Gast zzzzzzz Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Hoe moet je dat oplossen als je meerdere Dreamboxen hebt ? Ik kom nu tegen dat als ik op mijn 600 iets wil doen met de afstandsbediening hij dit ook durft naar de 8000 te sturen. Ik had begrepen dat je ergens een ander kanaal kon instellen, maar waar moet ik dit juist instellen ?
vGnp Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Origineel bericht van: zzzzzzz Hoe moet je dat oplossen als je meerdere Dreamboxen hebt? Linkje vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satlover01rob Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: zzzzzzz Hoe moet je dat oplossen als je meerdere Dreamboxen hebt? Linkje vGnp en daarna openpli gebruiken (tool meerdere afstandsbedieningen na het programmeren) satlover forever
Gast zzzzzzz Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Origineel bericht van: satlover01rob Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: zzzzzzz Hoe moet je dat oplossen als je meerdere Dreamboxen hebt? Linkje vGnp en daarna openpli gebruiken (tool meerdere afstandsbedieningen na het programmeren) Maar die afstandsbediening van de 600 schijnt toch een probleem te zijn, als ik die instructies volg kom ik er niet. Voor de 8000 gaat het wel. Probleem is dat ik ze niet geünlocked krijg. Na die 982 knippert hij niet, geen twee keer en ook geen 4 keer.
mobieltje Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Het zou gewoon moeten werken hoor, ik heb ook een DM600 gehad die prima werkte. Volgens mij is de AB van de DM600 precies hetzelfde als voor de DM800. PS ik had en heb wel de zilveren AB uitvoeringen. Grts.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Origineel bericht van: mobieltje Het zou gewoon moeten werken hoor, ik heb ook een DM600 gehad die prima werkte. Volgens mij is de AB van de DM600 precies hetzelfde als voor de DM800. PS ik had en heb wel de zilveren AB uitvoeringen. Grts. Ik zie dat de mijne typenummer heeft : URC-39930RJ0-04 Is dat het zelfde type als bij jou ?
mobieltje Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Origineel bericht van: zzzzzzz Ik zie dat de mijne typenummer heeft : URC-39930RJ0-04 Is dat het zelfde type als bij jou ? Ik heb hier nu 2x AB voor de DM800 URC-39930RJ0-04 (precies hetzelfde dus) De AB voor de DM600 heb ik niet meer, is verkocht. Grts.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Origineel bericht van: mobieltje Origineel bericht van: zzzzzzz Ik zie dat de mijne typenummer heeft : URC-39930RJ0-04 Is dat het zelfde type als bij jou ? Ik heb hier nu 2x AB voor de DM800 URC-39930RJ0-04 (precies hetzelfde dus) De AB voor de DM600 heb ik niet meer, is verkocht. Grts. Tja, ik weet het niet. Ik heb de procedure geprobeerd : "1.) DREAM-Knop (boven) indrukken. 2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht. 3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 9 - 8 - 2 (en zorgen dat je je niet vertikt) Vervolgens moet het lampje 4 x oplichten. Als het 2 x oplicht de procedure gewoon nog een keer herhalen totdat de AB gedeblokkeerd is." Bij de 3e stap licht dat lampje geen 4 keer op, en ook geen 2 keer op, het licht gewoon niet op. Dus ja, daar zit ik dan vast natuurlijk. En op die afstandsbediening van de 8000 werkt de procedure wel goed. Er zit overigens ook een stickertje bij die van de 600, waarop staat : TV ----> SETUP (**) ----> CODE En daaronder staat TV, maar ik veronderstel dat dat is om je TV via de Dream afstandsbediening te kunnen gebruiken ?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 OK, ik ben er geraakt. Mijn indruk is dat die afstandsbediening van de 600 die ik heb niet te herprogrammeren is. Maar dat hoeft niet in mijn configuratie. Zo heb ik het gedaan : Op de 600 in het Pli menu gekozen dat hij enkel op kanaal 1 reageert. De afstandsbediening die erbij zat stuurt blijkbaar toch alleen op kanaal 1 uit. Dan de afstandsbediening van de 8000 geherconfigureerd zodat ie enkl uitstuurt op kanaal 2. En dan de multirc plugin geïnstalleerd op de 8000, en daar gekozen voor 8000 RC layer 2. En bingo. De 8000 luistert nu enkel nog naar zijn afstandsbediening, en de 600 doet het zelfde voor de zijne. Natuurlijk, zet er nog een 800 bij en je zou opnieuw problemen krijgen. Maar voorlopig is het perfect. Bedankt aan iedereen die meegeholpen heeft.
mobieltje Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Prima dat het nu werkt. Waarschijnlijk heb je geen originele AB bij je DM600, de namaak AB's zijn niet te programmeren. De originele zwarte AB is ook niet te programmeren volgens mij. Overigens als je twee keer de code 9-8-2 intoetst dan is je AB weer geblokkeerd. Als laatste, dat stikkertje in de AB is de volgorde van programmeren voor de TV code. Grts.
druup Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Is deze methode box en image onafhankelijk? ik heb nu een DM800 met DVB-C tuner en wil vandaag een DM 500HD aan gaan schaffen, ze komen in beiden in de woonkamer te staan dus ik moet wel iets met de AB's gaan doen. Kan ik ook alleen die van de DM800 aanpassen (ivm garantie op de DM500) en de 500 standaard laten of kijkt hij naar alle kanalen? VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
mobieltje Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Je hoeft alleen maar de DM800 aan te passen (op een andere code zetten) en het maakt niet uit welke image er in zit, de DM500HD blijft dan origineel. Bij de DM500HD zit een zwarte AB die je waarschijnlijk niet meer kan aanpassen met een code, echter niemand heeft dat nog getest. Grts.
J@rno Geplaatst: 15 mei 2010 Geplaatst: 15 mei 2010 Kijk hier eens naar. DB`s in zelfde ruimte.doc Gr. Jarno
druup Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Origineel bericht van: mobieltje Bij de DM500HD zit een zwarte AB die je waarschijnlijk niet meer kan aanpassen met een code, echter niemand heeft dat nog getest. Grts. Thanx het werkt prima! Bij het ingedrukt houden van de shiftknop op de zwarte AB knippert hij ook 2x bij de 2e keer blijft hij branden (bij de grijze gaat hij na 2x knipperen weer uit). Ivm garantie heb ik de het verder niet willen testen met de zwarte AB van mijn 500HD. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
mobieltje Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Daar is waarschijnlijk iedereen bang van. Hier staat nog wat meer aanvullende informatie. Grts.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen