Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds kort heb ik Digitenne.

Nu doet zich het probleem voor dat ik 2 of 3x per maand de kaart opnieuw moet activeren.

Gisterenavond was het weer zover.

(Datum staat op nu op eind februari.)

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?


Geplaatst:

zo het kunnen dat je de ontvanger meer uit hebt staan dan aan ?

voor een update zal de ontvanger wel aan moeten staan.

of is er een minimaal ontvangst bij jou.

Geplaatst:

Klopt, ontvanger staat af en toe aan.

Gebruik normaal de schotel.

Maar hoe vaak worden er dan keys gewisseld?

Signaal is perfect, daar kan het niet aan liggen.

 

Geplaatst:

wat je hebt bespaard aan stroom kosten om de ontvanger uit te zetten heb je dan wel dik en dubbel via de telefoon betaald,

wat betreft de update's voor de kaar weet ik zelf niet genoeg hier over,

voor het einde van de maand maar eens laten aanstaan dan zie je of je abo door loopt in die update

Geplaatst:
Klopt' date=' ontvanger staat af en toe aan. Gebruik normaal de schotel. Maar hoe vaak worden er dan keys gewisseld? Signaal is perfect, daar kan het niet aan liggen./quote']

 

Ik heb hier ook Digitenne. Ontvanger staat hier ook meer uit dan aan... en als ie dan eens aan gaat (1x per 2 maand) dan is er binnen 10 minuten beeld.. zonder heractiveren.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Dank voor jullie recaties.

Dit weekend was het weer mis.

Maar wat ik vergeten was te melden is het volgende:

 

De smarcard wisselt tussen een normale ontvanger op de slaapkamer en een Conaxmodule in mijn Panasonic LCD.

Kan het zijn dat daar het probleem zit?

maw Kun je een smartcard niet zondermeer in 2 verschillende ontvangers gebruiken?

Geplaatst:
Origineel bericht van: wim-nl

De smarcard wisselt tussen een normale ontvanger op de slaapkamer en een Conaxmodule in mijn Panasonic LCD.
Kan het zijn dat daar het probleem zit?
maw Kun je een smartcard niet zondermeer in 2 verschillende ontvangers gebruiken?

De Digitenne smartcards zijn niet gekoppeld aan een STB of Conax module. Onbeperkte uitwisseling is mogelijk.

Wat er misgaat? Nog even geen idee.
- Op welke ontvanger treed het probleem op? TV of STB?
- Kun je nog een kaartstatus uitlezen op de TV of STB?
- Zoja, wat is de status dan?

De activatie op de kaart is één maand geldig, en verloopt op de 10de dag in de nieuwe maand. Het is geen 10 maart, waarom jouw kaart er dan mee stopt is mij een raadsel. Die 10 dagen overlap zijn er om ervoor te zorgen dat niet alle kaarten op zwart gaan op de eerste dag van de nieuwe maand.
Geplaatst:

Dank voor je reactie.

Als de kaart op de losse ontvanger is geactiveerd, valt ie uit op de Conax in de Panasonic.

En omgekeerd hetzelfde, activatie op de Panasonic, uitval op de losse ontvanger.

Ga deze week nog eens wisselen van ontvanger.

Vervolg komt er aan...........

  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Dank voor alle reacties.

Het vervolg:

 

9 april geen beeld. Kaart opnieuw geactiveerd;

 

 

Status opvragen van de kaart in de ontvanger geeft het volgende resultaat:

 

1 mar 10 - 31 mar 10 01 000 009

1 april 10 - 30 april 10 01.000.009 = beeld

 

Nu, op 23 april is de status veranderd in

 

1 april 10 - 30 april 10 01.000.008 = geen beeld meer.

 

Wat is hier aan de hand ? Kan de smartcard defect zijn?

 

 

 

Geplaatst:

status 08 de laatste 2 tekens van de abonnementstatus is zonder basispakket, vandaar geen beeld, vreemd is alleen waar dit vandaan komt. Er gaat duidelijk iets niet goed met updaten van de kaart de vraag is alleen kan je dit terug leiden naar een van de ontvangers of is hier geen relatie te vinden, dan zou het fout moeten gaan aan de kant van de aanbieder die je op zwart zet.

 

Hier een gedateerd lijstje met abonnementstatus:

 

 

link

Geplaatst:

Ik zou gewoon even met de helpdesk bellen. Kan me trouwens niet voorstellen dat het basispakket niet standaard actief is maarja, overal kunnnen fouten gemaakt worden.

 

Dat lijstje is trouwens niet gedateerd maar uptodate.

Gast wanderer
Geplaatst:

of ga even langs bij de primafoon winkel....ze zijn daar altijd heel vriendelijk en behulpzaam....zeker als er wat klanten aanwezig zijn...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...