Gast zzzzzzz Geplaatst: 7 februari 2010 Geplaatst: 7 februari 2010 Niettegenstaande ik alle automatische EPG uitschakel (MHW, EIT EPG, Freesat, Viasat) merk ik toch soms dubbele entries op in de EPG. Bijv. : 20:20 Dance 20:25 Dance Enige verklaring is dus dat een programma in de XMLTV files eerst om 20:25 gepland was, en later verschoven werd naar 20:20 of omgekeerd. Enige oplossing om die conflicten te voorkomen lijkt mij dus dat ik de EPG leegmaak voor de import start. Hoe doe ik dat nu ? Ik zou een scriptje automatisch moeten lanceren dat doet : del /media/hdd/epg.dat init 4 init 3 en dat iedere dag om 07:30 's morgens laten lopen. Ik probeerde dat nu eens live met een file die ik 'root' genoemd heb en zich in /etc/cron/crontabs bevindt. De inhoud is dit : 05 23 * * * rm /media/hdd/epg.dat 07 23 * * * init 4 07 23 * * * init 3 Ik dacht dus dat hij om 23:05 die file zou wissen en om 23:07 enigma2 zou resetten, en daarmee de EPG ledigen. Er gebeurt echter niets, de harddisk komt niet opspinnen, laat staan dat er een reset van enigma2 gebeurt. Wat heb ik over het hoofd gezien ? Als ik crontab -l ingeef, toont hij mij de inhoud van mijn root file. Geef ik ps|grep cron in, dan blijkt crond te runnen.
Gast MiLo Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Zo'n 'clean' zou niet nodig moeten zijn. Normaal gesproken worden zulke overlappende items overschreven.
Gast pieterg Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 de volgorde is init 4 rm /hdd/epg.dat init 3 En houd er rekening mee dat cron geen PATH variabele heeft gevuld voor je.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: MiLo Zo'n 'clean' zou niet nodig moeten zijn. Normaal gesproken worden zulke overlappende items overschreven. En toch had ik op BBC4 een hele reeks programma's die 2 keer voorkwamen met 5 minuten verschil. Vermits Freesat en zo afstonden kunnen die maar binnengekomen zijn via XMLTV bestanden.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: pieterg de volgorde is init 4 rm /hdd/epg.dat init 3 En houd er rekening mee dat cron geen PATH variabele heeft gevuld voor je. OK, maar dus nu doet hij gewoon niets op het ingestelde uur. Dat kan toch niet door de volgorde komen, dus ergens loopt er nog iets fout. Komt dat door die PATH variabele, en hoe stel ik die in ?
Jean-Claude Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 werkt cron nog na een init 4 ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: pieterg gewoon absolute paden gebruiken Tja, het blijft gewoon niets doen. Ik heb dat dus nu vervangen door : in de file /etc/cron/crontabs/root staat : 43 13 * * * /etc/cron/examples/epgclean.sh in epgclean.sh staat : /sbin/init 4 rm /hdd/epg.dat /sbin/init 3 epgclean.sh heeft een chmod 755 ondergaan. 13:43 passeert, en er gebeurt niets. Ergens ontbreekt precies nog iets, maat wat ?
Jean-Claude Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: zzzzzzz epgclean.sh heeft een chmod 755 ondergaan. probeer eens met een chmod +x ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: Jean-Claude Origineel bericht van: zzzzzzz epgclean.sh heeft een chmod 755 ondergaan. probeer eens met een chmod +x ? Dat is al onderdeel van die 755, trouwens ik kan dat script wel manueel starten. Het lijkt er gewoon op dat hij nooit aan het opstarten van mijn taken begint.
Jean-Claude Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 wat soms ook werkt is een punt aan het begin van het pad : Citaat: 43 13 * * * ./etc/cron/examples/epgclean.sh probeer dit eens ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Jean-Claude Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 nog een idee : wordt uw script niet "gekilled" door de init 4 ? zet eens een Citaat: echo start >/media/hdd/test in het begin van uw script en kijk daarna of dit bestandje bestaat of niet. als het bestaat dan werd je script wel degelijk uitgevoerd. Ik heb /media/hdd genomen en niet /tmp omdat ik niet zeker ben wanneer die /tmp gewist wordt. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast pieterg Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: zzzzzzz in epgclean.sh staat : /sbin/init 4 rm /hdd/epg.dat /sbin/init 3 In epgclean.sh heb je nog steeds het cron PATH, dus ook daar zal je absolute paden moeten gebruiken (ook voor rm)
Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: Jean-Claude nog een idee : wordt uw script niet "gekilled" door de init 4 ? zet eens een Citaat: echo start >/media/hdd/test in het begin van uw script en kijk daarna of dit bestandje bestaat of niet. als het bestaat dan werd je script wel degelijk uitgevoerd. Ik heb /media/hdd genomen en niet /tmp omdat ik niet zeker ben wanneer die /tmp gewist wordt. Neen, het script wordt niet uitgevoerd. Ook niet met ./ ervoor. Ook niet als ik voor elk commando het volledige pad opgeef. Als ik het script manueel opstart, doet hij het wel volledig, hij maakt dan ook een file die test heet, en die ik niet meer kwijt geraak.
Happy2000 Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Heb je ook #!/bin/sh boven in je script staan? VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen