Ga naar inhoud


duitse zenders ontvangen in nijmegen?


satspock

Aanbevolen berichten

Gast Major Tom
Origineel bericht van: columbo
Bij een kennis in de ooi heb ik een kleine hark 90* dus haaks ten opzichte van de schotel ant.die op 19.2 oost gericht staat gemonteerd,Vertikaal .Behalve de NL,heb ik ook de duitse zenders,oa Cnn,EURO Sport,op 722MHZ=kan52,ARTE,Phoenix op 690MHZ=kan48,NDR,WDR op 674MHZ=kan46.En nog alle comerciele zenders en div. ARD en ZDF kan.Met een reciever van de Duitse LID...Echter de ontvangst is net als vroeger in het analoge tijdperk overal verschilend.Voordeel nu is dat je geen ruis en schaduw meer in het beeld hebt.


Vandaag met een portable TV , receiver en 1,5 mtr het dak op geweest. Antenne( 90 graden gedraaid) en nog ca een halve meter hoger geplaatst. Na enig gezoek komen de duitse zenders 29,35,46 en 48 binnen. 52 & 55 lukt niet. Als ik e.e.a. weer via de 10 meter COAX-kabel aansluit ben ik deze allemaal weer kwijt. Is het nog interessant om het signaal te versterken dmv een antenneversterker ? Dit omdat de kabel nog enkele meters door het huis moet worden doorgevoerd. Als ik de ARD, ZDF en WDR gewoon goed kan ontvangen is dat in mijn situatie voldoende. iemand nog goede (betaalbare) suggestie ?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Major Tom
Origineel bericht van: columbo
Als het even kan een ruisarme verst.gebruiken,dus gewoon een (ouderwetse)UHF ant.verst. 20 of 25 db versterking.En evt Sat coax gebruiken,heb je nog minder verlies.


Iemand een suggestie welke mastversterker (fabrikaat en type) aanbevelenswaardig zijn ?

Met dank,
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Major Tom

Vandaag een mastversterker gemonteerd en jawel hoor alle gewenste duitse zenders nu beschikbaar. Nu nog een kwestie van kabel trekken vanaf het dak, hetgeen de meest tijdrovende klus wordt.

 

Op de vliering komt dan de voeding - gelukkig heb ik daar een paar jaar geleden al een 220V-stopcontact gemaakt - en dan nog de kabel doortrekken naar de meterkast, waar het signaal dan verder kan worden vertakt via een antenne-versterker en - verdeler.

 

Nog een vraagje: er zijn twee uitgangen na de mastversterking. Kun je een van deze twee nog splitten, zodat ik uiteindelijk voor 3 kijkplekken een aansluiting kan maken ? Is dan een korte kabellengte meest gewesnt ? Of is kan via de antenne-versterker, welke in de meterkast is geinstalleerd de meest makkelijke manier ?

 

Groetjes, Major Tom

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Major Tom
Origineel bericht van: Major Tom
Vandaag een mastversterker gemonteerd en jawel hoor alle gewenste duitse zenders nu beschikbaar. Nu nog een kwestie van kabel trekken vanaf het dak, hetgeen de meest tijdrovende klus wordt.

Op de vliering komt dan de voeding - gelukkig heb ik daar een paar jaar geleden al een 220V-stopcontact gemaakt - en dan nog de kabel doortrekken naar de meterkast, waar het signaal dan verder kan worden vertakt via een antenne-versterker en - verdeler.

Nog een vraagje: er zijn twee uitgangen na de mastversterking. Kun je een van deze twee nog splitten, zodat ik uiteindelijk voor 3 kijkplekken een aansluiting kan maken ? Is dan een korte kabellengte meest gewesnt ? Of is kan via de antenne-versterker, welke in de meterkast is geinstalleerd de meest makkelijke manier ?

Groetjes, Major Tom



Inmiddels alles geinstalleerd. Behalve de duitse zenders komt ook Omroep Brabant en RTV - Utrecht door maar van die laatste is hetsignaal is niet echt stabiel te noemen. Ik denk dat ik deze zender dan ook maar verwijder.

Op de kijkplek, welke middels een antenneversterker van signaal wordt voorzien, is duidelijk sprake van signaalverlies. Kanalen 46 & 48 hangen min of meer op het randje; het duurt soms voordat er signaal is. Hier heb ik achteraf gezien ook een kwalitatief slechtere kabel gebruikt. Op de andere kijkplek is de signaalkwaliteit aanmerkelijk beter en mag het uiteindelijke resultaat als bevredigend worden genoemd. Hier heb ik ook een aanmerkelijke duurdere en betere kabelkwaliteit. Als ik voor de andere kijkplek een betere signaal kwailiteit wil realiseren, lijkt mij de beste optie om een andere buitenantenne te nemen. Ik heb geen zin om nogmaals de moeizame exercitie van de kabel doortrekken nog eens uit te voeren.
Op kanaal 36 wil de Topfield ontvanger zichzelf wel eens spontaan in- en dan weer uitschakelen. Een beetje vreemd; alle andere zenders uit het Digitennne.
Al met al 'het is de moeite waard geweest' en ik heb nu beduidend meer zenders tot beschikking. Jammer van de slechtere kwaliteit van die ene kabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

Op kanaal 36 wil de Topfield ontvanger zichzelf wel eens spontaan in- en dan weer uitschakelen. Een beetje vreemd; alle andere zenders uit het Digitennne.

 

dan heb je zonder terug telezen een TF6000cok en dat is helaas de verouderde software daar zit ik zelf ook mee en heb een 2de hands TF6500cok voor € 25.- op de kop kunnen tikken en daar mee ook nog eens een betere ontvanger daar zou een nieuwe gevoeligere in zitten.

 

met de TF6500cok krijg ik wel omroep Braband maar niet goed genoeg om te kijken en met de TF600cok helemaal niet eens ingelezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Major Tom
Op kanaal 36 wil de Topfield ontvanger zichzelf wel eens spontaan in- en dan weer uitschakelen. Een beetje vreemd; alle andere zenders uit het Digitennne.

Ik herken dit van Kanaal 52. Als je Digitenne abonnee bent kan je via de helpdesk een verzoek doen om te ontvanger om te ruilen voor 1 met nieuwere software die dit problem niet (meer) heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...