Ga naar inhoud


eneco dieven


gigantaandemuur

Aanbevolen berichten

Mijn huis heb ik vorig jaar juli verkocht en 26 oktober 2009 heb ik het opgeleverd.

Eindstanden water /gas en electra zijn opgenomen door 3 personen,ik de nieuwe bewoners en de makelaar.

De nieuwe bewoners hebben zich vervolgens aangemeld bij de eneco op t nieuwe adres.

Er gebeurde vervolgens niets dus heb ik rond 20 november maar is even gebeld naar de eneco.

Men wist van niks.

Maar goed geen nood 2 dagen later een brief ontvangen en de eindstanden ingevult.

Komt er een brief terug.

U krijgt 380 euro terug op uw voorschotten nou fijn.

Enkele dagen later komt de eindafrekening toen kreeg ik opeens nog 160 euro terug men had doorgerekend tot 1 december en er gingen dus nog 2 voorschotten van 110 euro af.

Dat klopt al niet natuurlijk maar vooruit energie bedrijven er kan wel is wat mis gaan dus heb ik t zo gelaten.

Intussen worden de 160 euro keurig gestort.

Wat schetst mijn verbazing gisteren ligt op mijn nieuwe adres een rekening van de deurwaarder.

Eneco 175 euro betalen!!

123,95 + 52 incassokosten!!

De tekst is: ondanks diverse betalingsverzoeken van onze client heeft u niet aan u betalingsverplichting voldaan.

Al deze tijd heb ik niets gezien hier niet en daar ook niet.

Dus ik bel deze deurwaarder op en vraag hoe komt u aan deze 123,95 euro.

Meneer dit is een correctie op de eindafrekening??

Ik zeg oja en wanneer kan ik dan de correctie op deze correctie verwachten?

Kortom mag dit wettelijk en al helemaal zonder enige berekening of uitleg van hun kant.

 

 

 

 

 

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bel eens naar de nieuwe eigenaren van je oude huis of zij papieren, rekeningen en/of aanmaningen hebben ontvangen.

 

Dan kun je i.i.g. aannemelijk gaan maken dat Eneco fouten heeft lopen maken, en ik denk als je het goed verwoord naar hun opstuurd je er wel eens snel vanaf kan zijn.

 

En als zij dit ook niet hebben ontvangen dan moet je Eneco uitlachen en vragen waarom zij jouw nooit een brief/rekening hebben gestuurd i.v.m een openstaande (foutieve) rekening, maar dit direct naar de deurwaarder hebben laten gaan.

 

Als ze dan met 1 of ander dom antwoord komen geef je aan dat je niets betaald voordat een rechter dit heeft bekeken en stel je alles nogmaals op op papier en laat je (dan wel niet) aangetekend naar hun opsturen.

 

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt toen ik van ziekenfonds verzekering wisselde. In eerste instantie waren zij heel erg stroef (terwijl zij duidelijk fouten hadden gemaakt en de openstaande posten niet klopte) na bovenstaand te hebben uitgevoerd kreeg ik een briefje of we het allemaal maar niet verder konden vergeten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou brieven sturen wacht ik even mee.

Ik heb met de deurwaarder de afspraak gemaakt dat hij mij belt na een nader onderzoekje over de eindafrekening deze gaat hij opvragen bij eneco dus op zichzelf een redelijke man.

De nieuwe bewoners namen beide hun telefoon niet op gisteren dat zal ik nog eens proberen maar dan zonder nummer herkenning.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

eneco is nog heilig exio maakt het nog mooier ,hun maken

een eindafrekening je betaald daarna storten ze het geld

terug (zonder credit rekening) en dan komt een nieuwe

afrekening eindigend 3 maanden nadat je de woning verlaten

hebt en andere/onbekende meterstanden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Nou brieven sturen wacht ik even mee.
Ik heb met de deurwaarder de afspraak gemaakt dat hij mij belt na een nader onderzoekje over de eindafrekening deze gaat hij opvragen bij eneco dus op zichzelf een redelijke man.
De nieuwe bewoners namen beide hun telefoon niet op gisteren dat zal ik nog eens proberen maar dan zonder nummer herkenning.


Ah oke, je hebt een deurwaarder die bereidt is mee te werken..

Misschien loopt het dan allemaal wel met een sisser af.

suc6

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Nou brieven sturen wacht ik even mee.
Ik heb met de deurwaarder de afspraak gemaakt dat hij mij belt na een nader onderzoekje over de eindafrekening deze gaat hij opvragen bij eneco dus op zichzelf een redelijke man.
De nieuwe bewoners namen beide hun telefoon niet op gisteren dat zal ik nog eens proberen maar dan zonder nummer herkenning.


Ah oke, je hebt een deurwaarder die bereidt is mee te werken..

Misschien loopt het dan allemaal wel met een sisser af.

suc6



Waarschijnlijk is het geen deurwaarder maar een gewoon incasso bureau.
Die dreigen met van alles en nog wat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Waarschijnlijk is het geen deurwaarder maar een gewoon incasso bureau.
Die dreigen met van alles en nog wat.


Denk dat hij best het verschil weet tussen een incassoburo en een deurwaarder.
Beste in dit geval lijkt me contact met Eneco zelf dan halen die de deurwaarder wel van je nek af als het geen eigen incasso afdeling van Eneco zelf is waar een deurwaarder aan verbonden is. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus


Waarschijnlijk is het geen deurwaarder maar een gewoon incasso bureau.
Die dreigen met van alles en nog wat.


Deurwaarder is een niets zeggend woord ,ik mag mij ook
deurwaarder noemen .
Een gerechtsdeurwaarden is wat anders die is door het gerecht
aangesteld en mag namens het gerecht post bode spelen en
acties uitvoeren met toestemming van het gerecht.

Gerechts deurwaarders doen ook wel incasso zaken voor
particulieren en bedrijven maar dan mag hij zich nooit
uitgeven als zijnde een (gerechts)deurwaarder .
Zijn status in deze zake in gewoon een prive persoon zoals
jou buurman.

Heb ook een zo een deurwaarder aan de deur gehad heb daarna
een klacht bij de rechtercommissaris van de rechtbank ingediend.
Hij heeft zich later bij aanwezigheid van de rechter bij mij
moeten verontschuldigen en heeft van de rechter goed op zijn
klote gekregen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Nou brieven sturen wacht ik even mee.
Ik heb met de deurwaarder de afspraak gemaakt dat hij mij belt na een nader onderzoekje over de eindafrekening deze gaat hij opvragen bij eneco dus op zichzelf een redelijke man.
De nieuwe bewoners namen beide hun telefoon niet op gisteren dat zal ik nog eens proberen maar dan zonder nummer herkenning.


Ah oke, je hebt een deurwaarder die bereidt is mee te werken..

Misschien loopt het dan allemaal wel met een sisser af.

suc6



Waarschijnlijk is het geen deurwaarder maar een gewoon incasso bureau.
Die dreigen met van alles en nog wat.
Heel scherp t is idd een incassoburo foutje van mij.
whistle

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje offtopic, maar energiebedrijven zijn zowiezo grote dieven.

 

Voorbeeld:

Ik heb in de meterkast zelf een schakeling gemaakt die d.m.v. sensors de Essent-electriciteits-meter 'bewaakt'.

Deze meet bv. iedere minuut hoeveel electriciteit er verbruikt is, maar houdt ook het Piek en Dal tarief in de gaten.. en wat denk je: Steevast laten ze het piektarief enkele minuten doorlopen, op vrijdags zelfs nog een paar minuten langer, en het dal-tarief is iedere dag een paar minuten eerder afgelopen dan zou moeten. Het gaat echter maar om centen, maar doe dit keer honderdduizenden huishoudens en je kunt toch iedere maand wel weer een nieuwe ferrari of nog meer kopen.

 

...de dieven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb opgevangen dat niet het energiebedrijf de piek/dalmeter beheert maar dat de beheerder van het elektriciteitsnet, in mijn geval is dit Tennet.

Ik kwam er toevallig achter omdat ik een geschil had met Nuon.

Wat bleek ik had een avondtarief (waarschijnlijk 'overgenomen' van de vorige bewoners) in plaats van het door mij gevraagde nachttarief.

Om dit in orde te krijgen moest de netbeheerder (Tennet) erbij komen.

Van Tennet moest ik vervolgens controleren of de meter nu, ipv 9 uur 's avonds, pas om 11 's avonds overschakelde naar het daltarief.

Nuon heeft later nog gebeld om te controleren of de netbeheerder het nachttarief had ingesteld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo m.boretti,

 

Dat wist ik niet van die netwerkbeheerder.

 

Alleen begrijp ik uit je verhaal, dat het hele electriciteits-net meer logica omvat dan ik in eerste instantie dacht.

 

Volgens mij bestaat er bij mijn leverancier niet zoiets als nacht tarief wat pas om 11u ingaat.

Ik heb de keus uit 1 vast tarief, en een piek/dal tarief (21u-6u)

 

Het feit dat een netwerkbeheerder bepaalde electriciteitsmeters op verschillende tijden (9u en 11u) kan laten omspringen en dat ze jouw specifieke meter kunnen 'bedienen' duidt er volgens mij op dat er meer logica op het net zit dan alleen 'Hoog' en 'laag'. (s'avonds om 9u een signaaltje.. ga maar naar laag, s'ochtends om 6u een signaaltje.. ga maar naar hoog)

 

Zelfs al zou ik voor een vast tarief gaan, dan nog schakelt mijn electriciteitsmeter (ca 20 jaar oud, 2 ledjes erop, niet veel logica aan boord hebbende), en telt de leverancier het verbruik van Hoog en Laag bij elkaar op en wordt tegen de vaste KW/H prijs van het vaste tarief berekend.

 

Ik maak uit jouw verhaal op dat ze jouw specifieke meter kunnen bedienen zodat deze pas om 11u omgaat naar het lage tarief.

 

Al zou het me niets verbazen dat er meer logica op het net zit en dat de energiebedrijven ook meer weten. Ik meen namelijk dat de straatverlichting ook via een speciaal signaal geschakeld wordt.

 

 

Uit mijn metingen komen overigens best leuke grafieken (voor degene die het wat intereseert).

Ik heb alleen (nog) geen grafieken om aan te tonen wat ik hierboven aangaf, dat ze de tarief-schakelingen te laat/te vroeg doen...

 

verbruik afgelopen 30 minuten:

electricityminute30.png

 

Verbruik van afgelopen 8 dagen:

electricitydaily8.png

 

Kosten van afgelopen 8 dagen:

costelectricitydaily8.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pukje, bedankt voor je reactie.

 

 

Het is iets wat ikzelf m.b.v. veel zoeken op internet en de Elektuur gemaakt heb.

 

Ik heb een asus WL500G premium router staan, met daarop zgn. 'custom-firmware' zodat die 'linux' draait (het is een mips-processor, dus het werkt met het ipkg-software-package-system).

De router heeft 2 usb-aansluitingen.

op 1 is een USB-flash-drive aangesloten om data op op te slaan (mysql database, scripts e.d.) .

op de andere poort is een Velleman K8055 usb-interface board aangesloten. Dit board heeft 5 digitale inputs (waarvan 2 met couter), 2 analoge inputs, 8 digitale outputs en 2 analoge outputs.

Op de LED's van de electriciteits-meter zijn 2 LDR (light dependant resistors) gezet welke dus de pulsen (=verbruik) en een andere led voor het tarief (piek/dal) detecteren

Dit alles wordt doorgegeven aan het Velleman bordje.

Aangezien velleman zijn code's voor dit board aan het publiek beschikbaar heeft gemaakt en er een of andere fransman was die er een linux-versie voor gemaakt had die ik gelukkig kon compileren voor de asus, kreeg ik het allemaal aan het werk.

 

is wat veel gezegd.. maar op het Asus wl500 forum heb ik een complete how-to geschreven waarin het allemaal uitgelegd wordt hoe het gemaakt is.

 

http://www.wl500g.info/showthread.php?t=20378

 

Ik heb het nu 1+ jaar draaien en draait nog steeds goed.

 

Natuurlijk hoef je niet per se een asus te gebruiken. je kunt het ook gewoon op de pc aansluiten en uitlezen.

 

Kosten (excl. asus) zijn 40 tot 50 euro, maar die zijn snel terugverdient als je op het verbruik let en wat energievretende apparaten deteceteert en vervangt.

 

Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jouw leverancier alleen een avondtarief heeft (21-6 uur) zou ik maar een andere leverancier nemen.

Nogmaals de dag/nacht/avondschakeling ligt puur aan de netwerkbeheerder.

Bij Nuon probeerden ze me ook wijs te maken dat alleen een avondtarief kon.

Daarna beweerden ze dat Tennet niet een nachttarief kon instellen. Na contact opgenomen te hebben met Tennet heb ik begrepen dat dit puur een zaak is van de netwerkbeheerder.

Tennet heeft dubbel gecontroleerd of ik nu inderdaad een nachtarief heb, want, zo verzekerden ze me, een metr kan omschakelen van hoog naar laag tarief in jouw meterkast, terwijl je gewoon een standaardtarief kan hebben!

Maw de meter schakelt wel van hoog naar laag, maar dit is een farce omdat je bijv. geen hoog en laaga tarief hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...