Ga naar inhoud


duitse zenders ontvangen in nijmegen?


satspock

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
Gast Major Tom

Hallo,

 

Nieuw op dit forum en ben geinteresseerd in dezelfde vraagstelling of duitse zenders met een binnen- en of buitenantenne in Nijmegen wel te ontvangen zijn ?

 

Heb de binnenantenne van KPN buiten op het dak geplaatst maar kan ook na handmatig inscannen op de Digitenne-ontvanger geen duitse zenders ontvangen. Kan derhalve ook niet tot de conclusie komen dat het aanschaffen van een extra buitenantenne dan de moeite waard zou zijn ? Of ligt het aan de KPN-receiver ? Zijn er andere receivers verkrijgbaar waarbij middels een smartcard ook de commercieele zenders te ontvangen zijn.

 

Tot zover prima beeld op NED 1/2/3 en TV Gelderland; binnenantenne aangesloten op de aanwezige antenne versterker en verdeler. Het zou voor mij meer interessant zijn om ook de belangrijkste duitse zenders via DVB-T te ontvangen zijn.

 

Hoor graag jullie opties !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je verhaal zo lees dan heb je de binnen antenne aan gesloten op de antenne versterker , maar dan krijgt hij geen voeding uit de tuner en verzwakt het signaal !en dan ga je het weer versterken . Ik ontvang hier in wijchen met mijn tv de Duitse zenders prima met buiten antenne en versterker

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik een camping antenne vertikaal buiten hier in arnhem en ontvang hier tientallen duitse dvb-t zenders.

 

======================

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: azboxhd
ik gebruik een camping antenne vertikaal buiten hier in arnhem en ontvang hier tientallen duitse dvb-t zenders.

======================
johan

Dubbel?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Major Tom

Nogmaals de binnenantenne (maar nu direct) aangesloten op de receiver met en zonder spanning op de antenne gezocht maar ie vind geen enkele duitse zender. Is de KPN-ontvanger hier op enigerlei wijze mogelijk afgeschermd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Major Tom
Nogmaals de binnenantenne (maar nu direct) aangesloten op de receiver met en zonder spanning op de antenne gezocht maar ie vind geen enkele duitse zender. Is de KPN-ontvanger hier op enigerlei wijze mogelijk afgeschermd ?

Zie je ze tijdens het scannen wel? ga anders handmatig de kanalen eens af en kijk of je metertjes uit slaan. Kleve is om de hoek en die gebruikt K46 en 48.
Oude software van KPN tuners blokkeren de buitenlandse zenders. Software sinds 2007 is echter vrijgeschakeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Major Tom

Ontvanger is TOPFIELD TF6000 COK met softwareversie 1:46.

Hoe kun je de software updaten ?

 

Tijdens het handmatig scannen ziet bij de kanalen 46 & 48 niets.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zit toch met hetzelfde probleem, dus die stelling:

"Oude software van KPN tuners blokkeren de buitenlandse zenders. Software sinds 2007 is echter vrijgeschakeld."

Klopt volgens mij niet (meer)

Heeft KPN de blokkering misschien opnieuw erin gezet?

Had vroeger zo'n Samsung single tuner, die ontving alles wel.

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eerst maar eens een echte buiten Antenne deze moet dan 90*ten opzichte van de schotel staan richting oosten,wel op letten dat de ant.1/4 slag gedraait moet zijn,dus Vertikale polarisatie.De Duitse zenders zijn niet bedoeld voor ontvangst met een binnen ant.dat ging vroeger in het analoog tijdperk ook niet zeker niet in nijmegen,of je moet in een toren flat bewonen op de bovenste etage met zicht op het oosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs je in Nijmegen Duitse zenders wilt ontvangen is Kleve het dichste bij en die nog gewoon horizontaal. Overigens wordt daarvandaan alleen de WDR (regionalen) en de ZDF mux uitgezonden. Voor de andere moet je Wesel hebben die wel verticaal is. Overigens kan ik hier in Ede de RTL mux op kanaal 29 niet meer ontvangen omdat de zender op kanaal 28 in Veenendaal (DVB-H) te hard staat te blazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...