Psychosammie Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Ik ben bezig een oude PC met XP te migreren naar een nieuwe PC met Windows-7. Natuurlijk neem ik dan gelijk de nieuwste versies van de gebruikte programma's zodat ik daar geen problemen mee krijg. Helaas gaat dat niet altijd. Zo heb ik bij mijn Casio camera software uit 2005. De laatste versie is van 2007. Deze software doet niets anders dan foto's van de camera af halen en in een directory per datum zetten. Daarnaast maakt het een HTML pagina met thumbnails. Heel mooi, meer wil ik niet. Nu weet ik dat vanaf Vista programma's niet zomaar alle rechten hebben op C:\Program Files. Oude programma's die toch willen schrijven worden voor de gek gehouden doordat Windows de schrijfactie in werkelijkheid uitvoert in de VirtualStore directory. Dit heeft voor mij wat vervelende consequenties: - Alle foto's staan nu dubbel op de harde schijf; - Wijzigingen lijken uitgevoerd te worden maar daarna leest het programma gewoon weer de oude gegevens. - En dit alles zonder dat je ook maar een foutmelding krijgt. Iemand hier al eens tegenaan gelopen en een oplossing bedacht? En hoe krijg ik die VirtualStore daarna weer schoon? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Psychosammie Geplaatst: 10 februari 2010 Auteur Geplaatst: 10 februari 2010 Nou, blijkbaar heeft niemand hier nog problemen mee gehad. De oplossing (voor zover je dat zo kan noemen) is een eigen "Program Files" map maken. Er is blijkbaar nog geen goede manier om de VirtualStore leeg te maken. Die wordt dus Gigabytes groot! Eerst de oude software de-installeren en daarna met het handje de VirtualStore subdirectory verwijderen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
kees kas Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 dat kan.... maar heb je al eens geprobeerd om het "run as administrator" vinkje te zetten in de properties van de exe ?
Psychosammie Geplaatst: 10 februari 2010 Auteur Geplaatst: 10 februari 2010 Nee, zou ook nog een optie kunnen zijn. Ik heb nog meer oude programma's dus zal het eens proberen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
theparasol Geplaatst: 11 februari 2010 Geplaatst: 11 februari 2010 Wellicht helpt dit je verder: Engels linkje + quote: http://social.answers.microsoft.com/Foru...2e-d2b9cf5bcff6 Komt erop neer: Vista: Disabling UAC unilaterally disables virtual store for the entire system. Or take ownership and provide users with full permissions for a particular folder. Windows7: Disabling UAC did nothing for virtual store, until I took ownership and set permissions. I have not tried simply setting permissions on windows7, I suspect it to be the same as Vista.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen