Gast uplink Geplaatst: 11 februari 2010 Geplaatst: 11 februari 2010 Hallo, De Mediaguard(laatste versie met wereldbol) veroorzaakte steeds weer vastlopers i.c.m. mijn Homecast HS 8100 Benelux-versie. Daardoor in dec. jl. een Aston 1.07 aangeschaft en meteen laten updaten van versie 2.22 naar 2.23. Werkt sindsdien naar behoren maar wie schetst mijn verbazing toen ik gisteren opeens bemerkte dat de Aston weer "teruggesprongen" is naar firmware 2.22! Is dit een bekend euvel en zo ja heeft het zin het updaten opnieuw te laten uitvoeren? Bedankt voor jullie reactie(s)!
Moderator ceesv Geplaatst: 11 februari 2010 Moderator Geplaatst: 11 februari 2010 In deze vorm heb ik hem nog niet gehoord, maar het is wel bekend dat de Aston CI's soms terugspringen naar de "factory software". Bij de oudere modellen was dit sw 07, waardoor de functionaliteit sterk beperkt werd. Doordat jouw CI terugspringt naar SW 22, zal je daardoor in de praktijk in ieder geval kunnen blijven kijken. Wanneer je problemen hebt met zappen, of met sommige zenders, zal je even terug moeten naar je handelaar. Het terugspringen naar de uitleverings toestand komt incidenteel voor, en schijnt op te treden met sommige ontvangers en/of software. De oorzaak zal vermoedelijk gezocht moeten worden in (voedings)spannings problemen of stoor impulsen. Een oplossing is mij niet bekend. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 11 februari 2010 Geplaatst: 11 februari 2010 zou standte pede retour naar de winkel gaan... waar ook de nieuwste firmware erop gekomen is een firmware flash is niet van zelf reversibel misschien heb je wel een noname doosje met een namaak sticker gekregen en is het geen origineel (ofschoon dat maar een vermoeden is) en dan nog is het de eerste keer dat ik zoiets lees op elke aankoop heb je recht van reclame en garantie. ciao True North Rebekka Bakken
Tonskidutch Geplaatst: 11 februari 2010 Geplaatst: 11 februari 2010 Origineel bericht van: ceesv In deze vorm heb ik hem nog niet gehoord, maar het is wel bekend dat de Aston CI's soms terugspringen naar de "factory software". nog nergens gelezen en/of van gehoord maar ik wil het niet debatteren. ciao True North Rebekka Bakken
Moderator ceesv Geplaatst: 11 februari 2010 Moderator Geplaatst: 11 februari 2010 Lees bijvoorbeeld >deze< threat maar eens door, je komt er zelf ook in voor! Maar er zijn veel meer threads, waarin aangegeven wordt dat die CI terugvalt op zijn "native" software versie. Alleen grappig, dat de recente modulen "native" sw 22 hebben. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast uplink Geplaatst: 11 februari 2010 Geplaatst: 11 februari 2010 Bedankt voor jullie snelle antwoorden! Tja, wat nu te doen, hè? Ik weet het weer eens niet met dat grote waterhoofd van me temeer daar ***geen-reclame***/HC zelf ook steeds tegenstrijdige informatie verstrekt over welke modules onberispelijk functioneren in de 8100. Op de eigen site wordt de Aston 2.23 (!) de hemel ingeprezen maar op het HC-forum daarentegen afgeraden. Mijn laatste vraag (van vandaag): heeft iemand ervaring met de eigen Homecast- Ci. (decoderen functioneert, geen vastlopers?) Nogmaals bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 11 februari 2010 Geplaatst: 11 februari 2010 juist geheugenverlies bijna 22000 berichten kun je niet allemaal onthouden, toch? maar ook daar gaat het mede over of je daar voor moet betalen en/of het een hardwarefout is maar daar heb je @uplink nu even niets aan. er zijn wel degelijk alternatieve cams te vinden die het beter doen misschien is dan dat als voorstel met je leverancier om een ruil te doen. ciao True North Rebekka Bakken
Blizzard Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Ik heb inderdaad ook iets gelezen hierover. Er zijn nu 2 soorten kaarten in omloop. De oude kaart die (voornamelijk vanuit versie 2.18) terugspringt naar versie 1.03. En de nieuwe kaart die terugspringt naar versie 2.19 (=2.18) of 2.22. Helaas heb ik de oude kaart die is teruggegaan naar versie 1.03 en zo goed als onbruikbaar nu. Is er iemand in de (ruime) omgeving van Breda die deze voor mij kan/ wil updaten? Ik heb nog een kaart op 2.14 en die doet het nog wel. Maar als ik dan toch ga updaten dan maar gelijk allebei
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 um is dat wat je nu schrijft smartcard OF CI de CI update je per OTA / dus afstemmen op de juiste transponder ciao True North Rebekka Bakken
Gast aart44 Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch u de CI update je per OTA / dus afstemmen op de juiste transponder ciao Helaas dat werkt al een paar jaar niet meer, andere opties iemand zoeken je dealer of zo met een Topfield in de 5000 serie PVR opsturen naar Aston France na per mail contact te hebben gehad of de Nederlandse importeur.
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 oeps... dat had ik natuurlijk niet op 't netvlies damn dat wordt allemaal lastiger dan 't zijn moet dan liever een softcam ciao True North Rebekka Bakken
Moderator ceesv Geplaatst: 8 maart 2010 Moderator Geplaatst: 8 maart 2010 Je zou misschien kontakt kunnen opnemen met de importeur. Die zit volgens mij in Eindhoven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Blizzard Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Ja vandaar mijn berichtje hier. Mijn lokale dealer kan het niet. Maar misschien is iemand hier op het forum in staat + bereidt.
Gast aart44 Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Origineel bericht van: Blizzard Mijn lokale dealer kan het niet. Maar je dealer kunt natuurlijk wel contact opnemen met de importeur in Eindhoven dat jij of hij hem opstuurt. Uiteraard mits er niemand reageert uit de buurt van Breda die je helpen kan.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 maart 2010 Moderator Geplaatst: 9 maart 2010 En zover ligt Eindhoven niet van Breda af. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen