Ga naar inhoud

Help: Vreemd heeeeel groot bestand in Root (FTP) op 7020\s

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Sat4allers,

In mijn FTP root naar mijn Dreambox staat een heel vreemd en groot bestand (veel groter dan mijn harddisk) onder de naam "L" met datum 01-11-5670. Het zou volgens mijn overzicht 6.755.415.144.374.706 kB groot moeten zijn. Er staat overigens zo'n shortcut pijltje bij onder Windows 7 Explorer. Daaronder staat in mijn overzicht overigens een evenzeer vreemd bestand van 0 kb groot dat luistert naar de naam "ë", beide bestandsnamen uiteraard zonder de aanhalingstekens te lezen.

1. Wat kan dit zijn?

2. Kan ik het grote bestand verwijderen of is dit bestand iets dat nodig is, als het al een bestand is, want dat zou volgens mij nergens op moeten passen.

Voor jullie hulp bij voorbaat uiteraard zeer dankbaar....

KingOtto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Geplaatst:

Vraagje hoe ftp je naar de dreambox?

met een goed ftp programma?

Ik zie windows 7 explorer. (eek)

Nu is MS nogal een gesloten commerciele bouwer die graag z'n eigen formaten opdringt en afwijkt van open standaarden(zie geschiedenis MS). Mogelijk ook betreft bestandssysteem.

En gezien de Dreambox (gelukkig) niet met NTFS werkt, geef ik je de tip om een ftp programma te gebruiken en geen windows explorer.

bv Filezilla client .

Zie je het zelfde bestand met bv Filezilla?

Geplaatst:

haal jezelf hier http://www.bernyr.de/ eens de enigma1 versie van DCC ofwel Dreambox Control Center

installeer die op je PC

en kijk of je daarmee dergelijke galactische bestandsgrootte ook ziet.

(je systeem zou gehackt kunnen zijn door buitenaardse intelligentsia dus waarschuw ook even de BVD :D )

maar enkel met een dreambox / linux conforme client kun je juiste gegevens verwachten....

al ware het enkel en alleen de asci / taalinstelling verschillen => dus karakterverbastering

cheers

A Forest

The Cure

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ha beste Sat4allers,

Heb met CuteFTP een connectie gemaakt. Daarbij heb ik het probleem inderdaad niet. Heel vreemd vind ik het wel... Maar goed. Dank voor jullie antwoorden. Ik zal inderdaad nooit meer met Windows Explorer mijn Dream benaderen.

Issue solved (geloof ik), want ik was even een paar dagen niet in de lucht en je weet maar nooit wat er in de tussentijd mogelijk nog gebeurd is (hackers o.i.d.).

Thanks,

KingOtto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen