeuring heeft, twijvel ik of het iets gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
De Vantage, wordt ook niet ondersteund door Canal Digitaal.
Het probleem zit bij zo velen ontvangers in de codering,
of liever gezegd in het decoderen.

Hopelijk, komt er voor deze gebruikers een goede firmware,
Maar gezien, dat deze geen goedkeuring heeft, twijvel ik of het iets gaat worden.


Ik denk dat we hier niet zitten te wachten op de officieel goedgekeurde Canal Digitaal ontvangers met hun beperkte mogelijkheden. Maar ik neem aan dat je bedoeld dat de Vantage geen officiele Mediaguard licentie heeft.

Ik denk niet dat dat verschrikkelijk veel uit maakt. Met de 2.49 software versie heb ik geen enkel probleem met de decodering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de Vantage 8000 ook gehad, in eerste instantie leek het allemaal goed te werken, maar na verloop van tijd veel problemen met ''gecodeerd kanaal''.

 

Een module was geen optie want dat draaide nog slechter (Mediaqaurd en aston getest). Vervolgens software weer gedowngrade, was iets beter maar ook daarin veel problemen met timeshift en veel haperingen in het beeld bij het afspelen van opnames. Ook DIVX was werkte bij mij dan niet.

 

Daar waar je 400+ euro uitgeeft verwacht je toch dat je zonder gezeik naar een tv programma kunt kijken en een opname normaal kunt afspelen.

Helaas is mij dat niet gelukt en heb ik de ontvanger dus verkocht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...