Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: Happy2000 Heb je ook #!/bin/sh boven in je script staan? Ik dacht dat alles wat met # begon commentaar was ? Dus waarom moet commentaar toegevoegd zijn opdat het zou werken ? Nog eens, het script draait wel als ik het manueel opstart, enkel als het gescheduled wordt gebeurt er niets.
Henk Puister Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 #! is speciaal. Dit staat in: man bash Citaat: If the program is a file beginning with #!, the remainder of the first line specifies an interpreter for the program. The shell executes the specified interpreter on operating systems that do not handle this executable format themselves. The arguments to the interpreter consist of a single optional argument following the interpreter name on the first line of the program, followed by the name of the program, followed by the command arguments, if any. PATH zou je ook in je crontab kunnen zetten. TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26) Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird
Gast zzzzzzz Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: Henk Puister #! is speciaal. Daarmee is het dus ook niet gelukt. Origineel bericht van: Henk Puister PATH zou je ook in je crontab kunnen zetten. Ik wil dat wel ingeven, als je mij de syntax geeft. Maar ligt het wel daaraan, want ik heb toch al absolute paden meegegeven, en er wordt niets uitgevoerd, dus ik denk dat hij gewoon nooit naar die crontabs kijkt of zoiets, ook al zie ik dat crond draait (ps|grep crond). want dan krijg ik : 2203 root 3408 S crond Dus hij draait, maar hij doet niets.
oudeis Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Heb je de file met een willekeurige editor aangepast, of heb je 'crontab -e' gebruikt (zoals het hoort)? Als je een gewone editor hebt gebruikt, heb je dan cron al herstart na het wijzigen van de crontab? Gewoon met vi (of joe, of nano, of welke editor dan ook) de crontab aanpassen is niet voldoende. crond wil een signaal hebben zodra de file is aangepast, zodat hij de nieuwe gegevens kan inlezen. crontab -e doet dat, maar herstarten zal ook wel werken.
oudeis Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: MiLo Zo'n 'clean' zou niet nodig moeten zijn. Normaal gesproken worden zulke overlappende items overschreven. Die overlappende items heb ik hier ook, bijvoorbeeld op NET5 een hele reeks items die 2 keer voorkomen, waarbij de starttijd 5 minuten is verschoven. De FixOverlapping functie _zou_ dit moeten opschonen, maar ik zie daar wel een aantal plaatsen langskomen waar tijden vergeleken worden met een verschil van +/- 300 seconden (bijv start van overlappende items binnen 300 seconden). Verdacht
Gast zzzzzzz Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Origineel bericht van: oudeis Heb je de file met een willekeurige editor aangepast, of heb je 'crontab -e' gebruikt (zoals het hoort)? Als je een gewone editor hebt gebruikt, heb je dan cron al herstart na het wijzigen van de crontab? Gewoon met vi (of joe, of nano, of welke editor dan ook) de crontab aanpassen is niet voldoende. crond wil een signaal hebben zodra de file is aangepast, zodat hij de nieuwe gegevens kan inlezen. crontab -e doet dat, maar herstarten zal ook wel werken. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn, ik editeer meestal op PC met Ultraedit en copieer de file dan terug. Met die nanoedit of zo ben ik niet gewoon te werken. Ik zal eens testen later, want ondertussen is ie zeker al een keertje herstart.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen