Ga naar inhoud

[VU+ DUO] Hoe instellen Klok op display in Skin?

Aanbevolen berichten

Gast Merkedesch
Geplaatst:

Goedendag,

Momenteel draai ik de LT6 HD Skin op de VU+.Nu valt mij op dat als ik nu de ontvanger stand-by zet ik de klok op mijn display te zien krijg.

Als ik een andere skin gebruik dan komt bij het op stand-by zetten de datum op het display te staan!!

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een andere skin de dTV-HD hoe kan je hier instellen dat je ook de klok op het display te zien krijgt?in plaats van de datum!!

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Hoewel ik daar geen oplossing voor weet, heb ik wel iets opmerkelijks gezien. Ik gebruik meestal de magic skin, en soms de dTV. In beide gevallen zie je in stand-by de klok op het VFD.

Echter: een paar dagen geleden stond er ineens de datum! Geen idee hoe dat komt, maar nadat de ontvanger een tijdje normaal gebruikt was, stond er weer gewoon de klok.

Geplaatst:

Ik heb de vraag gesteld in het PLi-forum, waar het volgende antwoord werd gegeven:

"De klok (en datum) weergegeven in standby is skin afhankelijk.

Je kan dit zelf aanpassen in de skin.xml file van de skin. ( /usr/share/enigma2/je_gebruikte_skin/skin.xml )

Zoek dan even op:

<screen name="StandbySummary" position="0,0" size="132,64">

Dan zie je hoe het wordt weergegeven."

Geplaatst:

Ik heb inmiddels eens in die XML-file gesnuffeld: je kunt daar idd een hoop aanpassen.

Tenminste: als je er kaas van gegeten hebt. Voorlopig blijf ik er dus maar van af crazy

Gast Merkedesch
Geplaatst:
Origineel bericht van: Invertist
Ik heb inmiddels eens in die XML-file gesnuffeld: je kunt daar idd een hoop aanpassen.
Tenminste: als je er kaas van gegeten hebt. Voorlopig blijf ik er dus maar van af crazy

Ik ben niet zo'n "kaas eter" wink

Ik blijf er dus ook maar even met de handjes van af..

En wacht wel tot één of andere Neme*** een compatible skin maakt voor de VU+.Waar ik wel de klok in krijg.

Tot die tijd red ik mij wel met de LT Skin.

Invertist in ieder geval bedankt voor het navragen.

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Vind je dan die Magic-skin niet mooi? Ik vind die veruit de beste (van degene die ik heb geprobeerd): veel info, zonder allerlei storende ondoorzichtige met kleur gevulde vlakken en andere toeters en bellen, mooi rustig van opzet (en met de klok in stand-by).

Gast Merkedesch
Geplaatst:
Origineel bericht van: Invertist
Vind je dan die Magic-skin niet mooi? Ik vind die veruit de beste (van degene die ik heb geprobeerd): veel info, zonder allerlei storende ondoorzichtige met kleur gevulde vlakken en andere toeters en bellen, mooi rustig van opzet (en met de klok in stand-by).

Nee ik vindt die Magic te "Lomp".
Ik hou van het verfijnde..De Magic vult bijna een kwart van mijn scherm als ik de onderbalk oproep!!En mijn scherm is ruim 1 mtr.!!
Inderdaad staat alle info erin..
Maar persoonlijk vindt ik de info die bij het desbetreffende kanaal hoort..overzichtelijker te lezen aan de linker of rechterkant en niet eronder!!

Dus het heeft puur met smaak te maken..

Op dit moment verblijf ik op de Camping en kijk zo op mijn ontvanger vanuit mijn bed en dan is de tijd makkelijk..Als de ontvanger thuis staat dan maakt het me niet uit of de tijd of datum weer gegeven wordt??..Mijn bed staat dan boven en de ontvanger beneden.

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Smaken verschillen wel heel erg: als er één skin niet lomp is, is dat Magic wel. Alles is juist doorzichtig, alleen noodzakelijke info is zichtbaar. Juist die "lompheid" is mijn bezwaar tegen andere skins laugh

Wel handig dat een ieder daar dus vrije keuze in heeft (en dat geleerden de skin zelfs zelf kunnen aanpassen).

Ik gebruik dat stand-by display idd ook niet. Het is toeval dat me van de week opviel dat de datum er stond.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen