Gast zzzzzzz Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Daar ik zelf van een aantal websites EPG grab, vroeg ik mij af wat er eigenlijk qua layout mogelijk is. Maw. : je grabber vindt bijv. op een webpagina het volgende (fictief voorbeeld) : 23:00-23:30 Filmbespreking (meer details) "One Flew over the Cuckoo's Nest" "The Postman Always Rings Twice" "The Godfather part 72" Dus als je dat event wilt proper in je EPG hebben, heb je naast begin- en einduur, begin- en einddatum nog volgende elementen : Titel : (Filmbespreking) Subtitel : "One Flew over the Cuckoo's Nest" "The Postman Always Rings Twice" "The Godfather part 72" Uitgebreide beschrijving : de tekst die je dan grabt in de link die na "meer details" volgt. Nu, op de webpagina zelf geven ze dan een line break om die subtitel in 3 lijnen te splitsen. Je vindt dan dus een <br /> Mag je die meenemen of gaat de XMLTV importer routine daar dan over vallen ? Of anders gezegd, mogen er tussen <sub-title> en </sub-title> html tags komen of gaan die voor problemen zorgen, of worden ze genegeerd ? En indien niet mogelijk, is er een andere manier om een line break te forceren ?
Gast MiLo Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Goeie vraag... Als je <br /> erin zet, ben je die kwijt. Als <br> erin zet, krijg je xml parsing errors Als je <br /> erin zet, krijg je <br /> in de tekst. Hoe je nu een newline erin krijgt... ik zou 't niet weten. Als je er gewoon een newline (\n, ascii code 10) in hebt staan, komt die al niet letterlijk binnen?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Origineel bericht van: MiLo Goeie vraag... Als je <br /> erin zet, ben je die kwijt. Als <br> erin zet, krijg je xml parsing errors Als je <br /> erin zet, krijg je <br /> in de tekst. Hoe je nu een newline erin krijgt... ik zou 't niet weten. Als je er gewoon een newline (\n, ascii code 10) in hebt staan, komt die al niet letterlijk binnen? Dus newline zou eventueel werken ? Ga ik eens proberen. Ik weet anders niet goed hoe je dat proper kunt weergeven. Op dit moment zet ik er " --- " tussen, maar dat ziet er ook niet helemaal netjes uit.
Gast MiLo Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Je hebt ook heel unicode (via UTF-8) tot je beschikking, dus je zou er ook een bullet • of ander tekentje als » tussen kunnen plaatsen. Misschien zijn er ook leuke tekentjes om te gebruiken voor bepaalde items. Gebruik alleen newlines in descriptions. De titel wordt altijd op een enkele regel getoond.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Origineel bericht van: MiLo Je hebt ook heel unicode (via UTF-8) tot je beschikking, dus je zou er ook een bullet • of ander tekentje als » tussen kunnen plaatsen. Misschien zijn er ook leuke tekentjes om te gebruiken voor bepaalde items. Gebruik alleen newlines in descriptions. De titel wordt altijd op een enkele regel getoond. Ja, voor de titel ben ik dat probleem nog niet tegengekomen. Maar bij de subtitel wel, maar daar kunnen meerdere lijnen wel, zeker ?
Gast SatMann Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 gebruik eens dit : vbcrlf of probeer met vbLf dat zijn twee keer een "ENTER/BREAK" tekens. wie weet werkt het daarmee. dat word op db niveau veel gebruikt en ook in asp of dotnet toestanden dus VBscript. wie weet werkt dit wel
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 Origineel bericht van: MiLo Goeie vraag... Als je <br /> erin zet, ben je die kwijt. Als <br> erin zet, krijg je xml parsing errors Als je <br /> erin zet, krijg je <br /> in de tekst. Hoe je nu een newline erin krijgt... ik zou 't niet weten. Als je er gewoon een newline (\n, ascii code 10) in hebt staan, komt die al niet letterlijk binnen? Met een newline werkt het inderdaad. Ik ga dat in mijn scriptjes aanpassen, zal er mooier uitzien. BTW : je weet toevallig ook niet wat de maximumlengte is dat tussen <desc> en </desc> mag staan ? Ik denk dat sommige van mijn uitgebreide beschrijvingen ietsje te uitgebreid zijn, vooral bij Duitse zenders.
Gast MiLo Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 Totaal mag er per event iets van 4k worden ingevoerd, met aftrek van overhead zou ik denken rond de 3k aan tekst. Zo uit het hoofd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen