Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben bezig een media-center te bouwen en ik had graag mijn satelliet hier op aangesloten. Mijn Arion 9300CD is het aan het begeven en ik zou liever investeren in pc materiaal dan een nieuwe PVR te kopen.

Ik wil een media center met een dual tuner opstelling zodat ik zowel kan kijken en opnemen op betaalkanalen op het zelfde moment. Ik weet dat het mogelijk is om meerdere programma's op te nemen wanneer deze op dezelfde transponder zitten maar ik wil me hier niet tot beperken.

Ik heb al een hele tijd het net afgezocht maar ik vind geen afdoende oplossing.

Ik weet bijvoorbeeld dat Terratec de TerraTec Cinergy CI USB - CAM-adapter heeft die samenwerkt met de Cinergy S2 PCI HD. Werkt dit dan ook als je twee tuners installeert?

Heeft er iemand ervaring met een htpc die beschikt over 2 tuners en de mogelijkheid heeft om een kaart met abonnement te gebruiken van Canal Digitaal of Tv-Vlaanderen met één enkele CI.

Alle hulp is welkom.

Arion AF-9300 CD met originele TV-Vlaanderen Cam en Aston 2.18. Visiosat Bisatellite G4 QUADRO.

Geplaatst:

Een CI is niet te delen tussen verschillende tuners helaas. Als je zo iets wil moet je toch gaan werken met softCAM's of met meerdere CI's en CAM's. Het gebruik van een softCAM lijkt ingewikkelder dan het is, en het bespaard je de aanschaf kosten van de CI module(s) en de CAM.

Afhankelijk van het besturingssysteem dat je wilt gaan gebruiken (Windows vs Linux) zijn er verschillende mogelijkheden welke op dit forum uitgebreid worden behandeld.

Geplaatst:

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb momenteel een kaartje van tv-vlaanderen en twee cam's liggen. Ik vind precies toch niet goed terug hoe ik dan met zo'n softcam moet werken. Ik moet vermoed ik mijn tvv-kaartje dan uitlezen? Wat voor cardreader gebruiken jullie daar dan voor?

Ik zou eerst met windows willen werken (zodat ik snel een werkende oplossing kan tonen aan vrouwlief) en daarna proberen om een linux installatie te maken (daar moet ik namelijk nog op studeren). Wat bestaat er van softcam-software hiervoor voor windows. (Als ik hier op zoek in google krijg ik steevast resultaten met fake webcam software).

Arion AF-9300 CD met originele TV-Vlaanderen Cam en Aston 2.18. Visiosat Bisatellite G4 QUADRO.

Geplaatst:

Kijk eens naar de acamd plugin en een smargo reader. Komt hier op het forum veelvuldig voor en werkt onder windows 7 home premium als een speer, zou bijna zeggen beten dan de ci module.

Martin

Geplaatst:

Bedankt.

Je hebt me goed op weg geholpen.

Toch nog één vraagje voor ik aan het klussen sla. Als TV-Vlaanderen een key-update doet wordt deze dan ook via de smargo op je kaartje gezet (in Windows installatie)?

Ik veronderstel van wel maar had het graag zeker geweten.

Nogmaals bedankt. Ik kan eindelijk echt aan de slag smile

Geplaatst:

Ik heb de smargo in huis en een technotrend dvb-S2 3200.

De technotrend werkte al snel in Windows 7 Media Center.

Dan heb ik heb de volgende handleiding gevonden om mezelf wat op weg te helpen. Het gaat hier wel over ziggo maar in essentie vermoed ik dat het instellen voor TV-Vlaanderen gelijkaardig is.

http://zepman.tweakblogs.net/blog/2228/ziggo-digitale-tv-op-de-pc.html

Ik zou graag met deze mediaportal werken. Momenteel krijg ik enkel de FTA zenders werkend.

Mijn smargo steekt ook in de pc met mijn TV-Vlaanderen kaartje erin.

Hoe krijg ik die newcs nu werkend voor TV Vlaanderen zodat ik de gecodeerde kanalen kan bekijken?

Met die config files voor ziggo geraak ik niet verder.

Ik heb een hele middag zitten googlen en proberen maar ik geraak maar niet verder.

Geplaatst:

Kijk even naar de tut en dan het zwarte scherm zie je daar jouw provider en bijbehorende caid staan? Bij keyman wel te verstaan?

Als je deze ziet dan werkt newcs, mijn ervaring is dat versie 1.50 beter werkt dan de versie welke zij gebruiken.

Martin

Geplaatst:

Ik heb het volgende xml bestand gebruikt.

Gebruikte newcs.xml

Ik krijg het volgende te zien als ik newcs opstart.

Ik heb de keys wel zwart gemaakt natuurlijk.

newcs.jpg

Geplaatst:

Dat ziet er goed uit nu je acamd log nog even zien. Dit staat op de link die ik had gegeven, LET OP bij de laatste regels moet je iets aanpassen alleen daar.

Martin

Geplaatst:

Ik ben nog eens opnieuw begonnen met een schone windows-installatie. Ik doe alles volgens de handleiding maar ik kom vast te zitten op het punt dat het bestand MDAPICards.xml wordt gemaakt. Normaalgezien zou er dan een directory moeten verschijnen met de naam van mijn DVB-kaart. Die komt er echter niet. Mijn dvbcard heet TechnoTrend BDA/DVB Capture.

Ik dacht zelf de directory te maken maar dat gaat natuurlijk niet door de slash.

Geplaatst:

Volgens de tut zou je mdapi ook moeten installeren. Heb je dit ook gedaan. Dit filter zorgt ervoor dat de plugins gaan werken. Een stap die goed moet gaan in dit proces.

Martin

Geplaatst:

Ik heb die Mdapi filter geinstalleerd. Ik zal deze middag nog eens proberen met de laatste versie van Mediaportal RC.

Weet er soms iemand of ik mijn DVB-S2 kaart ergens van naam kan veranderen. Misschien dat dat een oplossing zou bieden.

In het slechtste geval heb ik hier nog een andere DVB-S kaart liggen. Ik zal deze dan ook eens proberen. Ik houd jullie verder op de hoogte.

Geplaatst:

Ik heb eens een aanpassing gemaakt in de MDAPICards.xml door de tunerkaart te hernoemen en jawel. Nu krijg ik een nieuwe directory die aangemaakt wordt.

Het probleem deed zich dus voor met de / in de naam van de tuner.

In mediaportal tv-server configuration krijg ik nu al wanneer ik een tv-vlaanderen kanaal timeshift de melding dat die niet gecodeerd is.

Ik krijg echter nog steeds geen beeld wanneer ik de kanalen preview.

Ik gebruik volgend lijntje in mijn cardclient.conf

newcamd:127.0.0.1:15050:1/0100/ffff:dummy:dummy:0102030405060708091011121314

Waarschijnlijk doe ik daar nog iets verkeerd...

Wanneer ik mediaportal start en probeer tv te kijken op de tv-vlaanderen kanalen krijg ik volgende foutmelding:

Afspelen niet mogelijk: live2-0.ts.tsbuffer

Geplaatst:

Ik had blijkbaar een verkeerd ipadres gebruikt in mijn cardclient.conf. Door de verse install van windows herkende mijn router mijn pc nu als een andere en gaf die een nieuw ipadres.

Als ik de televisie kanalen van TV-Vlaanderen nu preview krijg ik al geluid maar nog geen beeld.

De radiokanalen werken zoals het hoort.

OP FTA tv en radio kanalen werkt ook alles zoals het hoort.

In mediaportal krijg ik nog steeds de fout:

Afspelen niet mogelijk: live2-0.ts.tsbuffer

Herkent iemand dit probleem?

Geplaatst:

Ik ben er mee bezig, zie "HTPC hulp gevraagd". Dit is echter wel een iets afwijkende opstelling, 2x PCI S2 HD mét ieder een cam. Overigens niet meer met XP, maar win7 ultimate en zonder terratec home cinema. Mijn item zal ik het weekend bijwerken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen