Ga naar inhoud

Religieuze beweging kaapt satelliet 8 dagen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

(Bron : Webwereld)

Falun Gong zond acht dagen lang over negentien zenders haar eigen videomateriaal uit over de activiteiten van de beweging. Door de kaping stokte de normale berichtgeving, ook het verslag van het WK was in een klap van de beeldbuis verdwenen.

De Chinese overheid heeft de actie veroordeeld en noemt de daad een gevaar voor de staatsveiligheid.

De SINOSAT-1 wordt gebruikt voor televisie-, radio- en datatransmissies. De Chinese luchtverkeersleiding, het Xinhua persbureau en de nationale bank maken eveneens gebruik van de satelliet.

Het is overigens niet de eerste keer dat de religieuze beweging de televisie-uitzendingen stoort. Het afgelopen half jaar heeft de beweging al zeven maal verschillende kabelnetwerken 'overgenomen'.

Volgens de Chinese overheid sstaat Falun Gong sinds 1999 te boek als een opstandige beweging. De Chinese overheid probeert sindsdien op alle mogelijke manieren de beweging te onderdrukken. Inmiddels zijn er al duizenden volgelingen opgepakt.

Geplaatst:

En kennelijk zijn er een paar zeer technische volgelingen bijgekomen.

zo simpel lijkt het mij niet zo een signaal te hijacken.

ik ben eigenlijk wel benieuwd waar hoe en op welke manier men dit heeft gedaan. het lijkt me sterk dat men een eigen uplink over de originele heen heeft weten te zetten, of ergens een straalverbinding te onderbreken. ergens een glasvezeltje opgraven lijkt me al ingewikkeld genoeg, maar wel mogelijk.

wel knap, behoorlijk in het oog springende hack.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Zou mooi zijn als ze dat eens een tijdje bij anaal- deden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen