Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na 2 jaar heb ik weer eens een DVD gebrand (laat tegenwoordig de opnames gewoon als .ts op de NAS staan), maar deze speelt automatisch af op de laptop, maar in de DVD speler krijg ik slechts een directory listing met de bekende audio en video dir. Via bladeren naar de video dir en aanklikken van het juiste bestand zie ik inderdaad de juiste opname. DVD is dus goed, alleen, deze wil niet automatisch starten.

Ontbreekt nog een bestandje in de root? En zo ja, waarom start hij in de laptop wel automatisch?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Heb je 'm als een echte DVD-VIDEO gebrand of als DVD-ROM?

DVD-speler zijn veel kritischer dan PC's dus als je 'm als een DVD-ROM hebt gebrand en ergens een bepaalde setting niet helemaal correct hebt staan, dan kan het best gebeuren dat die DVD in een PC wel wil werken maar in een DVD-speler niet.

Geplaatst:

in de root hoort te staan:

VIDEO_TS

AUDIO_TS

Geplaatst:

Tja, goede vraag.

Tot nu toe altijd op W2K gewerkt, nu maar eens van Win7 gebruik gemaakt met de standaard aanwezige software......

De beide dir's staan overigens wel keurig in de root.

Denk dat ik maar weer even op die Win2K ga branden, Nero is gesneden koek, W7 nog nieuw.

Nog de nodige problemen, zo ziet VideoReDo 9 van 10 keer niet de blanco DVD in de speler en meer van die probleempjes.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:
Origineel bericht van: boaz
Tja, goede vraag.
Tot nu toe altijd op W2K gewerkt, nu maar eens van Win7 gebruik gemaakt met de standaard aanwezige software......
De beide dir's staan overigens wel keurig in de root.

Denk dat ik maar weer even op die Win2K ga branden, Nero is gesneden koek, W7 nog nieuw.

Nog de nodige problemen, zo ziet VideoReDo 9 van 10 keer niet de blanco DVD in de speler en meer van die probleempjes.

Wat let je om Nero in Win 7 te installeren?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Misschien heeft het met finaliseren te maken ?.

Als ik een dvd brand met nero9 en win7, dan doet hij het niet in mijn dvd speler.

Mijn dvd speler meld dan dvd niet afgesloten. confused

Brand ik hem op een Xp computer met nero 6, dan gaat het perfect. smile

Gr Bart.

Geplaatst:

Als je met NERO 9 brand word de DVD automaties gefinaliseerd.Als je een DVD+-R gebruikt,je moet wel van tevoren aangeven/instellen,hoe je hem wild,bijv DVD VCD etc.en (ook met) NERO VISION welke brander en PAL of NSTC.Kijk ook in je LOGbestand van NERO,hier in kun je precies zien wat het progamma heeft gedaan,en wat er evt is mis gegaan.Win.7 heb ik niet,wel XP met NERO9.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz

Wat let je om Nero in Win 7 te installeren?

Afgezien van het feit dat ik Nero al meer dan een jaar niet gebruikt heb, ik vindt de registratiecode voor installatie niet terug in de W2K omgeving, en om dan nieuw te kopen.......

Geplaatst:

Ik vermoed dat het probleem inderdaad daarin zit, de laptop plaatst de dir's via de verkenner zonder enige opties in te stellen.

Zal eens kijken of er nog wat te zetten is.

Geplaatst:

Als jij die folders gewoon in Windows naar je DVD sleept om ze te branden dan zal het zeker niet werken. Zoals ik hierbove al schreef is het DVD-VIDEO format een variant van het DVD-ROM format waarbij een aantal heel specifieke settings moeten worden opgegeven.

Nero en andere pakketten die het DVD-VIDEO format supporten, zetten die settings default correct, maar Windows doet dat beslist niet.

Geplaatst:

Nou, niet direct zo.

Ik laat een DVD aanmaken, alleen dan wel op de interne HD en de inhoud hiervan verplaats ik vervolgens naar de DVD. Exact dezelfde werkwijze in W2K met Nero levert wel werkende DVD's.

Geplaatst:

Met wat standaard in W7 zit.

Geplaatst:

Dat is dus precies wat ik bedoelde. Dan laat je het dus aan Windows over, niet aan een applicatie die snapt hoe een DVD-VIDEO moet worden opgebouwd.

1. Standaard zal Windows bij mijn weten geen UDF format schrijven wat wel nodig is voor DVD-VIDEO

2. Windows sluit de DVD niet af na het schrijven, maar een DVD-VIDEO moet wel gesloten zijn.

Zo zijn er allerlei settings die Nero netjes correct instelt als je kiest voor het branden van een DVD-VIDEO.

Je kunt tegen Nero bijv. ook zeggen dat hij een DVD-ROM moet schrijven. Als je dan die VIDEO-TS folder op een DVD brandt, werkt hij ook niet op je DVD-speler.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Er is nog een mogelijkhijd,nl als je een gedownload TS bestand,wat je bijv. van piratebay , zo op een dvd hebt staan moet je deze eerst openen afrens er een DVD Video Bestand van te maken en vervolgens met Nero Recode evt met geavanceerde anlalyse te branden ,dan kun je ook evt div audio sporen en of ondertitels wijzigen of verwijderen. Als je Nero 9 een te groote bestands indeling of zo maakt hoef je de DVD niet meer weg te gooien,als er een fout gemaakt is,het geen met Nero 7&8 wel het geval was.EEN TS fille kun je zo met Nero Vision,waar mee je je audio en video matteriaal kunt bewerken,nl beeld en of geluid ,in een Geldige DVD struktuur branden die op de meeste DVD spelers kan worden afgespeeld.Als alles klaar is maakt Nero 9 een logbestand aan,hier in kun je precies zien wat het progamma om welke tijd gedaan heeft,en wat er evt.is fout gegaan.Dit Log bestand kun je evt opslaan ,hij vraagt nl. of je het log bestand op wild slaan als het brand proces klaar is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen