Ga naar inhoud

NederlandHD schaatsen SD ge-upscaled..

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Inderdaad, we kijken naar het schaatsen en liefst in HD.

Dat geklets van Nederlandse commentatoren, die zichzelf belangrijker en beter weten dat de sportmensen, die hoeven we niet.

Zelf kijk ik altijd graag sport op tjechische of hongaarse zenders, is heerlijk rustig: je hoort ze wel praten, maar verstaat ze toch niet!

• Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Het ISU was zo onder de indruk van het nederlands kunnen en in beeld brengen van het schaatsen, dat de NOS de hele organisatie opzich mocht nemen

De NOS doet eigenlijk al praktisch alles voor het ISU. Nu dus ook weer voor het IOC.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

De mailtje zijn ook Copy paste.

Want ik heb exact de zelfde mail gehad.

Beste Kijker,

De sporten die de NOS één-op-één live uitzendt, zijn in zogeheten ‘hoge definitie ‘ kwaliteit (HD). Echter, voor wat betreft het schaatsen ligt de situatie iets anders. Bij het schaatsen doet de NOS namelijk veel meer dan alleen maar het live-signaal van de wedstrijdbeelden - dat voor alle landen in de wereld hetzelfde is - één-op-één uitzenden.

De NOS maakt, zoals altijd rondom het schaatsen, een eigen programma in Vancouver. Met eigen beelden om het ‘Nederlandse’ element te kunnen benadrukken. Bijvoorbeeld de sprint van Sven Kramer naar de tribune, de Nederlandse schaatsers die zich opwarmen, de beelden van de koninklijke familie op de tribune, maar ook de presentatie en analyses van Mart Smeets in de studio zijn voorbeelden van extra’s die de NOS speciaal voor de Nederlandse televisiekijkers maakt. Juist dergelijke additionele beelden zijn kenmerkend voor de wijze waarop de NOS het schaatsen in beeld brengt.

Om deze Oranjegetinte extra’s te kunnen toevoegen aan de ‘gewone’ wedstrijdbeelden van het schaatsen, heeft de NOS zes extra camera’s langs de baan geplaatst en een studio in de schaatshal in Vancouver. Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde ‘standard definitie’ kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera’s en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de internationale wedstrijdbeelden in HD zouden worden geproduceerd. Tot eind vorig jaar hebben we pogingen ondernomen om alsnog over te stappen naar HD, maar dat bleek vanwege logistieke en technische redenen helaas niet meer mogelijk. Het eigen programma komt in zijn geheel in SD naar Nederland en wordt in Hilversum opgewaardeerd naar een kwaliteit die HD benadert, ook wel SD+ genoemd. Dit is weliswaar betere kwaliteit is dan "gewoon" SD, maar minder dan full (native) HD.

Met vriendelijke groet,

Meta Beverwijk

NOS Publieksvoorlichting

www.nos.nl

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:
Origineel bericht van: roymar
De mailtje zijn ook Copy paste.
Want ik heb exact de zelfde mail gehad.

Beste Kijker,
De sporten die de NOS één-op-één live uitzendt, zijn in
.
.
.SD+ genoemd. Dit is weliswaar betere kwaliteit is dan "gewoon" SD, maar minder dan full (native) HD.

Met vriendelijke groet,
Meta Beverwijk

NOS Publieksvoorlichting
www.nos.nl

Ik had ook dat niet verwacht want er zijn zijn zoveel opmerkingen binnen gekomen over dit item en om iedereen een specifiek antwoord te geven is gewoonweg teveel werk.

Wel was ik tevreden met de snelheid van het antwoord en het was al na een paar uur dat ik antwoord kreeg.

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Geplaatst:

Ik heb ook gelijk geklaagd, maar nog geen mailtje terug gehad, t'zal wel komen omdat ik geschreven heb dat ik speciaal een HD deco had aangeschaft voor het schaatsen, en dat ik graag als coulance wegens het niet uitzenden in HD de helft van de aanschafprijs van deze deco terug wilde hebben.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:
Origineel bericht van: D.Quijote
Ik heb ook gelijk geklaagd, maar nog geen mailtje terug gehad, t'zal wel komen omdat ik geschreven heb dat ik speciaal een HD deco had aangeschaft voor het schaatsen, en dat ik graag als coulance wegens het niet uitzenden in HD de helft van de aanschafprijs van deze deco terug wilde hebben.

Dat slaat dan ook helemaal nergens op. Heb je dat ding bij de NOS gekocht dan?

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: e-mail NOS
Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde ‘standard definitie’ kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera’s en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de internationale wedstrijdbeelden in HD zouden worden geproduceerd.

De NOS schrijft hier iets onbegrijpelijks. De internationale schaatsbeelden zijn in HD en worden door de NOS geproduceerd.
Ze moeten dus, toen ze die extra reportagetrein bestelden geweten hebben dat die internationale aanvoer HD zou worden.

Origineel bericht van: e-mail NOS

Het eigen programma komt in zijn geheel in SD naar Nederland en wordt in Hilversum opgewaardeerd naar een kwaliteit die HD benadert, ook wel SD+ genoemd. Dit is weliswaar betere kwaliteit is dan "gewoon" SD, maar minder dan full (native) HD.

Later door onze kinderen in Wikipedia te lezen.

In februari 2010 heeft een nederlands tv station een revolutionaire ontwikkeling gelanceerd.

SD, wat in een provinciestadje in Nederland(Hilversum) door een revolutionair apparaat opgewaardeerd kon worden tot SD+!

Over een paar maanden kan je alle berichten over schaatsen weer plaatsen, wanneer je het woordje schaatsen verandert voor het woortje voetballen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: EL PIÑO

Als je dat ding speciaal gekocht hebt omdat de NOS aangeeft het WK in HD uit te zenden en ze doen het vervolgens niet lijkt hij me niet helemaal kansloos bij een eventueel proces.
Dat stel knoeiers massaal volksverlakkerij. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: EL PIÑO

Als je dat ding speciaal gekocht hebt omdat de NOS aangeeft het WK in HD uit te zenden en ze doen het vervolgens niet lijkt hij me niet helemaal kansloos bij een eventueel proces.

Dan zal hij ten eerste aan moeten tonen dat zijn HD-apparatuur onbruikbaar is omdat alleen het schaatsen niet in HD uitgezonden wordt. Hij heeft bovendien alternatieven om te kijken.

Vervolgens dat hij die apparatuur echt voor het schaatsen heeft gekocht.

De rechter zal ook nog wel willen weten hoe hij de Nederlandse zenders in Marbella ontvangt. En waarom hij dat mag.

En de NOS heeft natuurlijk een dikke disclaimer op hun website.

Lijkt me dus redelijk kansloos maar bovenal een zeer kleinzielige reactie om zo'n mail te sturen. Dat er hier al over een proces wordt gesproken maakt het nog wat erger.

Kom op zeg, het is maar tv, de wereld vergaat niet, het is alleen niet leuk en een vreemde beslissing van de NOS.

Geplaatst:

@ EL PIÑO,

Ik heb natuurlijk mijn bericht aan de NOS met heel veel korreltjes zout geschreven. Ik was gewoon benieuwd naar hun reaktie, maar die is logischerwijs uitgebleven. Wat ik ermee wilde zeggen, dat er waarschijnlijk wel mensen zijn geweest die de HD deco wel speciaal hebben aangeschaft voor het schaatsen. Dus laat jullie discussie over mij bericht maar zitten voordat er straks een slotje op moet.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
De NOS schrijft hier iets onbegrijpelijks. De internationale schaatsbeelden zijn in HD en worden door de NOS geproduceerd.
Ze moeten dus, toen ze die extra reportagetrein bestelden geweten hebben dat die internationale aanvoer HD zou worden.

De NOS heeft pas later dan men de SD-trein in Canada heeft besteld van de OBS de opdracht gekregen om het Olympisch schaattoernooi te mogen regiseren. Maar men wist al bij het bestellen van de SD-trein dat er in HD geproduceerd zou worden. Echter wist men toch nog niet zeker of er in Nederland al serieus gestart zou zijn met HDTV bij de publieke omroepen. En of er wel een budget aanwezig zou zijn voor het daadwerkelijk uitzenden in HDTV.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satwatcher
De NOS heeft pas later dan men de SD-trein in Canada heeft besteld van de OBS de opdracht gekregen om het Olympisch schaattoernooi te mogen regiseren. Maar men wist al bij het bestellen van de SD-trein dat er in HD geproduceerd zou worden. Echter wist men toch nog niet zeker of er in Nederland al serieus gestart zou zijn met HDTV bij de publieke omroepen. En of er wel een budget aanwezig zou zijn voor het daadwerkelijk uitzenden in HDTV.

Er is een HD uncut link naar Nederland en een SD NOB link en het is vaker gedaan om in Hilversum tussen HD schaatsen en SD reportage te schakelen. Ze zijn nog steeds net zo stug en stijf koppig als vroeger. blush
Geplaatst:

De bewering van de NOS dat ze een jaar geleden nog niet wisten dat er in HD geproduceerd zou worden is natuurlijk je reinste flauwekul. Zelfs als men dat toen officieel nog niet wist, had men toch ook zelf wel kunnen bedenken dat dat alsnog zou gebeuren?

Bovendien is het inmiddels notabene de NOS zélf die daar in Canada de beelden verzorgt... in HD! Ze zitten ons gewoon glashard voor te liegen.

Geplaatst:

Wat nog erger is, is dat het niet eens SD+ is. Het is net of het ook nog omgezet 60 naar 50 hz is. het zijn gewoon vegende beelden. Op het moment dat je op Eurosport kijkt is dat probleem ook weg.

EN waarom is dit topic trouwens nu in het "Off-Topic" deel van het forum terecht gekomen? Vind het behoorlijk storend dit gedrag van de NOS.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen