Ga naar inhoud


Verdwijnt cash geld?


chevrolet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje
Dit is het topje van de ijsberg ,CH kent ook nummer konto's dat
zijn rekening nummers waarvan de eigenaar onbekend is.
Als de eigenaar niet bekend is kunnen ze ook nooit de eigenaar
doorgeven laugh

Zwart geld ban je niet uit door het cash te verbannen.


Ja, je moet ergens beginnen hé?

Wij hebben ook zo een rekening. En er komt een dag dan komt er op het nieuws:

'Iedereen heeft 6 maanden de tijd om zijn annonieme rekeningen te sluiten of op naam te zetten. Na 6 maanden worden restanten geconfisqueerd.'

Bullcrap? Je bedoelt zoals USA de rekeningen van terroristen, en vermodelijke terroristen, heeft laten blokkeren, wereldwijd?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Nu leggen verkopers de waarde van dat geld niet op, maar juist die overheid en banken waar jij naar wijst.

Juist t ziet er dan ook niet goed uit voor t westen en heb je de kans moet je wegwezen hier.
Buiten de euro en de dollar.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Voor alle vijanden van cash$ ik kom het kostenloos
ophalen als het boven de 100,00 is laugh

Voor onder de 100 euro tot 25 euro kom ik het ophalen tegen betaling van 5 euro smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Voor alle vijanden van cash$ ik kom het kostenloos
ophalen als het boven de 100,00 is laugh


lol, oke ik heb 101 Euro voor je klaarliggen bij mij thuis.

Thuis is nabij Alanya, in Turkije. wink

Oh, en een pilske als je daadwerkelijk komt!

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

Usa geeft de garantie dat de dollar biljetten altijd blijven
bestaan en Nooit ongeldig worden (ook niet voor niets)


Ongeldig niet, maar de dollar heeft in 100 jaar al 98% van z'n waarde verloren, wat is het verschil?

Origineel bericht van: Sjattuh


Ik denk dat je in een illusie leeft... het enige wat ze nu niet van je kunnen afpakken met een druk op de knop is je zwarte geld. Als je andere cash is gewoon bekend, kunnen ze beinvloeden en precies mee doen wat je hierboven aangeeft.



Nooit van geldhervormingen gehoord?

De overheid kan morgen besluiten om de "Neuro" (Nieuwe Euro)in te voeren. Oude euro's zijn 1 dag in te wisselen, maximaal 100 Euro per persoon.

En weg is je zwarte geld...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Nooit van geldhervormingen gehoord?

De overheid kan morgen besluiten om de "Neuro" (Nieuwe Euro)in te voeren. Oude euro's zijn 1 dag in te wisselen, maximaal 100 Euro per persoon.

En weg is je zwarte geld...


Jawel, ik heb er zelfs meerdere meegemaakt in NL en TR. Het zou ook kunnen dat er morgen een sat uit de lucht valt op je stash en al je zwarte geld verbrandt. Het zou ook kunnen dat de afsluitdijk breekt en je zwarte geld wegspoelt.

Maar dat is allemaal net zo onwaarschijnlijk als een instant valuta wissel. Daarnaast is dit te duur.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Dit is weer echt kortzichtig denken ,niet langer als de neus
lang is.

Om te betalen heb je iets nodig wat op de hele wereld
aanvaard wordt.



Kijk dan eens op een oud dollar biljet waar duidelijk op staat dat het inwisselbaar is tegen een bepaalde hoeveelheid goud. Op de huidige biljetten staat dat allang niet meer. Voorbeeldje van een dollar goud biljet dan maar:

http://dailycapitalist.com/wp-content/uploads/2009/10/50-dollar-gold.jpg

Een huidig biljet is niet meer waard dan de waarde van het papier en de drukkosten, volgens zeggen slechts 7 dollarcent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Citaat:
Wat is het verschil tussen die twee: niets

Waar kom je vandaan van de maan?
Geen contant meer betekend meer macht van de bank en de overheid.
Werk je ergens niet mee druk op de knop en je hebt helemaal niks meer.
Hier niet en ook in t buitenland niet.
Je legt dus je eigen lot in de handen van anderen.
Dat gaat goed zolang daar redelijke mensen zitten.
Alleen heb je daar nu juist geen invloed op.



Ik hoef niet van de maan te komen om het toevallig met je eens te zien. We zijn in feite allemaal indirekt in dienst van de bank, maar dat hoef ik jou dan weer niet wijs te maken wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: 1664
Nooit van geldhervormingen gehoord?

De overheid kan morgen besluiten om de "Neuro" (Nieuwe Euro)in te voeren. Oude euro's zijn 1 dag in te wisselen, maximaal 100 Euro per persoon.

En weg is je zwarte geld...


Jawel, ik heb er zelfs meerdere meegemaakt in NL en TR. Het zou ook kunnen dat er morgen een sat uit de lucht valt op je stash en al je zwarte geld verbrandt. Het zou ook kunnen dat de afsluitdijk breekt en je zwarte geld wegspoelt.

Maar dat is allemaal net zo onwaarschijnlijk als een instant valuta wissel. Daarnaast is dit te duur.


Wat 1664 meld kan perfect, maar zelfs dan ga je ervan uit dat het vrijwillig is.
Zijn we vergeten wat er in IJsland gebeurt is 1,5 jaar geleden? Hun geld ging van waardevol naar waardeloos in een paar dagen. Vergeet niet dat IJsland een jaar ervoor gezien werd als een rijk land. De IJslanders zullen ook gedacht hebben dat het nooit kon dat hun geld waardeloos zou worden.
En de hele westerse wereld is aan het testen hoever ze kunnen gaan zonder de situatie IJsland te krijgen. Maar een keer gaat het mis.
Dit geld zowel voor de VS (dollar), VK (pond) als Europa (Euro).

En maak je niet ongerust over "zwart" geld, het zal altijd bestaan. Het is nl. een idee, niet een munteenheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb kennelijk te weinig Engelse kranten gelezen.

Voor zover ik weet is er een grote firma in Dubai die moeite heeft zijn schulden af te lossen, en is er een Griekenland een overheidstekort die terug gedrongen wordt.

In beide landen heb ik niks gehoord over het totaal wegvallen van waarde in hun geld, en in beide landen heeft de bevolking maar weinig gevoeld van de daaropvolgende crisis, zoals het wegvallen van alle spaargelden, betaald worden in een munt waar je met moeite een brood voor koopt, en schulden moeten terugbetalen in waardevaste munt.

Met behulp van het IMF en de EU, overleefd IJsland nu, maar met behoorlijke moeite. De bevolking daar is er echt slecht aan toe, en dat zal zo nog decennia blijven.

 

De situatie van Griekenland is niet slechter dan het gemiddelde in de EU. Dat zegt niet dat het in Griekenland goed gaat, maar hoe slecht het in de rest van de EU gaat. VK en met name VS staan er een stuk slechter voor dan de Eurozone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt het inderdaad tijd dat je wat engelse website´s gaat bekijken, de Guardian in de UK geeft veel meer informatie dan we hier te horen krijgen. Griekenland is namelijk zo ongeveer twee tot drie keer zo erg als hier in Nederland met een minimaal begrotingstekort van 13 procent (ja, ja!) tegen Nederland nu 6 procent. Die 13 procent is nog maar een eerste inschatting en ook landen als Spanje, Portugal, Ierland, Ierland, nog een paar Baltische staten en Oekranie is bedroevend slecht.

 

En vergeet de VS vooral niet: de schuld is daar inmiddels zo groot geworden dat men niet eens meer in staat is om alleen de rente al terug te betalen. Ik wil je er niet mee vermoeien, maar de situatie is veel zorgwekkender dan we in de media te lezen krijgen. Heel logisch om het consumentenvertrouwen nog een beetje op peil te houden. Dubai is al even failliet en de schulden zijn overgenomen door buurland Abu Dabi, die olie inkomsten heeft. De bouwaktiviteiten aan ´De Wereld´ en ´De Waaier´ liggen volledig stil. Het hoogste gebouw ter wereld hebben ze nog wel kunnen openen vorige week, maar die was zo ongeveer net op tijd af. Nou nog wat huurders en kopers vinden wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Dan wordt het inderdaad tijd dat je wat engelse website´s gaat bekijken, de Guardian in de UK geeft veel meer informatie dan we hier te horen krijgen. Griekenland is namelijk zo ongeveer twee tot drie keer zo erg als hier in Nederland met een minimaal begrotingstekort van 13 procent (ja, ja!) tegen Nederland nu 6 procent. Die 13 procent is nog maar een eerste inschatting en ook landen als Spanje, Portugal, Ierland, Ierland, nog een paar Baltische staten en Oekranie is bedroevend slecht.


Zo zie je hoe slecht die Britse kranten zijn (altijd tegen de euro overigens).
Kan een land financieel overleven als de bevolking failliet is?
Als we bij de overheidsschuld nu eens de grootste schuld van de bevolking tellen, hebben we dan een realistischer beeld van de gehele schuld?
Okay, hypotheekschuld optellen bij overheidsschuld:
Nederland: 60% + 100% = 160%
Griekenland: 18% + 112% = 130%
Belgie: 29% + 97% = 126%
Spanje: 42% + 40% = 82%
Ierland: 45% + 60% = 105%
Portugal: 50% + 70% = 120%
Bron (http://www.ecb.int/pub/pdf/scpwps/ecbwp526.pdf) en wikipedia voor de staatsschuld, allemaal ongeveer genomen want de cijfers fluctueren nogal.

Deze cijfers houden niet in dat Nederland het extreem slecht doet, maar wat ik er vooral mee wil melden is dat je het gehele plaatje moet bekijken voordat je een conclusie trekt. Een rijke bevolking kan een failliete overheid makkelijk redden (de maatregel is hoge belastingen, en da's geen leuke).
De kranten kijken nu allemaal naar Griekenland voor een tijdelijke begrotingstekort. RTLZ keek zelfs naar de misery-index (begrotingstekort + werkloosheid), en trok de conclusie dat Spanje en VK het slechter deden.

De waarheid is dat we heel erg op de Britse media moeten letten, want die praten de euro graag in de put. Voor de rest moet je naar veel factoren kijken om het geheel te zien. Je moet alle potjes met geld en alle potjes met schuld vergelijken die een land, bevolking en het bedrijfsleven daar hebben.

Bekijk het op deze manier, is iemand rijk als die een huis heeft?
Antwoord: Nee, als deze een hypotheek heeft die groter is dan de waarde van het huis, is die zelfs armer dan iemand die geen dak boven z'n hoofd heeft.

Origineel bericht van: ron1872

En vergeet de VS vooral niet: de schuld is daar inmiddels zo groot geworden dat men niet eens meer in staat is om alleen de rente al terug te betalen. Ik wil je er niet mee vermoeien, maar de situatie is veel zorgwekkender dan we in de media te lezen krijgen. Heel logisch om het consumentenvertrouwen nog een beetje op peil te houden. Dubai is al even failliet en de schulden zijn overgenomen door buurland Abu Dabi, die olie inkomsten heeft. De bouwaktiviteiten aan ´De Wereld´ en ´De Waaier´ liggen volledig stil. Het hoogste gebouw ter wereld hebben ze nog wel kunnen openen vorige week, maar die was zo ongeveer net op tijd af. Nou nog wat huurders en kopers vinden wink


Dat een bedrijf (zelfs al is het het grootste bedrijf van het land) z'n projecten niet kan afwerken, zegt maar weinig over een mogelijk faillisement van het land als geheel. Het bedrijf moest idd gered worden. De munt, en de banken in het land hadden geen probleem.
Dat wil niet zeggen dat het bedrijf geen invloed had in de economie, maar je moet ook niet overdrijven.

In IJsland gingen drie banken over de kop, maar de gevolgen waren veel groter voor de bevolking.
Spaargeld was weg, erger nog, alle geld op de bank was weg. Je schulden bleven over, die moet je dan betalen met geld dat je niet hebt. Je salaris stelt niks meer voor, omdat dat uitgerekend wordt in een munt die nagenoeg geen waarde heeft.
Gevolgen zijn dat niemand iets kan kopen. Daarom is nu een goed gedeelte van de bevolking afhankelijk van voedselhulp.
Da's failliet gaan!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...