Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL en SBS in HD via CDS


User001

Aanbevolen berichten

Er wordt ook niet gesproken over medio maart, maar over "vanaf maart". Dus eigenlijk zou het vandaag klaar moeten zijn :D

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 517
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Op een ander forum wordt door de verantwoordelijke van CDS aangegeven dat de overgang van de themakanalen naar MPEG4 voor medio maart is.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

192 kbps is te weinig voor 5.1-geluid, daar zijn we het over eens, maar AC3-stereo op 192kbps klinkt zeer goed. Van mij mogen alle MPEG4-zenders direct op AC3 over, ik zie weinig reden om daar MP2 bij te blijven leveren, uitgezonderd een situatie waarbij brongeluid in MP2 aangeleverd wordt, hercompressie is nooit goed.

En daar zijn we het dan ook over eens. Van mij mag alles in 2.0 ac3, dan kan m'n versterker het mooi decoderen.

En daarvoor heb ik dus niet een LCD met "baggerluidsprekers" nodig, het lijkt me duidelijk dat iedereen die de ingebouwde luidsprekers van z'n tv gebruik niet mag zeuren over geluidskwaliteit ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me wel tegenvalt is dat Sport1 HD in 720P wordt uitgezonden. Film1 is gelukkig wel in 1080i.

 

Op Film1 Action zijn ze de 16/9 aansturing vergeten. Allemaal lange gezichten.

 

Wel jammer dat ze nu ook niet meteen naar 720*576 zijn gegaan voor de SD film kanalen.

 

O ja, en ook hier staat RTl4 HD volledig bevroren met een "koekenpan" in beeld.

 

Wat was nu ook alweer de frequentie van de extra transponder voor SBS6 HD, etc? Want die zou toch ook vanaf maart in de lucht komen? Of wordt dit eind maart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De glasvezel van Luxemburg > Hilversum is stuk. De aanvoer van alle RTL-HD zenders is dus tijdelijk onderbroken.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
Citaat:
Wat me wel tegenvalt is dat Sport1 HD in 720P wordt uitgezonden. Film1 is gelukkig wel in 1080i.


720P is echter voor sportbeelden veel veel beter dan 1080i.


helemaal mee eens! dat is ook de reden waarom de duitsers in 720p uitzenden, 1080i is alleen compacter dus neemt minder transponder ruimte in!
Link naar reactie
Delen op andere sites

gaan we weer, volgende 30 bijdragen in deze discussie gaan over 1080/720. Maak mij wakker, als het over is...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om een lang verhaal kort te maken, bij bewegende beelden is 720p scherper, bij stilstaande beelde 1080i.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor ik ga de discussie niet weer starten :-) Maar het is beetje kort door de bocht dat de ene compacter is dan de ander, heeft met bitrate en encoders, etc. te maken. Geen mening gewoon een feit :-)

 

Welke BETER is laat ik dan ook geheel in het midden, das smaak en content afhankelijk.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...