Ga naar inhoud


Windows 8 wordt totaal anders


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Duwgati
Klopt, maar waar ik op doelde was dat ze eerst iets nieuws zouden moeten ontwerpen zonder zich te bekommeren om de vraag of ze daarna nog wel een compatibiliteitsmodus werkend krijgen. Dat zouden ze hooguit achteraf moeten onderzoeken.
Als je daar vooraf al rekening mee gaat houden krijg je automatisch de situatie dat ze toch weer gaan ontwerpen met het vooropgezette doel om de compatibiliteitsmodus te kunnen aanbieden. Dan begin je dus al met een compromis. Of erger nog, met het oude systeem als basis of tenminste als leiddraad.

Uiteindelijk is het natuurlijk toch maar voor een relatief klein aantal mensen noodzakelijk om backward compatible te zijn.
Voor heel specifieke toepassingen draai je gewoon nog een oude PC. Voor de gevallen die zo'n oude PC alleen nodig hebben voor conversie van data van hun oude naar hun nieuwe systeem, laat je een paar van die oude systemen ergens in een hoekje staan.
Ik denk dat 99% van de bedrijfsmatige klanten op die manier makkelijk een omschakeling kunnen realiseren zonder (veel) extra kosten en moeite. Of je die oude PC nou bij het oud vuil zet of eerst nog een tijdje ter overbrugging in een hoekje, dat brengt maar weinig extra kosten met zich mee.

Ja, bij het ontwerp zouden ze inderdaad niet terug moeten kijken en zeker geen rekening houden met backwards compatability. Maar dat doet men mijn inziens ook niet met de door mij genoemde oplossing.Ze bouwen dan immers een volledig nieuw OS dat op zichzelf volledig anders ineen steekt dat de huidige versie. Hierdoor zou het dan ook totaal niet compatible zijn.

Misschien begrijp ik je niet helemaal zoals je het bedoeld hebt, maar als je een nieuwe pc aanschaft met die nieuwe Windows en je moet ook een nieuwe Office die geschikt is voor die nieuwe Windows versie aanschaffen ben je al direct minstens 200 euro extra kwijt. En dan alle andere applicaties nog. Stel een bedrijf heeft 10 pc's staan met AutoCad. Ik denk niet dat die er blij worden als ze bij het vervangen van die pc's met een nieuw OS ook nog even zo'n 50.000 euro aan nieuwe ACAD licenties moeten spenderen. En een nieuwe pc met een nieuw OS zonder applicaties die er op draaien heb je ook weinig aan.

Echter door als aanvulling een virtualisatie tool met een vorige OS versie (optioneel) toe te voegen, bij voorkeur als losse applicatie net zoals je nu VM Ware, VirtualBox oid hebt, trek je naar mijn mening direct al meer mensen (zowel thuisgebruikers, bedrijven en wat er nog meer zij) over de streep.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Sjattuh
Maar hij presteerde het om met zijn Norton Commander uit 1990? door te blijven werken tot Windows Vista voordat hij een nieuwere versie downloade...

Toen zag hij eindelijk het licht in de vorm van Total Commander? laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

En bedenk je dit eens, Windows heeft veel meer middellen dan Linux. Windows is in staat om de 1000 beste programmeurs ter wereld een super baan aan te bieden. 1000 niet genoeg? Dan nemen de beste 10.000. Geld is er daar meer dan zat.

In die tijd (eind jaren 1990) toen ik nog mede schrijver was
van de linux kernel met linus deden ook veel programeurs
van MS mee :D

Waarom deden ze dat ? MS source code was (is?) een chaos en
bij het programmeren waren hun handen totaal gebonden.

Bij linux waren ze vrij met hun ideeen .
Ik zal maar stoppen het thema is MS windows.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: Sjattuh
Maar hij presteerde het om met zijn Norton Commander uit 1990? door te blijven werken tot Windows Vista voordat hij een nieuwere versie downloade...

Toen zag hij eindelijk het licht in de vorm van Total Commander? laugh


Ehhh voor de rest is hij wel een beetje bij de tijd wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Toen zag hij eindelijk het licht in de vorm van Total Commander? laugh


Volgens mij wel ja... ik weet het niet zeker wat hij nu gebruikt... maar hij werkt nog steeds met een soortgelijk programma, hij zweert erbij.

Origineel bericht van: ron1872
Ehhh voor de rest is hij wel een beetje bij de tijd wink


Mwa... hij wordt ook langzaam een dagje ouder he. Goede vent verders. wink

Origineel bericht van: pukje
In die tijd (eind jaren 1990) toen ik nog mede schrijver was
van de linux kernel met linus deden ook veel programeurs
van MS mee :D

Waarom deden ze dat ? MS source code was (is?) een chaos en
bij het programmeren waren hun handen totaal gebonden.

Bij linux waren ze vrij met hun ideeen .
Ik zal maar stoppen het thema is MS windows.


Dat heb ik wel eens vaker gehoord ja. Maar dat is nu het punt. Eind jaren 90 waren ze al zo sterk dat ze dit soort dingen konden doen. Nu zijn ze alleen maar sterker geworden.

Het is hele simpele bedrijfsvoering. Je melkt alles uit zover je kan, wanneer er concurrentie komt die je inkomen teveel schaadt koop je die op. Wanneer je iets niet kan opkopen, c.q. Linux, dan kijk je elk jaar gewoon hoeveel het je kost en wat de kosten zijn om iets beters te maken.

Einde van de rit draait het allemaal om 1 ding bij elk commercieel bedrijf, de $$. En MS heeft hier echt de meeste van...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar één reden voor Windows 8, en dat is dezelfde reden als Windows 7, en dezelfde voor Vista enz. enz.

 

Er wordt dik geld aan verdiend!

 

Wil je in de markt blijven, wil je als groot bedrijf blijven bestaan, dan moet je steeds nieuwe dingen in de markt brengen. Het helpt niet als je iets maakt dat zo goed is dat niemand ooit meer behoefte heeft aan iets beters. De klant zal dik tevreden zijn, maar koopt vervolgens nooit meer iets nieuws, en daar gaat je omzet. Dus je moet zorgen dat je iets maakt dat men nodig heeft, maar wat zodanig aan "slijtage" onderhevig is dat er altijd behoefte blijft aan de volgende, de betere, de nieuwere, de snellere, de .....

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Er is maar één reden voor Windows 8, en dat is dezelfde reden als Windows 7, en dezelfde voor Vista enz. enz.

Er wordt dik geld aan verdiend!

Wil je in de markt blijven, wil je als groot bedrijf blijven bestaan, dan moet je steeds nieuwe dingen in de markt brengen. Het helpt niet als je iets maakt dat zo goed is dat niemand ooit meer behoefte heeft aan iets beters. De klant zal dik tevreden zijn, maar koopt vervolgens nooit meer iets nieuws, en daar gaat je omzet. Dus je moet zorgen dat je iets maakt dat men nodig heeft, maar wat zodanig aan "slijtage" onderhevig is dat er altijd behoefte blijft aan de volgende, de betere, de nieuwere, de snellere, de .....

T B


Buiten dan dat als je mee wilt blijven doen en b.v. een nieuwe PC aanschaft. Moet MS zo slim, en sluw, zijn om met b.v. video kaart leverancier afspreken dat deze geen drivers maakt voor verouderde Windows versies.

Dan dwing je mensen langzaam toch om over te stappen. Nu dit in combinatie met wat jij zegt... we're doomed. wink

Er zitten hier geloof ik een hoop knappe koppen? Misschien moeten we maar eens een Sat4All OS gaan maken??

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebber van Unbuntu die toch een MS uiterlijk willen hebben >>HIER<< het Thema..... Open Office erop en dan werk je toch "veilig".

 

Ik heb helemaal geen problemen met MS gehad op de beginfase van Vista na, ivm drivers.

 

Ik ben pas overgestapt van dos 6.22 toen Win95 op de markt kwam, alleen ME heb ik overgeslagen omdat Win98 me in alle behoeftes voorzag.

 

De opvallendste wijziging van MS is Office geweest (Versie 2007).

 

Nu met VirtualPC voor onder Vista/W7 heb ik geen problemen. Wel problemen had ik met een Virtual PC op de MAC whistle

 

Beveiliging zal altijd een probleem blijven, maar ik wil het aantal mensen niet kunnen noemen die het zelf veroorzaken door software te downloaden en dan een crack/patch eroverheen te halen.

 

Voor Open Office bv heb je geen patch nodig omdat dit gratis is. En zo zie ik wel degelijk het verschil tussen Linux en Windows. Zodra mensen moeten betalen dan moet er natuurlijk een manier worden gevonden om het toch gratis te hebben en je PC wordt één vergiet.

 

En voor de Mac..... sinds 2006 zijn daar ook virussen geconstateerd.

 

Windows 8 zal overigens volgens berichtgevingen medio 2012 worden gelanceerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Nu met VirtualPC voor onder Vista/W7 heb ik geen problemen. Wel problemen had ik met een Virtual PC op de MAC


VirtualPC is van Microsoft. Verder zeg ik niks.

Origineel bericht van: Kimble
En voor de Mac..... sinds 2006 zijn daar ook virussen geconstateerd.


Waarvan twee serieuze dreigingen en een hele hoop proof of concept.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Er is maar één reden voor Windows 8, en dat is dezelfde reden als Windows 7, en dezelfde voor Vista enz. enz.

Er wordt dik geld aan verdiend!

Wil je in de markt blijven, wil je als groot bedrijf blijven bestaan, dan moet je steeds nieuwe dingen in de markt brengen. Het helpt niet als je iets maakt dat zo goed is dat niemand ooit meer behoefte heeft aan iets beters. De klant zal dik tevreden zijn, maar koopt vervolgens nooit meer iets nieuws, en daar gaat je omzet. Dus je moet zorgen dat je iets maakt dat men nodig heeft, maar wat zodanig aan "slijtage" onderhevig is dat er altijd behoefte blijft aan de volgende, de betere, de nieuwere, de snellere, de .....

T B


Hier wil ik wel iets zeggen en doe daar je voordeel mee!

Een tijd geleden heb ik zelf aan de commerciele kant van de wit- en bruingoedmarkt gewerkt en ieder jaar kreeg je wel een uitnodiging om ergens bij een fabrikant een presentatie bij te wonen. Tijdens zo´n bijeenkomst van een bekende gloeilampenfabrikant in het zuiden van het land werd gesteld dat men daar:

Citaat:
Op dit moment op papier de produkten die over twintig jaar op de markt gaan komen al in detail uitgewerkt.


En nog een stap verder:

Citaat:
Men nu die produkten niet op de markt gaat brengen, omdat men dan twintig jaar tussentijdse omzet mist.


Continuiteit van een onderneming, ik haalde het al eerder aan. Zo werken die bedrijven dus en niet anders. De enige manier om daar als consument op in te spelen is niet bij elk nieuwtje het nieuwste van het nieuwste in huis te willen hebben, want de fabrikant is technisch en intern gezien allang twintig jaar verder dan de winkelschappen. Een andere optie is om niet achter een commercieel produkt aan te lopen, maar juist een niet-commercieel produkt te kiezen, waarbij wel eerlijk en op tijd het kwaliteitsprodukt aan de consument te beschikking wordt gesteld.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: pukje
productie 20 jaar achter de ontwikkeling ,daar geloof
ik niets van 1 a 2 jaar maximum.


Dan zou de beste man glashard hebben staan liegen wink


En dat doen ze nooit natuurlijk?

Buiten even het feit dat ik er niet aan twijfel dat men al veel meer heeft dan wordt vrijgegeven en dit allemaal netjes op papier staat wat in welke maand van welk jaar aan het publiek wordt 'geschonken'.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kriebie
Ja, en Microsoft heeft Windows 27 inmiddels klaarliggen. Maar tussentijds moeten ze eerst versie 8, 9, 10, 11 enz. nog op de markt brengen.


Het is idd een beetje willekeurig allemaal qwa benummeringen Windows 3.11 toen Windows 95 toen Windows 98 toen Windows 7. Als het gekoppeld is aan het jaartal dan waren Win95 en Win98 vrij snel op de markt en heeft Win7 2 jaar geduurd. Windows 8 zou volgens de onofficiele bronnen in 2012 uitkomen, dus doen ze daar ook 2 jaar over.

Laat ze een 75 Euro per pakket verdienen dan is het lekker verdienen. Voor de gebruiker zou het eea neerkomen op een 50 Euro per jaar.

Windows ME en Windows Vista zie ik meer als Beta-Beta releases waar je voor betaald, maar wel de hardwarefabrikanten de kans geeft om drivers te maken. Is voor Microsoft helemaal gratis en hoeven ze op dat vlak niets te doen.

En Apples met peren vergelijken heeft geen zin. Ik kan nog steeds geen bergje losse onderdelen kopen bij een grutter of wie dan ook en dan er een Mac OS op zetten. Dus Linux en Microsoft zijn en blijven de 2 koplopers imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...