Ga naar inhoud

snelle rotor draaibaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil weer een draaibaar systeem hebben heb nu 4 lnb's op een rails staan,ik had eerst een stab120 die draaide best traag we zijn nu wat verder zijn er snellere motors ?

Geplaatst:

Een mostecq motor is zeker sneller.

Zo'n stab is ja verschrikkelijk traag met draaien.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:
Origineel bericht van: dream7020

is die nog sneller als een Moteck ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
Origineel bericht van: trust
Origineel bericht van: dream7020

is die nog sneller als een Moteck ?

Hetzelfde bijna of e rmoet een nieuwe Moteck zijn. Stab vind ik in ieder geval op basis van mijn ervaringen veel meer kwaliteit hebben. Moteck gaat na een tijdje wat los zitten en speling hebben in de kop bij wind en dergelijke.

Triax 78 Multiblock

Geplaatst:

Heb net een nieuwe mosteck. De laatste was van 2005 en zeer regelmatig alle satellieten bij langs te zappen met een triax 110 en op een hoogte van 8 meter.

Ben er zeer over te spreken.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

Je kan deze motoren op 36 Volt laten draaien zonder problemen.

Gebruik een V-Box en laat de 36 Volt naar de motor lopen klaar.

Koppel wel de draden los die nu op de motor zitten natuurlijk he!!!!

Werkt uit de kunst en verschikkelijk snel.

Er zijn geen problemen met positie's dat blijft heel mooi prima werken.

Nadeel is 2 draden langs de coax maar zo snel heb je nog nooit een rotor zien draaien.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

De V-box kan inderdaad geen usuals aan, er zitten echter in een StaB of SG2100 gelijkende motoren wel 2 relais in.

Deze kunnen gewoon de 36 Volt schakelen de huidige spannings toevoer wel onderbreken (gewoon de printbaan doorkrassen) wat deze motortjes aan kunnen het gehele Usuals verhaal blijft dan gewoon werken.

Het koelen is echt niet nodig.

Ik heb er al een aantal omgebouwd op deze mannier.

Een jaeger is direct een heel ander systeem een mount etc en soms is een rotor gewooon makkelijk maar moet je wel eens wat aanpassen toch?

Gast DreamSat06
Geplaatst:
Origineel bericht van: Snuffer
De V-box kan inderdaad geen usuals aan, er zitten echter in een StaB of SG2100 gelijkende motoren wel 2 relais in.
Deze kunnen gewoon de 36 Volt schakelen de huidige spannings toevoer wel onderbreken (gewoon de printbaan doorkrassen) wat deze motortjes aan kunnen het gehele Usuals verhaal blijft dan gewoon werken.
Het koelen is echt niet nodig.
Ik heb er al een aantal omgebouwd op deze mannier.

Een jaeger is direct een heel ander systeem een mount etc en soms is een rotor gewooon makkelijk maar moet je wel eens wat aanpassen toch?

Geweldig. smile
Dat wist ik niet, maar is uitermate interessant.

Ik durf het bijna niet te vragen , maar ....zou hiervan eventueel een beschrijving kunnen maken of foto's of op een dergedelijke wijze dat een niet techneut, dit ook voor elkaar zou kunnen krijgen?

Ik hoop dat je dit voor ons zou willen doen.

Groet
Geplaatst:

@ Snuffer , in de STAB die ik had werd de motor rechtstreeks door een IC gevoed .

Ik kan me herinneren dat ik dat printje naar jou heb gestuurd .

In de topics hieronder komt het extern voeden van de diseqc rotors ook aan bod .

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/975774/1

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1304469/3

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Dan zou het voor een StaB niet opgaan ???

De SG2100 doet het ineidergeval wel.

Dan zal er eens naar de StaB gekeken moeten worden denk dat het IC de schakeling van de relais gewoon overneemt dan, zal dan meer werk zijn maar het zou in theorie kunnen ik zal eens kijken of ik nof en stab printje heb anders even in de berg zoeken haha

Geplaatst:

Als je het ic de 2 nog in te bouwen relais laat schakelen , gaat het natuurlijk wel .

Geplaatst:
Origineel bericht van: Snuffer

Gebruik een V-Box en laat de 36 Volt naar de motor lopen klaar.
Koppel wel de draden los die nu op de motor zitten natuurlijk he!!!!

Nadeel is 2 draden langs de coax maar zo snel heb je nog nooit een rotor zien draaien.

Bij nader inzien: dan moet de V-box wel pulsen krijgen dus dat zijn nog een keer 2 draden langs de coax .

Geplaatst:

@ Trust

nog 2 draden nee hoor.

De V-box krijgt die pulsen toch van de ontvanger via het diseq systeem....die kan gewoon naast de ontvanger staan. of misschien als hij uit de box gehaald wordt wel in de ontvanger gebouwd worden die dingen zijn zo klein tegenwoordig.

Of uh gebruik maken van een F...-Box.

Alleen 2 draden voor de + en - 36Volt. Die wisselen bij East of west richting.

ja dat IC (onderbreken) en dan 2 kleine relais sturen en klaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen