spongebob Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 tja, het 100x75 staat wel degelijk als optie in mijn skin-configuratie, hoor. Ik kan deze picons ook gewoon downloaden van Lyngsat enzo. Maar die van jou vind ik mooier en vollediger (acht en kZoom zijn erbij). Als ik jouw picons erop zet, ontbreekt er een stukje onderaan mijn balk waardoor het piconvakje niet helemaal gevuld is. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast SatMann Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 en welke sat's zitten er allemaal in deze set? 13/19/23/28?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: SatMann en welke sat's zitten er allemaal in deze set? 13/19/23/28? Ja, dat zijn ze. Ik heb niet de pretentie te beweren dat elk icoon erin zit, voor elke satelliet, en dat ze allemaal up to date zijn. Het is immers geen automatisch systeem. Wie ze wil gebruiken moet dat maar doen, wie ze niet wil gebruiken laat ze maar links liggen.
Beobuddy Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: Beobuddy Zitten hier ook alle nederlandse zenders in? Er zitten er een hoop in. Probeer het eens uit, hee. Pak een backup van je bestaande en probeer deze. Gaan we doen. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Dreeke Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Prachtige Picons, gaaf werk. Ik hoop dat het PLi team wat met deze waardevolle HD plaatjes gaat doen. Daarmee zouden ze standaard meegeleverd kunnen worden als vervanging van de huidige SD picons. Risico is anders dat bij een image update al deze mooie picons overschreven worden. Groet, André
APPLE Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: Dreeke Prachtige Picons, gaaf werk. Ik hoop dat het PLi team wat met deze waardevolle HD plaatjes gaat doen. Daarmee zouden ze standaard meegeleverd kunnen worden als vervanging van de huidige SD picons. Risico is anders dat bij een image update al deze mooie picons overschreven worden. mee eens!!
Gast SatMann Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 ik had de meeste picons al van dit setje, maar de nieuwe nog niet. dus een leuke toevoeging.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Ere wie ere toekomt, het grafische effect dat van zo'n plat plaatje een 3D knop maakt is van Licher Pils (zit op het IHAD forum), die daarvoor een scriptje gebruikt met Paint Shop Pro XII en dan nog een bijkomende plugin daarvoor. Helaas wil hij dat scriptje niet delen, het zou anders interessant zijn om zelf eens wat te experimenteren hiermee. Ik heb zelf al wat zitten spelen en kan wel iets gelijkaardigs maken, maar nooit exact hetzelfde. Dus hoe maak je dan picons bij ? Eerst verzamel je de originelen, daarna scale je ze naar 100x60 of iets dat in de buurt komt (beeldverhouding NIET aanpassen tijdens het scalen, anders krijg je platgeduwde picons). En daarna nog wat afsnijden tot je 100x60 hebt. Juiste referentienaam geven aan de picon, en deze dan in groep in ZIP of zo presenteren op het IHAD forum. En dan krijg je dus een berichtje terug dat je picon geconverteerd is. Voor picons met meerdere zenders erop (Ketnet/Canvas), moet je dus al wat meer gaan prutsen om die op 100x60 te krijgen. Er bestaat ook al een gigantische refenteriedatabank met kant-en-klare picons in deze stijl. Veel van de iconen in mijn verzameling komen dus daaruit, maar er zitten er ook een pak zelfgemaakte bij. Probleem is alleen dat veel mensen gewoon hem iconen sturen in bijv. 100x75, en hij zal die dan gewoon inkrimpen naar 100x60 en 70x53, zonder de beeldverhouding te respecteren. Veel van de referentie-iconen zien er dan ook platgeduwd uit in horizontale of verticale richting. Vandaar dat ik er veel hermaakt heb, maar het is al een aantal maanden geleden dat ik er nog mee bezig geweest ben. Het probleem van toevoegen aan PLi is, dat dat verwachtingen creëert. Het zal niet lang duren of er zullen vragen komen : "en waar is het icoon van xyz of het icoon pqr is niet meer up to date". En dan komen ze weer bij mij, ik kan echter niet beloven dat ik daar tijd voor heb.
Gast SatMann Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 hij doet dat gewoon in photohop. maakt een actie aan. dan poeft hij alle platte icoontje in een map. open de batch en runt die. na 5 min heb je alle icoontjes zoals je wilt in de vorm of effect die je zelf wilt. simpel maar ja, iemand moet het doen hé.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: SatMann hij doet dat gewoon in photohop. maakt een actie aan. dan poeft hij alle platte icoontje in een map. open de batch en runt die. na 5 min heb je alle icoontjes zoals je wilt in de vorm of effect die je zelf wilt. simpel maar ja, iemand moet het doen hé. Jaja, het is altijd simpel als een ander het doet. Ik heb hem indertijd gevraagd welke plugins je nodig had en zo. Die plugins houdt hij niet geheim maar wel het exacte scriptje. Ik kan dan ook wel iets maken dat erop lijkt, maar het is toch niet helemaal hetzelfde. De picons zien er dan iets te overbelicht uit, of ze zijn net weer te donker, of het contrast is niet goed. Je moet er ook een aantal doen, want het kan zijn dat het er goed uitziet voor het ene picon, maar niet voor het andere. Kortom, de basis is niet zo moeilijk, maar je moet serieus tunen tegen dat je het goed krijgt. Maar zelfs als je dat script zou hebben kruipt er nog heel wat werk en tijd in om al die picons te maken. Zenderlogo's zijn bijna altijd in een resolutie die geen veelvoud is van 100x60. Als je die gewoon scalet dan zijn ze platgeduwd. Dus je moet eerst scalen naar iets dat in de buurt ligt en dan increase canvas size gebruiken, en als de achtergrond toevallig een effen kleur is kun je de rest dan mooi opvullen met die achtergrondskleur. En dan heb je één icoontje, en kun je aan de volgende beginnen.
Gast Jeroensky Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 zou mooi zijn als de witte achtergrond bij die icoonen transparant is(videobeeld doorlaat), en het logo zelf zgn 3d diepte heeft. ik gebruik ze dus niet omdat ik ze ...niet mooi vind, geeft me teveel wit bling gevoel. Ook is de HD in de naam volledig offtopic. (een icoon High Definition, natuurlijk )
Gast zzzzzzz Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: Jeroensky zou mooi zijn als de witte achtergrond bij die icoonen transparant is(videobeeld doorlaat), en het logo zelf zgn 3d diepte heeft. Dan moet je op IHAD kijken, daar staan nog andere iconenreeksen in andere 3D stijlen. Zo zijn er met zwarte knoppen, en er zijn er ook doorzichtige. Of je kunt ze natuurlijk zelf maken, dan zullen ze 100% naar het gedacht zijn. Origineel bericht van: Jeroensky Ook is de HD in de naam volledig offtopic. (een icoon High Definition, natuurlijk ) Fout, HD picons slaat op het feit dat dit soort picons bedoeld is voor een HD skin. In de SD skins wordt normaal een plaatsje gelaten voor een picon van 73x50, met de HD skins werd dit 100x60. Ze worden op andere forums ook HD picons genoemd.
Gast pieterg Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: zzzzzzz Ze worden op andere forums ook HD picons genoemd. Je zou ze ook 'geheime picons' kunnen noemen, omdat ze met een spannend geheim scriptje worden gemaakt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen