Ga naar inhoud


NederlandHD schaatsen SD ge-upscaled..


bramj

Aanbevolen berichten

Hoe bedoel je 'mee weg komen'? Ik denk niet dat het de komende Olympische Spelen nog zou zijn maar daar kan nu helaas niks meer aan veranderd worden als ik het zo allemaal lees. Bovendien is er niemand die de NOS kan verplichten in HD uit te zenden.

 

Dus: Leuk? Nee. Reëel? Helaas wel.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bron: Telegraaf ma 15 feb 2010, 10:21

 

Citaat:

Schaatsen stiekem niet in HD

 

door onze redactie

AMSTERDAM - Ondanks dat de NOS beloofd had de Olympische Spelen in HD uit te gaan zenden, zijn de schaatswedstrijden niet in deze hoge kwaliteit te bekijken.

 

In plaats van HD wordt gebruik gemaakt van een zogenaamde SD+-resolutie. Dit is een opgeschaalde versie van normale tv-kwaliteit. De reden hiervoor is dat de NOS naast de wedstrijden ook ander, zelfgeschoten beeldmateriaal uitzendt wat het met SD-camera's opneemt. Hierdoor kan de totale uitzending niet in HD getoond worden. Dat meldt --censuur--.

 

Andere zenders hebben de schaatswedstrijden wel in HD-kwaliteit, omdat zij enkel de wedstrijden zonder extra beelden uitzenden. De NOS heeft geen plannen om alsnog in HD te gaan uitzenden, zo meldt NOS-directeur Gerard Dielessen via zijn Twitter-profiel.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: me too
Ja, en dat allemaal alleen voor de Mart Smeets show, die is belangrijker dan het schaatsen.


Van zijn salaris hadden ze tig HD camera's neer kunnen zetten en een fatsoenlijke feed kunnen hebben...

Het is werkelijk waar schandalig dat je hier in nederland met de Nr. 1 wintersport wordt belazerd door de NOS. crycry
Blij dat ik via andere zender wél HD kan kijken (commentaar boeit me sowieso weinig, tijden staan gewoon in beeld) laugh

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HD_freak

Het is werkelijk waar schandalig dat je hier in nederland met de Nr. 1 wintersport wordt belazerd door de NOS. crycry
Blij dat ik via andere zender wél HD kan kijken (commentaar boeit me sowieso weinig, tijden staan gewoon in beeld) laugh

Niet de eerste keer dat de NOS met kromme smoezen aankomt.
Nog niet zolang geleden wilden ze nog 3:4 uitzenden omdat volgens hen de meeste Nederlanders nog geen breedbeeld-tv hadden.
De NOS loopt echt vooraan bij innovatie. mad

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder de reactie op mijn web-contact met de NOS over het schaatsen. Staat niets nieuws in zo te lezen.

 

Beste Kijker,

 

De sporten die de NOS één-op-één live uitzendt, zijn in zogeheten 'hoge definitie ' kwaliteit (HD). Echter, voor wat betreft het schaatsen ligt de situatie iets anders. Bij het schaatsen doet de NOS namelijk veel meer dan alleen maar het live-signaal van de wedstrijdbeelden - dat voor alle landen in de wereld hetzelfde is - één-op-één uitzenden.

 

De NOS maakt, zoals altijd rondom het schaatsen, een eigen programma in Vancouver. Met eigen beelden om het 'Nederlandse' element te kunnen benadrukken. Bijvoorbeeld de sprint van Sven Kramer naar de tribune, de Nederlandse schaatsers die zich opwarmen, de beelden van de koninklijke familie op de tribune, maar ook de presentatie en analyses van Mart Smeets in de studio zijn voorbeelden van extra's die de NOS speciaal voor de Nederlandse televisiekijkers maakt. Juist dergelijke additionele beelden zijn kenmerkend voor de wijze waarop de NOS het schaatsen in beeld brengt.

 

Om deze Oranjegetinte extra's te kunnen toevoegen aan de 'gewone' wedstrijdbeelden van het schaatsen, heeft de NOS zes extra camera's langs de baan geplaatst en een studio in de schaatshal in Vancouver. Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde 'standaard definitie' kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera's en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de internationale wedstrijdbeelden in HD zouden worden geproduceerd. Tot eind vorig jaar hebben we pogingen ondernomen om alsnog over te stappen naar HD, maar dat bleek vanwege logistieke en technische redenen helaas niet meer mogelijk. Het eigen programma komt in zijn geheel in SD naar Nederland en wordt in Hilversum opgewaardeerd naar een kwaliteit die HD benadert, ook wel SD+ genoemd. Dit is weliswaar betere kwaliteit is dan "gewoon" SD, maar minder dan full (native) HD.

 

NOS Publieksvoorlichting

 

www.nos.nl

 

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zatter
Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde 'standaard definitie' kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera's en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de internationale wedstrijdbeelden in HD zouden worden geproduceerd.


Leugentje om bestwil?

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, ik neem aan, dat je met "uitzendstraat" de beeldregie in Canada bedoelt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: Zatter
Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde 'standaard definitie' kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera's en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de internationale wedstrijdbeelden in HD zouden worden geproduceerd.


Leugentje om bestwil?


Volgens mij was er al in 2000 of ergens in die buurt een overeenkomst bij de EBU en het IOC om de productie van de Olympische spelen in HDTV te doen.

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zatter
Hieronder de reactie op mijn web-contact met de NOS over het schaatsen. Staat niets nieuws in zo te lezen.

Beste Kijker,

De sporten die de NOS één-op-één live uitzendt, zijn in zogeheten 'hoge definitie ' kwaliteit (HD). Echter, voor wat betreft het schaatsen ligt de situatie iets anders. Bij het schaatsen doet de NOS namelijk veel meer dan alleen maar het live-signaal van de wedstrijdbeelden - dat voor alle landen in de wereld hetzelfde is - één-op-één uitzenden.

De NOS maakt, zoals altijd rondom het schaatsen, een eigen programma in Vancouver. Met eigen beelden om het 'Nederlandse' element te kunnen benadrukken. Bijvoorbeeld de sprint van Sven Kramer naar de tribune, de Nederlandse schaatsers die zich opwarmen, de beelden van de koninklijke familie op de tribune, maar ook de presentatie en analyses van Mart Smeets in de studio zijn voorbeelden van extra's die de NOS speciaal voor de Nederlandse televisiekijkers maakt. Juist dergelijke additionele beelden zijn kenmerkend voor de wijze waarop de NOS het schaatsen in beeld brengt.

Om deze Oranjegetinte extra's te kunnen toevoegen aan de 'gewone' wedstrijdbeelden van het schaatsen, heeft de NOS zes extra camera's langs de baan geplaatst en een studio in de schaatshal in Vancouver. Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde 'standaard definitie' kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera's en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de internationale wedstrijdbeelden in HD zouden worden geproduceerd. Tot eind vorig jaar hebben we pogingen ondernomen om alsnog over te stappen naar HD, maar dat bleek vanwege logistieke en technische redenen helaas niet meer mogelijk. Het eigen programma komt in zijn geheel in SD naar Nederland en wordt in Hilversum opgewaardeerd naar een kwaliteit die HD benadert, ook wel SD+ genoemd. Dit is weliswaar betere kwaliteit is dan "gewoon" SD, maar minder dan full (native) HD.

NOS Publieksvoorlichting

www.nos.nl



Wat een gelul. Als ze dan zo nodig toch die 3 loosers willen uitzenden, doe dat dan op NED 1 in SD, maar stuur dan het HD signaal zonder die extra camera's door op NED 1 HD. Kan de kijker tenminste zelf kiezen. Nu wordt er weer eens voor ons gekozen. EN wat ik eigenlijk helemaal niet snap is waarom ze de boel niet kunnen mixen. Dus alles in HD en alleen die beelden van die 6 extra camera's in SD toevoegen. EURO1080 deed dit al jaren met atletiek. Zag j plots 1 camera in 4/3 upscaled SD formaat, maar de rest netjes in HD.

Echt, ze zitten gewoon weer lekker feest te vieren van onze centen daar in Vancouver.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: Zatter
Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde 'standaard definitie' kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera's en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de internationale wedstrijdbeelden in HD zouden worden geproduceerd.


Leugentje om bestwil?


ongetwijfeld. De OS in Peking waren ook al in HD, en dat is toch echt al meer dan een jaar geleden. Je kunt dus op je klompen aanvoelen dat deze spelen ook in HD zullen zijn, maar de NOS geeft ons geld blijkbaar liever aan iets anders.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dr88
Is op Nederland 1 HD nu 21.55 uur wel een echte HD uitzending ?
Hoe kan ik dat zelf controleren ?

Ja dat was wel in native HD, onder andere het langlaufen. Het zag er wel heel erg hetzelfde uit als Eurosport. SD+ zie je meteen aan het veel minder detailrijk beeld.

Ergens had ik gelezen dat al die sporten in native HD door de nos uitgezonden worden, behalve dus het schaatsen.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...