Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL en SBS in HD via CDS


User001

Aanbevolen berichten

Ik had de versie op de kabel nooit gezien. Ook al heb je een abo op Film 1 of Sport 1, dan nog moet je op voorhand kiezen of je het via de Sat of kabel wil bekijken.

 

Wat me nu net opvalt is dat het AC3 geluid weer weg is bij Film1. Rond 18.00 vanavond was het er nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 517
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Bij de HD versie dan. Ja, ik merkte het ook al. Eerst zaten er 2 geluidssporen met gewoon geluid op het stereo spoor en niets op het AC3 spoor. Later op beiden niets en om ca. 20.00 uur zag ik dat het AC3 spoor helemaal weg was gehaald en speelde alles zich in doodse stilte af.

 

Ach, het zal een probleem zijn en morgen wel weer goed komen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Om een lang verhaal kort te maken, bij bewegende beelden is 720p scherper, bij stilstaande beelde 1080i.


Het onderwerp schijnt moeilijk te bevatten te zijn voor sommigen gezien de steeds terugkerende discussie's en onjuiste conclusie's die getrokken worden (zoals bovenstaand), maar we proberen het gewoon nog een keer: 720p is per definitie alleen beter als de camera's daadwerkelijk in 720p/50 modus opnemen. Laat dit nou echter meestal niet het geval zijn. In ieder geval niet bij wat Sport1-HD uitzendt, en ik vind in een rechtstreeks vergelijk tijdens een wedstrijd een 1080i zender als Skysports-HD dan ook altijd een scherper plaatje geven.

Zie onderaan voor screenshots: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=34329.410
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heeft ceesv gelijk. En jij ook ivm, vooral met het argument de bronconversie.

 

- Dus dit is en blijft een eindeloze discussie -

 

Chello heeft voor meer beweging in combinatie bij beperktere bitrates voor 720p gekozen. Een goede keuze lijkt me. Gelukkig is het deze keer niet CDS die er voor gekozen heeft.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft Erik helemaal gelijk in. Maar wat als de bron nu "1080p" is. Dan heb je weer een delemma wat nu beter is... 720p of 1080i? Het blijft een compromis met elk hun eigen voor- en nadelen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorspelling is aardig aan het uitkomen, we zitten al op de helft...

 

GAAAAAAAAAAAAAAP

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Toch heeft ceesv gelijk. En jij ook ivm, vooral met het argument de bronconversie.

- Dus dit is en blijft een eindeloze discussie -

Chello heeft voor meer beweging in combinatie bij beperktere bitrates voor 720p gekozen. Een goede keuze lijkt me.


Op de kabel is Sport1-HD altijd in 14mbit/s te zien geweest, beperkte bitrates is het argument niet. Het argument van de technische Sport1 baas om in 720p uit te zenden was dat onze tv's niet goed in staat zouden zijn om te de-interlacen. Beter zou het zijn, dat Sport1 het voor je doet. Vervelend bij-aspect was wel dat de originele 1920x1080i bronresolutie teruggebracht werd naar 1280x720, maar in 2006 (toen Sport1 begon) had niemand nog een Full HD tv, so who cares.
Het argument van de Sport1 baas is inmiddels zwaar achterhaald. Hedendaagse flatscreens de-interlacen foutloos en de Full HD tv is de meest verkochte tv geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad

 

PPPfffffffffffffffff

 

 

ik zie liever de 2de transponder verschijnen laugh

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat keer op keer dezelfde foutieve en tenenkrommende argumenten aangeroepen worden waarom 720p beter zou zijn dan 1080i met sport, terwijl er veel meer aspecten meespelen.

Men moet begrijpen dat als de camera's niet progressive draaien, dat in principe 720p als uitzendnorm niet beter hoeft te zijn dan 1080i. Integendeel zelfs.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...