Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

 

Onderstaand een test van mijn harde schijf. Ik kan er niet bij komen maar zoals je ziet is hij via het diagnoseprogje van WD wel gecontroleerd.

Fdsk commando's etc helpen niet.

Heet iemand ervaring met een tooltje waarbij hij of zij de schijf wel weer kan benaderen.

 

 

Test Option: QUICK TEST

Model Number: WDC WD4000KS-00MNB0

Unit Serial Number: WD-WCANU1816408

Firmware Number: 07.02E07

Capacity: 400.09 GB

SMART Status: FAIL

Test Result: FAIL

Test Error Code: 06-Quick Test on drive 2 did not complete! Status code = 04 (Unknown failed test element), Failure Checkpoint = 64 (SMART Attribute Test) SMART self-test did not complete on drive 2!

Test Time: 18:29:49, February 11, 2010

 

Test Option: QUICK TEST

Model Number: WDC WD4000KS-00MNB0

Unit Serial Number: WD-WCANU1816408

Firmware Number: 07.02E07

Capacity: 400.09 GB

SMART Status: FAIL

Test Result: FAIL

Test Error Code: 06-Quick Test on drive 2 did not complete! Status code = 04 (Unknown failed test element), Failure Checkpoint = 64 (SMART Attribute Test) SMART self-test did not complete on drive 2!

Test Time: 18:30:08, February 11, 2010

 

 

Test Option: EXTENDED TEST

Model Number: WDC WD4000KS-00MNB0

Unit Serial Number: WD-WCANU1816408

Firmware Number: 07.02E07

Capacity: 400.09 GB

SMART Status: FAIL

Test Result: ABORT

Test Time: 18:31:05, February 11, 2010

 

 

Test Option: EXTENDED TEST

Model Number: WDC WD4000KS-00MNB0

Unit Serial Number: WD-WCANU1816408

Firmware Number: 07.02E07

Capacity: 400.09 GB

SMART Status: FAIL

Test Result: PASS

Test Time: 19:10:31, February 11, 2010

 

 

Test Option: QUICK TEST

Model Number: WDC WD4000KS-00MNB0

Unit Serial Number: WD-WCANU1816408

Firmware Number: 07.02E07

Capacity: 400.09 GB

SMART Status: FAIL

Test Result: FAIL

Test Error Code: 06-Quick Test on drive 2 did not complete! Status code = 04 (Unknown failed test element), Failure Checkpoint = 64 (SMART Attribute Test) SMART self-test did not complete on drive 2!

Test Time: 19:11:13, February 11, 2010

 

 

Test Option: QUICK TEST

Model Number: WDC WD4000KS-00MNB0

Unit Serial Number: WD-WCANU1816408

Firmware Number: 07.02E07

Capacity: 400.09 GB

SMART Status: FAIL

Test Result: FAIL

Test Error Code: 11-Cable Test::Read diagnostics sector error!

Test Time: 19:21:30, February 11, 2010

Hoi

 

Test Option: QUICK TEST

Model Number: WDC WD4000KS-00MNB0

Unit Serial Number: WD-WCANU1816408

Firmware Number: 07.02E07

Capacity: 400.09 GB

SMART Status: FAIL

Test Result: FAIL

Test Error Code: 11-Cable Test::Read diagnostics sector error!

Test Time: 19:23:37, February 11, 2010

 

 

 

Gigablue Quad HD Plus


Geplaatst:

Dit is een gevalletje garantie claimen zo te zien. smart status FAIL is gewoon over en uit.

 

Kijk eens op de site van de fabrikant of je nog garantie hebt.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Tja, daar wordt je niet vrolijk van. Probeer alle kabels los en weer vast te maken. Een heel klein kansje dat je een voedingsprobleem hebt. Dus even overbodige stroomverbruikers uit je PC halen.

 

Of de schijf in een andere PC proberen.

 

Staat me bij dat WD iets als Lifeguard had maar of je daar iets mee kan?

 

Maar ik vrees het ergste.

 

Gelukkig heb je een goede backup cool

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Geplaatst:

Vertel eens wat je aan de schijf wilt repareren en waarom.

 

Ik heb hier afgelopen maand 2x een WD schijf gehad die er zogenaamd mee opgehouden waren.

 

Ik heb toen via Hiren's Boot CD scandisk laten lopen die de zaak weer in orde heeft gebracht.

 

Dat programmaatje van WD vertelde mij dat de schijf vervangen moest worden. Na het veilig stellen van de data op de schijf lijkt mij dat ook de beste oplossing, maar niet meer door een WD schijf.

 

Groeten,

Geplaatst:

Hoi

 

De info die ik heb afgedrukt, komt uit het WD programma lifeguard.

De reden waarom ik hem wil repareren is dat ik mijn verzameling mp3 erop heb staan, 16.000 nummers.

Nu heb ik daar een groot deel elders ook opgeslagen, maar er stonden toch wat leuke items op.

Dus als mijn vraag niet correct was, dan gaat het mij er voornamelijk om, dat ik er bestanden af kan halen.

Ik heb inmiddels al een nieuwe schijf gekocht.

Als laatste : de schijf is uit 2005 en heb ik dus geen garantie.

 

Dus gaarne nog wat tips.

 

Hirensboot zal ik morgen eens proberen.

 

satje4u

 

 

Gigablue Quad HD Plus

Geplaatst:

Ik vond de cd niet erg overzichtelijk, maar er zit ergens een optie NTFS tools met daaronder scandisk.

 

Dat heeft bij mij de 2 schijven weer gerepareerd, maar ik vraag me nog steeds af wat er voor gezorgd heeft dat die bitjes omgevallen zijn.

 

groeten,

Geplaatst:

Vergeet even niet dat de smart hier aan geeft dat het fout zit. Dit is onafhankelijk van data die erop staat

 

Het is een soort zelfdiagnose in de schijf zelf die uitgelezen kan worden.

 

Je kunt ook eens smart disk monitor proberen en kijken of hij hetzelfde resultaat geeft. De beste kansen heb je als je de schijf in de computer zet en niet via usb ofzo

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: RayhTec
Wat SMART mij verteld maakt mij niet zoveel uit.

De diagnose of de schijf niet meer bruikbaar is, stel ik zelf smile

Groeten,


Ik snap niet dat je hier nog om raad vraagt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Precies, smart is juist bedacht om je zoveel mogelijk uit dit soort situaties te houden.

Als SMART failed is het vervangen van die disk, is immers slimmer dan het vervangen van je data. Maar goed als je 16.000 mp3's of digitale foto's van afgelopen 4 jaar je niet eens een 50 euro waard is houd het op. Vroeger kostte een 20 Mb Seagate ST-225 nog meer dan 1000 gulden. Als je dan wat truuks uithaalde om zo'n disk te reanimeren valt daar nog begrip voor op te brengen.

 

Je kunt HDD Regenerator inzetten om je data te redden

Een ander programma is bv Spinrite.

 

Suc6!

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: RayhTec
Wat SMART mij verteld maakt mij niet zoveel uit.

De diagnose of de schijf niet meer bruikbaar is, stel ik zelf smile

Groeten,


Ik snap niet dat je hier nog om raad vraagt.


Wie begrijpt het hier nu niet meer????
Heb ik een vraag gesteld of een antwoord gegeven?
Geplaatst:

Gewoon goed inpakken in plastic en in de vriezer rossen dat ding.

Daarna PC klaarzetten zodat de HD (SNEL)aangesloten kan worden en proberen te kopieeren.

 

Dan heb je in ieder geval de data er nog af.

 

Spint ie helemaal niet meer, dan is het einde oefening en zou je kunnen proberen om een identieke HD te bemachtigen en de printplaat over te zetten.

 

Tja, die invries methode heeft bij mij al een keer resultaat afgeleverd, dus ....

 

 

Geplaatst:

 

Voor wat oudere info, ZIE > HIER <

 

Als het enigzins mogelijk is de HDD in de vrieskast te laten tot dat alle data is over gekopiëerd.

 

Veel SUCCES !

 

Vriendelijke groet,

SatBaron

 

  • 2 weken later...
Geplaatst:

@-satje4U

 

De HDD (500GB) die ik goed ingepakt had en in de vrieskast heb laten draaien tot ik alle data er af heb kunnen halen, deze HDD draaid nu nog op m'n desktop.

 

Hoe is het nu met je HardDisk ??

Heb je de data daarvan nog kunnen redden ?

Of is het helemaal niet gelukt, want we zien helemaal geen reactie's meer van je, hoe of wat het resultaat is/was.

Het is al weer méér dan een week geleden dat ik met een hint kwam voor je.

Het zou toch leuk en tevens interessant zijn voor de andere leden met de zelfde problemen (evt in de toekomst) hoe dit door jou wél of niet is opgelost !

Helaas zijn er leden op dit board, wanneer ze uit de brand zijn geholpen, dan daarna stil vallen en niets meer van zich laat horen.

Ik hoop niet dat dit ook voor jou geldt.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...