Ga naar inhoud


VDR voor CubeRevo gereleased.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Afgelopen weekend heb ik versie 0.1 van C3LN VDR voor CubeRevo gereleased, zowel een flash als een usb stick versie.

 

Ik kan hem hier niet uploaden of zo, maar hij is bij collega site denktenk te vinden (als dat hier mag om de site te noemen).

 

VDR is een extra keuze voor de Revo, razendsnel met DGS beeldkwaliteit, dus niet de E2 kwaliteit wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


Werkt CCcam en dergelijke ook in deze image of gaat dat via vdr-sc en kan je ook kijken en opnemen tegelijk?

 

Werkt dit net zo als in een HTPC met vdr?

Als dit namelijk net zo mooi werkt wil ik dit wel proberen, zeker omdat de beeldkwaliteit beter is dan met enigma2 , dit komt waarschijnlijk vanwege de betere ondersteuning van de drivers met vdr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit de readme :

 

C3LN - VDR-1.7.4 for CubeRevo

 

release 0.1: Cause the fourth is too much

===========

This is the first beta release of VDR for the cuberevo.

 

VERY IMPORTANT : SETUP YOUR DISPLAY RESOLUTION AND DISEQC!!! SEE BELOW...

VERY IMPORTANT 2: THIS RELEASE NEEDS A DHCP SERVER IN YOUR NETWORK IN ORDER TO SETUP DISPLAY RES AND DISEQC

VERY IMPORTANT 3: WHEN USING CHANNELSCAN, SWITCH TO CLASSIC OR STTNG PANELS SKIN BEFORE SCANNING AND SWITCH

BACK TO AVANTGARDE REELSKIN AFTER FINISHING THE SCAN, THAT WAY YOU WILL HAVE A PROGRESS BAR

 

If you want to post bug reports, at least do the following and provide the following info:

- reproduce the error, unreproducable errors for this release are not accepted

- write down the steps to get to the bug from a fresh reboot

- write down which channel, sattelite, transponder etc.

- is the channel fta or scrambled

- how do you get the keys (cccam client, newcs etc)

- preferably try to reproduce it on astra 19.2

 

Setting up diseqc needs to be done in /var/vdr/etc/diseqc.conf

 

Features

========

- both tuners working, for recording and live

- shoutcast radio

- dgs picture quality

- channelscan function

- trickmode on SD.

- support for dvb-s2 (both cx and st tuners)

- support for dvb-c (might be slow on a scan)

- support for dvb-t (might be slow on a scan)

- built-in cccam/newcamd/gbox etc client

- built-in support for softcam.key

- for cam config see /var/vdr/etc/plugins/sc all vdr-sc options are available

- 3 different skins, classic, ttng and reelbox skin included

- newcs and oscam (as cardserver to vdr-sc) are included, but not configured.

- ssh and telnet started by default

- Pacco's carddriver.

 

Limitations

===========

- support for CubeRevo/IPBox9000 only (I don't have any of the other boxes)

- no dvb-s tuner support.

- no timeshift

- trickmode on HD can be buggy, best not use it now

- subtitles do NOT work

- no PIP

- limited usage of front vfd (only shows stationname).

- no setup for revo specific hardware (needs to be done through files)

- no audio channel switching is possible for now.

- no teletext, can be enabled, but misses a lot of pages and eats up a lot of cpu cycles

- no support for hardware cam's.

- standby is not supported

- timer recordings are untested, please post your results

- rotor isn't supported unless it can be done through diseqc.conf, also untested (no rotor here).

- probably lots more

 

Configuration

=============

username: root

password: relook

 

initially setup with dhcp, to change this edit /var/interfaces

 

Setup of screen resolution:

Manually while running: echo x > /sys/class/revo/display_res

where x is one of:

1: Pal (576i 50Hz)

2: NTSC (480i 60Hz)(untested)

3: 720p 50Hz

4: 720p 60Hz (untested)

5: 480p 60Hz (untested)

6: 1080i 50Hz

7: 1080i 60Hz (untested)

To make the setting to be set at reboot: edit /var/default/api5

 

To enable teletext:

Edit /var/default/vdr and add -P osdteletext to VDROPTS.

 

in /var/etc/init.d/user you can run any application (like newcs) prior to starting vdr.

 

This image does NOT format your harddisk (just to make sure everyone knows).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies hoe het op een HTPC werkt eigenlijk, maar aan de manier waarop VDR werkt is in weze niet veel verandert, behalve dat deze versie gebruikt maakt van TS opnames en dat op een iets andere manier doet dan de PC versie (stuk efficienter aangezien met de standaard VDR manier de cpu load met opnames opliep tot 90% bij 1 HD zender, na optimalisatie voor onze box is het slecht 9%).

 

Voor de skin wordt de reelbox skin gebruikt, maar je kunt ook kiezen voor de gele skin (sttng panels) en de classic skin..

 

CCcam connectie gaat via VDR-SC met de cccam2 client (dus niet met de preload libs, vergelijkbaar met de manier waarop incubuscamd een connectie naar cccam maakt).

 

Je kunt het altijd als usb stick versie proberen, maar lees wel even goed op DT hoe je dat precies moet doen, zit namelijk 1 klein foutje in de usb stick versie en je moet de juiste u-boot settings hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@arvy,

 

allereerst veel dank voor je activiteiten rond VDR. ik heb VDR draaien op 2 andere boxen (voor de kinderen) en dat gaat heel goed. ik heb momenteel weinig tijd om te experimenteren met VDR, vandaar een paar vraagjes:

 

- hoe verhoudt VDR op de cuberevo zich met E2 qua snelheid, looks, plugins, etc.

- over E2 op 9000HD begin ik langzamerhand heel tevreden te worden; wordt VDR een reeel alternatief voor E2, denk je?

- is het mogelijk CAMD3 te installeren?

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien het een eerste release is, zijn er nog niet veel plugins laugh die waren ook wat minder belangrijk dan het zappen en opnemen enzo wink

 

Hoe het zich qua snelheid verhoudt ten opzichte van Enigma2 weet ik eigenlijk niet omdat ik E2 nog nooit geinstalleerd heb. Wat ik van anderen hoor is dat de beeldkwaliteit wel veel beter is (hetzelfde als met een DGS image). In vergelijk met DGS images is VDR extreem snel, omdat er geen python gebruikt wordt zal vdr waarschijnlijk ook sneller zijn dan enigma2.

 

De looks zijn hetzelfde als die van de reelbox avantgarde want die skin wordt nu eenmaal gebruikt, zie ook het filmpje op youtube, hoewel dat filmpje al en half jaar oud is (zappen is met CCCam client tussen de NL zenders) en de looks nog wel wat mooier geworden zijn (meer graphics in de menu's).

 

Of het een reeel alternatief voor E2 is, ligt natuurlijk aan de gebruikers base wink voor mij wel in ieder geval, maar ja kun je beter aan iemand anders vragen natuurlijk laugh ik ben een beetje biased lol

 

Voor de cams draait VDR-SC, als deze kan connecten naar camd3 dan kun je die gebruiken. Ik heb wel een /tmp/camd.socket in mijn gedachten voor de toekomst, want dan zou je alle cams kunnen gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...