Gast oostsat Geplaatst: 9 februari 2010 Geplaatst: 9 februari 2010 Ik heb hier een orginele Sky kaart (sat), en een bijpassende receiver. Ik kan deze kaart dus zonder problemen activeren. Ik wil echter van de "Jugendschutz" af (je moet iedere keer een pin invoeren). Welke cam module is voor deze kaart geschikt?
Tonskidutch Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 dat ligt een beetje aan de ci-receiver en welke kaart het is V13 sky kaart is NDS S02 sky kaart is betacrypt tunneled nagra en er is ook een pure nagra kaart van sky welke heb je? ciao True North Rebekka Bakken
Gast oostsat Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 Bedankt voor de reactie! Om eerlijk te zijn....geen idee. Het is een zeer recente zwarte kaart in combinatie met een Thomson receiver. Indien de bovenstaande info niet genoeg is, hoe kan ik er achter komen? Wellicht krijg ik meer info als ik de boel vanmiddag ga aansluiten. Als ik meer weet laat ik het uiteraard weten. Ik heb overigens ook nog een dbox2 liggen. Enige kans dat deze gaat werken met deze kaart?
Tonskidutch Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 geen idee of zo'n zwart kaartje iets betekend heb zelf een kaart met nog Premiere erop (donkerrood orange) moest je eens googlen op zoek naar afbeeldingen in een dvb-s dbox2 zou het te testen zijn maar ook daar moet je even verder lezen (in 't subforum dbox) om te weten te komen welke softcam erin kan (softcam is een programma hetgeen je in een linux receiver kunt laden en werkt alsof het een hardware ci-cam is) in ieder geval zijn er modernere linux / enigma boxen genoeg waar je het pakket op kunt openen met de sky deutschland kaart. als je maar de juiste softcam gebruikt momenteel is scam 3.58 de gene die alle drie soorten het best kan lezen en gebruiken. voor een ci-receiver zou het ook moeten kunnen maar dan heb je de NDS ci-cam module nodig (een additionele PMCIA module die NDS kan ontlseutelen) of de alphacrypt ci-cam module (een additionele PMCIA module die betacrypt en/of nagra kan ontlseutelen) extra hardware zoals die ci-cam's is duur en ook niet altijd vlekkeloos in het gebruik mocht je andere receivers op het oog hebben is er keuze zat dreambox VU+ solo VU+ Duo Reebox en ga maar door maar wat is er mis met je huidige thompson... dat werkt toch? ciao dus extra hardware kopen naast een toch al dure receiver True North Rebekka Bakken
Gast oostsat Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 Het is een Nds kaart. Stond op de enveloppe die ik in mijn enthousiastme aan de kant had gegooid. Het probleem met de huidige receiver is dat deze iedere keer om de pin code zit te zeuren, dit ivm de zogenaamde jugendschutz. Wordt er een beetje moe van om bij het zappen bij ieder kaneel de code in te moten geven. De Thomson kan ik wel weer een andere bestemming geven :-) Bedankt trouwens voor je antwoord, ik duik er gelijk in.
Tonskidutch Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 volgens mijn bescheiden kennis van de pin is dat wel instelbaar op de thompson, maar niet met die nieuwere modellen oa de DSI12PRE. op digital fernsehen forum is er meer over te vinden als je abonnement trouwens ook HDzenders omvat is het natuurlijk aardig een HD receiver te hebben die dus de jugendzchutz omzeilt. dan zijn er weer een hele hoop receivers minder dus bepaal je eigen wens receiver (met je dbox2 zul je het dus niet optimaal krijgen als je ook HD zenders hebt geabonneerd , daar die deze niet kan weergeven) ciao True North Rebekka Bakken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen