Pino Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Beste medesatters, Ik heb hier een single multytenne waarvan 1 lnb tijdens de winter de geest heeft begeven. Er was door vorst waterschade ontstaan en dat heeft de LNB weinig goeds gedaan. De andere 3 werken perfect. Heeft er iemand ervaring met het loshalen van de LNB . Hij zit namelijk aan een paar punten gesoldeerd. Tevens een vraag of men weet of deze LNB los verkrijgbaar is en je niet het hele zwikje bij elkaar moet kopen? Triax 78 Multiblock
Jassy Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Op Neerlands meest bekende markt plaats zijn deze complete multytenne koppen wel eens te krijgen voor een kleine 60 euro.
Pino Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Geplaatst: 7 februari 2010 Dank voor u antwoord. Is e riemand die dat ding al helemaal open heeft gehaald en mij kan vertellen of het wel/geen zin heeft om een defecte LNB helemaal los te solderen? Triax 78 Multiblock
theparasol Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Er zit trouwens drie jaar fabrieksgarantie op!
Gast wanderer Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 misschien eens even rondneuzen hier, kan me herinneren dat er foto's waren van een opengemaakt exemplaar, oa Hier
Pino Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: theparasol Er zit trouwens drie jaar fabrieksgarantie op! Het kutte is dat ik hem al open heb gehaald Heb trouwens al een losse LNB besteld wil toch wat hobby drijven Op de factuur stond dat er maar 1 jaar garantie op zat . Zag pas later op hun site dat er 3 jaar op zit als je registreert. Heb 3 van die dingen hier dus de laatste ga ik snel registreren. Triax 78 Multiblock
Pino Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: wanderer misschien eens even rondneuzen hier, kan me herinneren dat er foto's waren van een opengemaakt exemplaar, oa Hier Dat hele geval heb ik al open. Het gaat om de losse LNB waarvan er 4 in zitten. Of er al iemand is met ervaring met het los solderen daarvan. Triax 78 Multiblock
theparasol Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Ten overvloedde nog een draadje met hoog plaatjes gehalte: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1644165/1
trust Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: Pino Origineel bericht van: wanderer misschien eens even rondneuzen hier, kan me herinneren dat er foto's waren van een opengemaakt exemplaar, oa Hier Dat hele geval heb ik al open. Het gaat om de losse LNB waarvan er 4 in zitten. Of er al iemand is met ervaring met het los solderen daarvan. Zo te zien hoeft er niet gesoldeerd te worden , ik zie F-connectors . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Pino Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Geplaatst: 7 februari 2010 Origineel bericht van: trust Origineel bericht van: Pino Origineel bericht van: wanderer misschien eens even rondneuzen hier, kan me herinneren dat er foto's waren van een opengemaakt exemplaar, oa Hier Dat hele geval heb ik al open. Het gaat om de losse LNB waarvan er 4 in zitten. Of er al iemand is met ervaring met het los solderen daarvan. Zo te zien hoeft er niet gesoldeerd te worden , ik zie F-connectors . Er moet wel gesoldeerd worden .. de afzonderlijke LNB's zitten niet in elkaar geschroefd maar gesoldeerd. Dat zie je niet goed omdat je er bijna haaks op kijkt met die foto's Triax 78 Multiblock
yoho Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 Pino Maak voorzichtig een bestaande Alps lnb open, en het binnenwerk ervan kan je in je Multytenne schroeven; daarna de zaak weer dicht kitten en kijken maar
Pino Geplaatst: 11 februari 2010 Auteur Geplaatst: 11 februari 2010 Perfect hoor. Dan weet ik dit in de toekomst. Heb een losse ook besteld voor 28 inclusief verzendkosten. Om welke type Alps LNB gaat het hier? Triax 78 Multiblock
Gast Auggie Geplaatst: 11 februari 2010 Geplaatst: 11 februari 2010 Maar wat moet er dan gesoldeerd worden? Die LNB-units zitten enkel met die F-plug vast, en die LNB's zijn rondom dichtgesoldeerd: dat krijg je niet zomaar open. ******************************************************** @ yoho: goede vondst! Ding is er vanaf 10 euro. Een Multytenne repareren is dus goed te doen. Het vorige type ALPS heeft dezelfde behuizing, maar met koelribben op de kont. Iemand enig idee waar die koelribben op vast zitten? Heeft 'ie een totaal ander binnenwerk dan het nieuwe type? *** Ik snap nu waarom een Multytenne Twin zoveel duurder is: de ALPS Twin is een stuk duurder dan de Single. Keer vier, plus een tweede diseqcswitch, maakt het 100 euro duurder.
yoho Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Tijdens een eerdere zoektocht inzake reparatie van een defecte Multytenne kreeg ik deze tip van een bekende satellietzaak in het zuiden des lands. Later Googelde ik ook nog ergens dit fotootje tevoorschijn. Wat het type lnb betreft; zoek er een met o,4db specs, de oudere type's zijn dacht ik 0,6/0,7db. groet YOHO
Pino Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Geplaatst: 12 februari 2010 Kosten 7-9 euro Triax 78 Multiblock
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen